Γ Türbülans Geçiş Modelinin Kuvvet Katsayıları ve Geçiş Yer Tahmini Üzerindeki Etkisi

dc.contributor.author Atik, Hediye
dc.contributor.author Atik, Hediye
dc.contributor.author Atik, Hediye
dc.contributor.other Aerospace Engineering
dc.contributor.other Aerospace Engineering
dc.date.accessioned 2024-07-05T15:51:06Z
dc.date.available 2024-07-05T15:51:06Z
dc.date.issued 2022
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp Atılım Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Havacılık ve Uzay Mühendislik Bölümü, Ankara, Türkiye en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada, γ türbülans geçiş modelinin (çapraz akış etkisinin dahil edildiği ve edilmediği versiyonları kullanılarak) 6:1 uzatılmış küremsi geometri üzerinde düzensiz çözüm ağı kullanılarak 6.5 x 106 Reynolds sayısında ve 5o hücum açısında başarım değerlendirmesi amaçlanmaktadır. γ türbülans geçiş modelinin performans değerlendirmesi halihazırda mevcut deneysel veri sonuçları kullanılarak yapılmış ve SST k-ω türbülans modeli ve en popüler türbülans geçiş modeli olan γ-〖Re〗_θ modeli sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Türbülans geçiş modelinin etkisi eksenel kuvvet katsayısı, normal kuvvet katsayısı, yüzey basınç katsayısı ve yüzey sürtünme katsayısı kullanılarak gösterilmiştir. Eksenel ve normal kuvvet katsayıları etrafındaki ayrıklaştırmadan kaynaklı belirsizlik bandı üç farklı çözüm ağıyla Grid Convergence Index (GCI) metodu kullanılarak elde edilmiştir. γ türbülans geçiş modeli, kuvvet katsayılarını akışın tamamıyla türbülanslı olması kabulüyle yapılan analizlere göre daha büyük GCI değerleriyle %58 daha az tahmin etmiştir. Söz konusu model yüzey basınç katsayılarında fazla değişiklik yaratmazken, yüzey sürtünme katsayılarında önemli farklılıklar görülmüştür. Akışın tümüyle türbülanslı olduğu kabulü ile yapılan analizlerde gövde üzerinde sürtünme kaysayısında önemli değişiklikler görülmezken γ geçiş modeli, geometrinin üst yüzeyinde türbülans geçisine işaret eden önemli farklılıklar yakalamaktadır. Diğer yandan, deneysel sonuçların tersine, analizlerde geometrinin alt yüzeyinde türbülans geçişine dair hiçbir işaret görülmemektedir. Sonuç olarak, γ türbülans geçiş modeli türbülans geçiş bölgesi geometrisini tamamıyla doğru tahmin edememektedir. Bunun yanı sıra, γ türbülans geçiş modelinin, γ-〖Re〗_θ türbülans geçiş modeline göre yüzey çözüm ağı büyüklüğüne daha hassas olduğu tespit edilmiştir. Bu geçiş modelinin bir diğer dezavantajı da çözümleme zamanıdır. γ türbülans geçiş modeli, γ-〖Re〗_θ geçiş modeline göre daha basit olmasına rağmen, kuvvet katsayılarında daha yavaş iterasyon yakınsama oranına sahip olması sebebiyle hesaplaması yaklaşık 3.8 kat daha fazla zaman almıştır. Çapraz akış etkisinin γ türbülans geçiş modeline dahil edilmesi, geçiş bölge geometrisini, geometrinin üst tarafında genişletse de alt tarafında halen türbülans geçişi oluşturmamaktadır. Bunun yanı sıra modelde kullanılan çapraz akış eklentisi çözümleme zamanını fazla değiştirmemiştir. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.54926/gdt.1131963
dc.identifier.endpage 63 en_US
dc.identifier.issn 1300-1973
dc.identifier.issn 2651-530X
dc.identifier.issue 222 en_US
dc.identifier.startpage 44 en_US
dc.identifier.trdizinid 1159011
dc.identifier.uri https://doi.org/10.54926/gdt.1131963
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1159011/g-turbulans-gecis-modelinin-kuvvet-katsayilari-ve-gecis-yer-tahmini-uzerindeki-etkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4237
dc.institutionauthor Atik, Hediye
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Gemi ve Deniz Teknolojisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Γ Türbülans Geçiş Modelinin Kuvvet Katsayıları ve Geçiş Yer Tahmini Üzerindeki Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication cafb006e-8632-4b80-9880-2d709e1eefb5
relation.isAuthorOfPublication cafb006e-8632-4b80-9880-2d709e1eefb5
relation.isAuthorOfPublication cafb006e-8632-4b80-9880-2d709e1eefb5
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery cafb006e-8632-4b80-9880-2d709e1eefb5
relation.isOrgUnitOfPublication 50ae167a-5d1c-47d3-846d-89f142eb0c15
relation.isOrgUnitOfPublication 50ae167a-5d1c-47d3-846d-89f142eb0c15
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 50ae167a-5d1c-47d3-846d-89f142eb0c15

Files

Collections