Altınuç, Kemal Orçun

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Kemal Orçun, Altınuç
K., Altinuc
K.,Altınuç
A., Kemal Orçun
Altınuç, Kemal Orçun
K. O. Altınuç
Kemal Orcun, Altinuc
K.O.Altinuc
Altinuç, Kemal Orçun
Altinuc,K.O.
A.,Kemal Orçun
K. O. Altinuc
Altınuç,K.O.
A., Kemal Orcun
Altinuc, Kemal Orcun
K.,Altinuç
Kemal Orçun, Altinuç
K. O. Altinuç
K.O.Altınuç
A.,Kemal Orcun
Job Title
Araştırma Görevlisi
Email Address
orcun.altinuc@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

3

Articles

1

Citation Count

2

Supervised Theses

1

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Master Thesis
    Pervane arızası durumunda kuadrotorun stabilitesini sağlamak
    (2021) Khan, Muhammad Umer; Altınuç, Kemal Orçun; Khan, Muhammad Umer; Mechatronics Engineering
    Bu tezde, sabit kanatlı bir kuadrotorun, yalpalama hareketinden feragat ederek bir veya iki zıt pervanesini kaybetmesine rağmen 3 boyutlu uzayda konumunu koruması için bir çözüm sunulmaktadır. Bu kontrol stratejisinde, kuadrotor, araca göre sabitlenmiş bir birincil eksen etrafında döner ve bu ekseni ötelenme hareketi gerçekleştirmek için değiştirir. Bir pervane veya iki karşıt pervane kaybetmesine rağmen kuadrotorun tutumunu ve konumunu stabilize etmek için çok döngülü bir kademeli kontrol kanunu geliştirilmiştir. İlk olarak, motor arıza senaryoları için denge çözümleri hesaplanır. Daha sonra, bir referans ve bir özel kuadrotor için doğrusallaştırılmış sistem etrafında bir azaltılmış durum denetleyicisi ve konum denetleyicisi tasarlanır. Matlab/Simulink ve Matlab/Simscape üzerinde simülasyonlar yapılarak sonuçlar karşılaştırılır. Son olarak, özel yapım bir kuadrotorun CAD çizimleri, kuadrotorun eylemsizlik momentini hesaplamak için kullanılır ve sonuçlar Çift Telli Pendulum deneyi ile doğrulanır. Sonuçlar, kuadrotorun pervane arızası durumunda stabiliteye ulaştığını göstermektedir.
  • Article
    Citation Count: 2
    Avoiding contingent incidents by quadrotors due to one or two propellers failure
    (Public Library Science, 2023) Altınuç, Kemal Orçun; Khan, Muhammad Umer; Iqbal, Jamshed; Mechatronics Engineering
    With the increasing impact of drones in our daily lives, safety issues have become a primary concern. In this study, a novel supervisor-based active fault-tolerant (FT) control system is presented for a rotary-wing quadrotor to maintain its pose in 3D space upon losing one or two propellers. Our approach allows the quadrotor to make controlled movements about a primary axis attached to the body-fixed frame. A multi-loop cascaded control architecture is designed to ensure robustness, stability, reference tracking, and safe landing. The altitude control is performed using a proportional-integral-derivative (PID) controller, whereas linear-quadratic-integral (LQI) and model-predictive-control (MPC) have been investigated for reduced attitude control and their performance is compared based on absolute and mean-squared error. The simulation results affirm that the quadrotor remains in a stable region, successfully performs the reference tracking, and ensures a safe landing while counteracting the effects of propeller(s) failures.
  • Conference Object
    Citation Count: 0
    A New Approach for Addressing Slip Ratio Optimization and Trajectory Tracking Challenges in Autonomous Tractor Operations;
    (Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2024) Aydemir, Ali Bahadır; Altınuç, Kemal Orçun; Kansou,M.T.; Altınuç,K.O.; Mechatronics Engineering
    The usage of autonomous agricultural machines is increasing. In this study, two controllers have been designed for trajectory following and longitudinal tire slip ratio control of a rear-wheel independent traction electric autonomous tractor. The first controller is model predictive control (MPC) and the second controller is proportional integral derivative (PID) based. To evaluate the performance of the controllers in the simulation environment, a mathematical tractor model is prepared. Simulations have been made and performances of the designed controllers are shared. © 2024 IEEE.