Müşteri İlişkileri Yönetiminin ve Satış Gücü Niteliklerinin Firma Marka İmajına Etkisi – Ankara İlinde İlaç Sektöründe Bir Uygulama

dc.contributor.advisorÖzgen, Pelin
dc.contributor.authorSakınç, Özgür
dc.contributor.authorÖzgen, Pelin
dc.contributor.otherDepartment of Business
dc.date.accessioned2024-07-08T09:42:10Z
dc.date.available2024-07-08T09:42:10Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışma ile rekabet koşullarının arttığı günümüz iş hayatında, müşteri ilişkileri değişkenlerinin, çalışan personelin sık değişiyor olmasının ve firmanın satış gücünün sahip olduğu niteliklerinin, firma marka imajı üzerine etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlaç sektöründeki satış başarı sıralamasında ilk dörtte olan firmaların hayata geçirdikleri müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarının, satış temsilcilerinin sahip oldukları niteliklerinin ve devamlılığının firmaların imajına etkisinin incelendiği çalışmada, Ankara ilinde görev yapan doktorlara yüz yüze anket yöntemi kullanılarak firmalar ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15.0 ile temel analizler, çoklu doğrusal regresyon ve korelasyon analizleri, Anova ve T testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, müşteri ilişkileri yönetimi başarısının ve satış gücünün sahip olduğu niteliklerin firma marka imajında etkili olduğu ve firma imajı yüksek olan firmaların da satış başarısının diğerlerine göre daha olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. Aynı zamanda firmalarda uygulanan müşteri ilişkileri yönetiminin başarısının satış gücü niteliğine göre daha önemli ve daha etkili olduğu da araştırma ile ulaşılan sonuçlardandır. Anahtar Sözcükler 1. Müşteri ilişkileri yönetimi 2. Kişisel satış 3. Satış gücü 4. Marka 5. Firma marka imaj
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the effects of customer relationship management variables, frequent changing of working personnel and attributes of sales personnel owned by firm, on brand image of firm. At the study, in which the effects of implemented customer relationship management applications of the best four companies in terms of sales performance, attributes of sales representatives and continuity of sales personnel of these firms on images of firms are investigated, by using face to face questionnaire with doctors working in Ankara, questions were asked about firms. Obtained data analyzed by using basic analyses, multiple linear regression, correlation analyses, ANOVA and t-tests with SPSS 15.0. According to analyses results, it is concluded that customer relationship management success and attributes of sales force are effective in brand image of firms and also it is seen that sales success of firms, which have higher firm image, higher than other firms. At the same time, one of the results of the study is that success of customer relationship management that applied in firms is more important and effective than attribute of sales force. Key Words 1. Customer Relationship Management 2. Personnel Selling 3. Sales Force 4. Brand 5. Firm Brand Imageen
dc.identifier.endpage132
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6038
dc.identifier.yoktezid381367
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectBireysel pazarlama
dc.subjectMarka
dc.subjectMarka imajı
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectMüşteri ilişkileri yönetimi
dc.subjectIndividual marketingen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectSatış gücü
dc.subjectBrand imageen_US
dc.subjectCustomer relationships managementen_US
dc.subjectSatış gücü
dc.subjectSales forceen_US
dc.subjectİlaç firmaları
dc.subjectSales forceen_US
dc.subjectPharmaceutical firmsen_US
dc.subjectİlaç sektörü
dc.subjectPharmaceutical sectoren_US
dc.titleMüşteri İlişkileri Yönetiminin ve Satış Gücü Niteliklerinin Firma Marka İmajına Etkisi – Ankara İlinde İlaç Sektöründe Bir Uygulama
dc.titleImpact of Customer Relationship Management and Sales Force Attributes on Brand Image– an Application in Pharmaceutical Industry in Ankara Provinceen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isOrgUnitOfPublication6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files