Hemşirelik Öğrencilerinde Bilgi Okuryazarlığı ile Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.author Ozen, Nurten
dc.contributor.author Özkaptan, Bilge Bal
dc.contributor.author Akyar, İmatullah
dc.contributor.author Terzioğlu, Füsun
dc.contributor.other Nursing
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:37:46Z
dc.date.available 2024-09-10T21:37:46Z
dc.date.issued 2020
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI,SİNOP ÜNİVERSİTESİ,HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Amaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinde bilgi okuryazarlığıile bireysel yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, Eylül-Kasım 2018 tarihleriarasında iki üniversitede lisans eğitimi gören hemşirelik öğrencileri ileyürütüldü. Verilerin toplanmasında; “Tanıtıcı Bilgiler Formu”, “BilgiOkuryazarlık Ölçeği” ve “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” kullanıldı. Veriler,frekans dağılımı, ortalama±standart sapma, medyan, çeyrekler arasıaralık, yüzdelik sayılar kullanılarak değerlendirildi. Karşılaştırmalar“Mann-Whitney U Testi”, “Kruskal-Wallis Testi”, “Bonferroni DüzeltmeliMann-Whitney U Testi” ve Spearman Korelasyon Analizi” ile yapıldı.Bulgular: Araştırma 248 öğrenci ile tamamlandı. Katılımcıların%41.1’inin öncü, %40.3’ünün ise sorgulayıcı olduğu belirlendi.Öğrencilerin bilgi okuryazarlık ölçeği toplam puan ortalaması 22-26 yaşgrubunda olanlarda, internette geçirilen süre 3 saat ve altında olanlarda,kendine ait bilgisayarı olanlarda, hemşirelikte yeni buluş/fikirler üretmekonusunda girişimde bulunanlarda istatistiksel olarak anlamlı derecededaha yüksek bulundu. Meslekle ilgili yenilikleri takip eden öğrencilerinbireysel yenilikçilik ölçeği toplam puan ortalamasının takip etmeyenleregöre istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu saptandı.Öğrencilerin bilgi okuryazarlığı ölçek toplam puanı ile bireysel yenilikçilikölçeği toplam puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönde vezayıf bir ilişki bulundu.Sonuç: Öğrencilerin bilgi okuryazarlığı ile bireysel yenilikçilik düzeyleriarasında anlamlı bir ilişki bulunduğu; çoğunluğunun bireysel yenilikçilikdüzeyinin “öncü” olduğu ve bilgi okuryazarlığının da “zorlanmıyorum”seviyesinde olduğu görüldü. en_US
dc.identifier.citationcount 5
dc.identifier.doi 10.5222/HEAD.2020.66742
dc.identifier.endpage 127 en_US
dc.identifier.issn 2618-5741
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 120 en_US
dc.identifier.trdizinid 378014
dc.identifier.uri https://doi.org/10.5222/HEAD.2020.66742
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/378014/hemsirelik-ogrencilerinde-bilgi-okuryazarligi-ile-bireysel-yenilikcilik-duzeyleri-arasindaki-iliskinin-incelenmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7482
dc.identifier.volume 17 en_US
dc.institutionauthor Terzioğlu, Füsun
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Hemşirelik Öğrencilerinde Bilgi Okuryazarlığı ile Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 415aaa83-7b2a-497a-87fe-2a6da5de27bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 415aaa83-7b2a-497a-87fe-2a6da5de27bf
relation.isOrgUnitOfPublication e886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery e886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873

Files

Collections