γ Türbülans Geçiş Modelinin Kuvvet Katsayıları ve Geçiş Yer Tahmini Üzerindeki Etkisi

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Aerospace Engineering
(2020)
Turkey has made a significant progress in terms of aerospace and defense industries. The Atılım University Department of Aerospace Engineering opens to students in the Academic Year of 2020-2021, with the aim to train qualified engineers as required in the ever-developing aerospace industry. This department is a field of engineering that focuses on the R&D, design, manufacturing, testing and performance processes of aircraft such as planes, choppers, or rockets; as well as satellites, and other kinds of spacecraft. Located in Ankara where much of the work related to the aerospace studies takes place, our School is to offer common projects and long-term opportunities for internship studies with many companies in the industry. Our academic staff involves faculty members who are experienced in teaching aerospace engineering, as well as experts in the field after having worked in many projects in the defense industry, in addition to offering consulting. Backed with our state-of-the-art laboratories, our curriculum is to offer students a chance to acquire the skills and know-hows to advance Turkey in the sector. We aim to implement a hands-on approach in education by training our students with our aircraft in our hangar at Esenboğa Airport. We aim to provide them with a practical training, and a constant opportunity to touch, feel, and experience the aircraft, from the first year. Our focus is to have students experience the process of R&D, from the designing stage to prototype manufacturing. Our course content, devised to match the current needs of the sector, shall make it possible for our students to find employment in their fields of competence and interest.

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada, γ türbülans geçiş modelinin (çapraz akış etkisinin dahil edildiği ve edilmediği versiyonları kullanılarak) 6:1 uzatılmış küremsi geometri üzerinde düzensiz çözüm ağı kullanılarak 6.5 x 106 Reynolds sayısında ve 5o hücum açısında başarım değerlendirmesi amaçlanmaktadır. γ türbülans geçiş modelinin performans değerlendirmesi halihazırda mevcut deneysel veri sonuçları kullanılarak yapılmış ve SST k-ω türbülans modeli ve en popüler türbülans geçiş modeli olan γ-〖Re〗_θ modeli sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Türbülans geçiş modelinin etkisi eksenel kuvvet katsayısı, normal kuvvet katsayısı, yüzey basınç katsayısı ve yüzey sürtünme katsayısı kullanılarak gösterilmiştir. Eksenel ve normal kuvvet katsayıları etrafındaki ayrıklaştırmadan kaynaklı belirsizlik bandı üç farklı çözüm ağıyla Grid Convergence Index (GCI) metodu kullanılarak elde edilmiştir. γ türbülans geçiş modeli, kuvvet katsayılarını akışın tamamıyla türbülanslı olması kabulüyle yapılan analizlere göre daha büyük GCI değerleriyle %58 daha az tahmin etmiştir. Söz konusu model yüzey basınç katsayılarında fazla değişiklik yaratmazken, yüzey sürtünme katsayılarında önemli farklılıklar görülmüştür. Akışın tümüyle türbülanslı olduğu kabulü ile yapılan analizlerde gövde üzerinde sürtünme kaysayısında önemli değişiklikler görülmezken γ geçiş modeli, geometrinin üst yüzeyinde türbülans geçisine işaret eden önemli farklılıklar yakalamaktadır. Diğer yandan, deneysel sonuçların tersine, analizlerde geometrinin alt yüzeyinde türbülans geçişine dair hiçbir işaret görülmemektedir. Sonuç olarak, γ türbülans geçiş modeli türbülans geçiş bölgesi geometrisini tamamıyla doğru tahmin edememektedir. Bunun yanı sıra, γ türbülans geçiş modelinin, γ-〖Re〗_θ türbülans geçiş modeline göre yüzey çözüm ağı büyüklüğüne daha hassas olduğu tespit edilmiştir. Bu geçiş modelinin bir diğer dezavantajı da çözümleme zamanıdır. γ türbülans geçiş modeli, γ-〖Re〗_θ geçiş modeline göre daha basit olmasına rağmen, kuvvet katsayılarında daha yavaş iterasyon yakınsama oranına sahip olması sebebiyle hesaplaması yaklaşık 3.8 kat daha fazla zaman almıştır. Çapraz akış etkisinin γ türbülans geçiş modeline dahil edilmesi, geçiş bölge geometrisini, geometrinin üst tarafında genişletse de alt tarafında halen türbülans geçişi oluşturmamaktadır. Bunun yanı sıra modelde kullanılan çapraz akış eklentisi çözümleme zamanını fazla değiştirmemiştir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

0

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Gemi ve Deniz Teknolojisi

Volume

Issue

222

Start Page

44

End Page

63

Collections