Hemşirelik Öğrencilerinde Bilgi Okuryazarlığı ile Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.authorOzen, Nurten
dc.contributor.authorÖzkaptan, Bilge Bal
dc.contributor.authorAkyar, İmatullah
dc.contributor.authorTerzioğlu, Füsun
dc.contributor.otherNursing
dc.date.accessioned2024-09-10T21:37:46Z
dc.date.available2024-09-10T21:37:46Z
dc.date.issued2020
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempT.C. SAĞLIK BAKANLIĞI,SİNOP ÜNİVERSİTESİ,HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractAmaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinde bilgi okuryazarlığıile bireysel yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, Eylül-Kasım 2018 tarihleriarasında iki üniversitede lisans eğitimi gören hemşirelik öğrencileri ileyürütüldü. Verilerin toplanmasında; “Tanıtıcı Bilgiler Formu”, “BilgiOkuryazarlık Ölçeği” ve “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” kullanıldı. Veriler,frekans dağılımı, ortalama±standart sapma, medyan, çeyrekler arasıaralık, yüzdelik sayılar kullanılarak değerlendirildi. Karşılaştırmalar“Mann-Whitney U Testi”, “Kruskal-Wallis Testi”, “Bonferroni DüzeltmeliMann-Whitney U Testi” ve Spearman Korelasyon Analizi” ile yapıldı.Bulgular: Araştırma 248 öğrenci ile tamamlandı. Katılımcıların%41.1’inin öncü, %40.3’ünün ise sorgulayıcı olduğu belirlendi.Öğrencilerin bilgi okuryazarlık ölçeği toplam puan ortalaması 22-26 yaşgrubunda olanlarda, internette geçirilen süre 3 saat ve altında olanlarda,kendine ait bilgisayarı olanlarda, hemşirelikte yeni buluş/fikirler üretmekonusunda girişimde bulunanlarda istatistiksel olarak anlamlı derecededaha yüksek bulundu. Meslekle ilgili yenilikleri takip eden öğrencilerinbireysel yenilikçilik ölçeği toplam puan ortalamasının takip etmeyenleregöre istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu saptandı.Öğrencilerin bilgi okuryazarlığı ölçek toplam puanı ile bireysel yenilikçilikölçeği toplam puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönde vezayıf bir ilişki bulundu.Sonuç: Öğrencilerin bilgi okuryazarlığı ile bireysel yenilikçilik düzeyleriarasında anlamlı bir ilişki bulunduğu; çoğunluğunun bireysel yenilikçilikdüzeyinin “öncü” olduğu ve bilgi okuryazarlığının da “zorlanmıyorum”seviyesinde olduğu görüldü.en_US
dc.identifier.citation5
dc.identifier.doi10.5222/HEAD.2020.66742
dc.identifier.endpage127en_US
dc.identifier.issn2618-5741
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage120en_US
dc.identifier.trdizinid378014
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5222/HEAD.2020.66742
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/378014/hemsirelik-ogrencilerinde-bilgi-okuryazarligi-ile-bireysel-yenilikcilik-duzeyleri-arasindaki-iliskinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7482
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorTerzioğlu, Füsun
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKoç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinde Bilgi Okuryazarlığı ile Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication415aaa83-7b2a-497a-87fe-2a6da5de27bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery415aaa83-7b2a-497a-87fe-2a6da5de27bf
relation.isOrgUnitOfPublicatione886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873

Files

Collections