Genişletilmiş Gerçeklik Teknolojilerinin İş Hayatında Oyunlaştırma Üzerine Etkisi

dc.contributor.advisor Erkan, Turan Erman
dc.contributor.author Paltacı, Muhammed Furkan
dc.date.accessioned 2025-06-05T21:20:30Z
dc.date.available 2025-06-05T21:20:30Z
dc.date.issued 2024
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışma, Sanal Gerçeklik (VR) destekli oyunlaştırmanın çalışan davranışları üzerindeki etkilerini, özellikle rekabet, eğlence, öğrenme sonuçları ve sonuç beklentileri bağlamında incelemektedir. Uzmanlık, pozisyon ve yaş bağımsız değişkenleriyle yapılan regresyon analizleri, uzmanlık ile rekabet, eğlence ve sonuç beklentileri arasında negatif bir ilişki göstermiştir. Daha deneyimli çalışanlar VR'den daha az fayda sağlarken, pozisyon ve yaşın etkileri önemsizdir. Eğlence de uzmanlık tarafından olumsuz etkilenmiş; güvenilirlik skorunu zayıf kılmıştır. Sonuçlar, VR oyunlaştırmanın daha az deneyimli çalışanlar için etkili olduğunu, ancak daha deneyimli çalışanların kişiselleştirilmiş ve zorlu ortamlarla daha fazla motive olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstract This study examines the effects of Virtual Reality (VR)-enabled gamification on employee behaviors, focusing on competition, entertainment, learning outcomes, and outcome expectations. Using proficiency, position, and age as independent variables, regression analyses were conducted. Results showed a negative relationship between proficiency and competition, entertainment, and outcome expectations, suggesting that more experienced employees benefit less from VR-based gamification. Position had no significant impact, and age had minimal influence. Engagement was also negatively affected by proficiency, with a low Cronbach's alpha indicating weak reliability. The findings suggest that VR gamification is more effective for less experienced employees, while more proficient employees need more personalized and challenging environments to stay engaged and motivated. en_US
dc.identifier.endpage 91
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=htlyhJG97gjBTPjAeWRhPtCTVhesqxYSbzYz8cWnwlUfgYJ8AutZxg9YLH6Wlrcx
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/10645
dc.identifier.yoktezid 934996
dc.language.iso en
dc.subject İşletme
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Genişletilmiş Gerçeklik Teknolojilerinin İş Hayatında Oyunlaştırma Üzerine Etkisi
dc.title Impact of Extended Reality Technologies on Gamification in Business en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections