Müşteri İlişkileri Yönetiminin ve Satış Gücü Niteliklerinin Firma Marka İmajına Etkisi – Ankara İlinde İlaç Sektöründe Bir Uygulama

dc.contributor.advisor Özgen, Pelin
dc.contributor.author Sakınç, Özgür
dc.contributor.other Department of Business
dc.date.accessioned 2024-07-08T09:42:10Z
dc.date.available 2024-07-08T09:42:10Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışma ile rekabet koşullarının arttığı günümüz iş hayatında, müşteri ilişkileri değişkenlerinin, çalışan personelin sık değişiyor olmasının ve firmanın satış gücünün sahip olduğu niteliklerinin, firma marka imajı üzerine etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlaç sektöründeki satış başarı sıralamasında ilk dörtte olan firmaların hayata geçirdikleri müşteri ilişkileri yönetimi uygulamalarının, satış temsilcilerinin sahip oldukları niteliklerinin ve devamlılığının firmaların imajına etkisinin incelendiği çalışmada, Ankara ilinde görev yapan doktorlara yüz yüze anket yöntemi kullanılarak firmalar ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15.0 ile temel analizler, çoklu doğrusal regresyon ve korelasyon analizleri, Anova ve T testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, müşteri ilişkileri yönetimi başarısının ve satış gücünün sahip olduğu niteliklerin firma marka imajında etkili olduğu ve firma imajı yüksek olan firmaların da satış başarısının diğerlerine göre daha olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. Aynı zamanda firmalarda uygulanan müşteri ilişkileri yönetiminin başarısının satış gücü niteliğine göre daha önemli ve daha etkili olduğu da araştırma ile ulaşılan sonuçlardandır. Anahtar Sözcükler 1. Müşteri ilişkileri yönetimi 2. Kişisel satış 3. Satış gücü 4. Marka 5. Firma marka imaj
dc.description.abstract In this study, it is aimed to determine the effects of customer relationship management variables, frequent changing of working personnel and attributes of sales personnel owned by firm, on brand image of firm. At the study, in which the effects of implemented customer relationship management applications of the best four companies in terms of sales performance, attributes of sales representatives and continuity of sales personnel of these firms on images of firms are investigated, by using face to face questionnaire with doctors working in Ankara, questions were asked about firms. Obtained data analyzed by using basic analyses, multiple linear regression, correlation analyses, ANOVA and t-tests with SPSS 15.0. According to analyses results, it is concluded that customer relationship management success and attributes of sales force are effective in brand image of firms and also it is seen that sales success of firms, which have higher firm image, higher than other firms. At the same time, one of the results of the study is that success of customer relationship management that applied in firms is more important and effective than attribute of sales force. Key Words 1. Customer Relationship Management 2. Personnel Selling 3. Sales Force 4. Brand 5. Firm Brand Image en
dc.identifier.endpage 132
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/6038
dc.identifier.yoktezid 381367
dc.institutionauthor Özgen, Pelin
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Bireysel pazarlama
dc.subject Marka
dc.subject Marka imajı
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Müşteri ilişkileri yönetimi
dc.subject Individual marketing en_US
dc.subject Brand en_US
dc.subject Satış gücü
dc.subject Brand image en_US
dc.subject Customer relationships management en_US
dc.subject Satış gücü
dc.subject Sales force en_US
dc.subject İlaç firmaları
dc.subject Sales force en_US
dc.subject Pharmaceutical firms en_US
dc.subject İlaç sektörü
dc.subject Pharmaceutical sector en_US
dc.title Müşteri İlişkileri Yönetiminin ve Satış Gücü Niteliklerinin Firma Marka İmajına Etkisi – Ankara İlinde İlaç Sektöründe Bir Uygulama
dc.title Impact of Customer Relationship Management and Sales Force Attributes on Brand Image– an Application in Pharmaceutical Industry in Ankara Province en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
381367 Müşteri ilişkileri yönetiminin ve satış gücü niteliklerinin firma marka imajına etkisi.pdf
Size:
733.85 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections