Paralel Hibrit Elektrikli Aracın Güç Aktarma Organların Simülasyonu, Tasarımı ve Deney Düzeneği Kurulumu

dc.contributor.otherAutomotive Engineering
dc.date.accessioned2024-07-18T20:58:48Z
dc.date.available2024-07-18T20:58:48Z
dc.description.abstractA parallel or mechanically coupled hybrid drivetrain has features that allow both the engine and the traction motor to apply their mechanical power in parallel directly to the drive wheels. The major advantages of a torque-coupling parallel configuration over a series configuration are (1) the non-necessity of a generator, (2) a smaller traction motor, and (3) only part of the engine power going through multi-power conversion. Hence, the overall efficiency can be higher than in the series hybrid. This project is studying the parallel configuration of a hybrid driveline both numerically and experimentally. The mathematical model of driveline was developed in Matlab/Simulink software. Power shifting between Internal Combustion Engine (ICE) and Electric Motor (EM) was carried out by using the appropriate control strategy during the different driving conditions (acceleration, deceleration, and braking). An experimental setup of driveline was established in the ICE laboratory of the Automotive Engineering Department of Atılım University. All experiments were done in controlled conditions. The states of the system (ICE speed, EM speed and torque, Dynamometer load, Battery package voltage, SOC) are measurable to apply a suitable power shifting control method. The Driveline model were tuned by using experimental data.en_US
dc.description.abstractParalel veya mekanik olarak bağlanmış hibrit aktarma organları, hem motorun hem de çekiş motorunun mekanik gücünü paralel olarak doğrudan tahrik tekerleklerine uygulamasına olanak tanıyan özelliklere sahiptir. Tork kuplajlı paralel konfigürasyonun seri konfigürasyona göre başlıca avantajları şunlardır: (1) jeneratöre gerek olmaması, (2) daha küçük bir çekiş motoru ve (3) motor gücünün yalnızca bir kısmının çoklu güç dönüşümünden geçmesi . Dolayısıyla genel verimlilik seri hibridden daha yüksek olabilir. Bu proje, hibrit aktarma organlarının paralel konfigürasyonunu hem sayısal hem de deneysel olarak incelemektedir. Aktarma organlarının matematiksel modeli Matlab/Simulink yazılımında geliştirilmiştir. İçten Yanmalı Motor (İYM) ile Elektrik Motoru (EM) arasındaki güç aktarımı, farklı sürüş koşullarında (hızlanma, yavaşlama ve frenleme) uygun kontrol stratejisi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Atılım Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü İYM laboratuvarında aktarma organlarının deney düzeneği kuruldu. Tüm deneyler kontrollü koşullarda yapıldı. Sistemin durumları (İYM hızı, EM hızı ve torku, Dinamometre yükü, Akü paketi voltajı, SOC) uygun bir güç dağıtma yöntemini uygulamak için ölçülebilir. Driveline modeli deneysel veriler kullanılarak ayarlandı.tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6854
dc.subjectParallel Hybrid Vehicle, Powertrain, Energy Management, Control Strategyen_US
dc.subjectParalel Hibrit Araç, Güç Aktarma Organı, Enerji Yönetimi, Kontrol Stratejisitr
dc.titleParalel Hibrit Elektrikli Aracın Güç Aktarma Organların Simülasyonu, Tasarımı ve Deney Düzeneği Kurulumu
dspace.entity.typeProject
project.coinvestigatorHüseyin Oymak
project.coordinatorAli Emin
project.endDate30.11.2023
project.equipments2 kW Elektrik Motor, 60 v Li-ion Batarya Paketi, 14 kW İçten Yanmalı Motor, Dinamometre, Planet Dişli Kutusu
project.funderAtılım Üniversitesi
project.fundingProgramBAŞLANGIÇ ARAŞTIRMA DESTEK (BAD) PROGRAMI
project.grantcurrencyTRY
project.grantduration12 months
project.grantidentifierATÜ-BAD-2223-02
project.internalidATÜ-BAD-2223-02
project.investigatorEmin, Ali
project.principalinvestigatorAli Emin
project.startDate01.12.2022
project.statusTamamlandı
relation.isOrgUnitOfProject7d024e9b-1f00-4f1d-a95a-f448a474eea9
relation.isOrgUnitOfProject.latestForDiscovery7d024e9b-1f00-4f1d-a95a-f448a474eea9
relation.isPersonOfProject97931fa7-5c7f-4f49-b869-84186b625b22
relation.isPersonOfProject.latestForDiscovery97931fa7-5c7f-4f49-b869-84186b625b22

Files