Karakoç, Gülçin

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Karakoc,G.
K.,Gülçin
G.,Karakoç
Karakoç,G.
K., Gulcin
K.,Gulcin
Karakoc, Gulcin
Karakoç, Gülçin
G.,Karakoc
Gulcin, Karakoc
G., Karakoc
Gülçin, Karakoç
Job Title
Araştırma Görevlisi
Email Address
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

1

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

1

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Master Thesis
    Turizm İşletmelerinde Stratejik Pazarlama Planlaması: Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama
    (2009) Karakoç, Gülçin; Tengilimoğlu, Dilaver; Karakoç, Gülçin; Tengilimoğlu, Dilaver; Business; Tourism Management
    Dünya ekonomisinde günden güne yerini sağlamlaştıran, ülkelerin ve bireylerin krizlerden çıkış yolu olarak nitelendirdiği turizm endüstrisi, aslında krizlerle ve belirsizliklerle sık sık karşı karşıya kalan bir endüstridir. Hali hazırda gelişmekte olan bir ülke olarak, krizlerle ve belirsizliklerle de sıklıkla karşılaşan Türkiye de, turizm endüstrisi içindeki yerini alarak, en çok tercih edilen varış noktaları arasına girebilmiştir. Günümüzde sürekli değişen çevre koşulları ve belirsizlikler, işletmeleri daha stratejik kararlar almaları konusunda teşvik etmektedir. Stratejik planlama öz olarak, tüm işletmeyi kapsayan, işletme kaynakları, pazar fırsatları ve tehlikeleri çerçevesinde işletmenin gelişip büyüme imkanlarını temel alan kapsamlı ve uzun vadeli bir plan olarak tanımlanabilmektedir. Pazarlama planlaması ise, pazarlama hedeflerini belirlemeye ve bu hedefleri karşılamak üzere programları işler duruma getirmeye izin verecek şekilde mantıksal bir dizi şeklinde birbirine eklenmiş aktiviteler bütünüdür. Stratejik pazarlama planı, aslında, stratejik planlamanın pazarlama planlaması fonksiyonları ile iç içe geçmesi durumudur. Bu çalışma, Türkiye'nin 4 büyük ilindeki dört ve beş yıldızlı zincir otellerin stratejik pazarlama planını algılayışlarını ve söz konusu planın uygulama düzeylerini belirleyebilmek üzere yapılmıştır. 49 adet dört ve beş yıldızlı otel işletmesinin üst düzey yöneticisine uygulanan anket sonucunda, otel işletmelerinin stratejik pazarlama planını yüksek oranda uyguladıkları fakat bu konuyla ilgili gelişmeye ve kapasite arttırımına ihtiyaç duyulduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Stratejik plan, stratejik pazarlama planı, turizm işletmeleri, otel işletmeleri, varış noktası.