Hemşirelik Öğrencilerinde Bilgi Okuryazarlığı ile Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Nursing
(2018)
Atılım University Department of Nursing opened in 2018. The department is among the few in our Turkey with a program that is 100% in English. In this aspect, the department is also the first and the only one in Ankara. Nurses are some of the key players among healthcare professionals protecting the health of individuals, families and the public, and offering care in line with the principles of holistic and family-based healthcare. Prepared with respect to the changes in Turkey and the world, as well as the developments in the global health sector, course content is presented through technological and innovative methods in education. Hybrid and simulation laboratories armed with cutting-edge equipment are used for skill training as an important portion of the education for nursing. As the field most in demand by nursing and midwifery schools in Turkey, our thesis graduate program for the field Obstetrics and Gynecology shall start in 2020. Holding pedagogical formation certificates and qualifications accredited nationally, and internationally, our academic staff not only offers training in professional skills (cognitive and psychomotor skills) and foreign languages to students, but also prepares students as health professionals for the future, making use of programs such as those on social responsibility, as well as student network activities and international exchange projects.

Journal Issue

Abstract

Amaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinde bilgi okuryazarlığıile bireysel yenilikçilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, Eylül-Kasım 2018 tarihleriarasında iki üniversitede lisans eğitimi gören hemşirelik öğrencileri ileyürütüldü. Verilerin toplanmasında; “Tanıtıcı Bilgiler Formu”, “BilgiOkuryazarlık Ölçeği” ve “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği” kullanıldı. Veriler,frekans dağılımı, ortalama±standart sapma, medyan, çeyrekler arasıaralık, yüzdelik sayılar kullanılarak değerlendirildi. Karşılaştırmalar“Mann-Whitney U Testi”, “Kruskal-Wallis Testi”, “Bonferroni DüzeltmeliMann-Whitney U Testi” ve Spearman Korelasyon Analizi” ile yapıldı.Bulgular: Araştırma 248 öğrenci ile tamamlandı. Katılımcıların%41.1’inin öncü, %40.3’ünün ise sorgulayıcı olduğu belirlendi.Öğrencilerin bilgi okuryazarlık ölçeği toplam puan ortalaması 22-26 yaşgrubunda olanlarda, internette geçirilen süre 3 saat ve altında olanlarda,kendine ait bilgisayarı olanlarda, hemşirelikte yeni buluş/fikirler üretmekonusunda girişimde bulunanlarda istatistiksel olarak anlamlı derecededaha yüksek bulundu. Meslekle ilgili yenilikleri takip eden öğrencilerinbireysel yenilikçilik ölçeği toplam puan ortalamasının takip etmeyenleregöre istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu saptandı.Öğrencilerin bilgi okuryazarlığı ölçek toplam puanı ile bireysel yenilikçilikölçeği toplam puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif yönde vezayıf bir ilişki bulundu.Sonuç: Öğrencilerin bilgi okuryazarlığı ile bireysel yenilikçilik düzeyleriarasında anlamlı bir ilişki bulunduğu; çoğunluğunun bireysel yenilikçilikdüzeyinin “öncü” olduğu ve bilgi okuryazarlığının da “zorlanmıyorum”seviyesinde olduğu görüldü.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

5

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi

Volume

17

Issue

2

Start Page

120

End Page

127

Collections