Tekin, Kuğu

Loading...
Profile Picture
Name Variants
T.,Kuğu
Kugu, Tekin
K.,Tekin
Tekin, Kuğu
K., Tekin
T., Kuğu
Kuğu, Tekin
Kuğu Tekin
T., Kugu
Tekin,Kugu
Tekin,K.
T.,Kugu
Tekin K.
Tekin, Kugu
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
kugu.tekin@atilim.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

40

Articles

9

Citation Count

2

Supervised Theses

25

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 40
  • Master Thesis
    Mitlerin feminist bir okuması: Margaret Atwood'un The Penelopiad'ı ile Ali Smith'in Girl Meets Boy romanları
    (2024) Er, Eylem; Tekin, Kuğu; Department of English Language and Literature
    Yeniden yazım, yazarlar tarafından yaygın olarak kullanılan bir tekniktir. Bu bağlamda Canongate yayınevi tanınmış yazarları, Homer'in The Odyssey'i ve Ovid'in Metamorphoses'i gibi klasik eserleri yeniden yazma ve yorumlamaya davet etmiştir. Bu seride Margaret Atwood, Odessa mitini, erkek egemen bakış açısını değiştirip, Penelope ve on iki hizmetçinin hikayesini öne çıkararak yeniden şekillendirmiştir. Benzer bir şekilde, Ali Smith, Girl Meets Boy adlı romanında Ovid'in Metamorphoses adlı eserinde geçen kız-erkek Iphis'in hikayesini yeniden işlemiştir. Atwood'un tersine, Smith halihazırda var olan toplumsal cinsiyet akışkanlığı sorununu derinlemesine yansıtmıştır. Iphis'in hikayesini modernize ederek, Smith 'toplumsal cinsiyet' kavramının zamansızlığını vurgulamıştır. Her iki yazar da ataerkil toplumlarda toplumsal cinsiyetin nasıl inşa edildiği ve mitlerde kadınların nasıl bastırıldığı, ihmal edildiği ve önemsenmedikleri gibi feminist kaygılar altında mit oluşturma ve mitleri yeniden yazmanın farklı noktalarını aktarmışlardır. Bu sebeple, bu tezin amacı bu mitleri yeniden yazan yazarların parodi, altüst etme ve pastiş gibi edebi araçlardan yararlanarak yeniden şekillendirdiği eserlerini incelemek ve çözümlemektir, aynı zamanda, eserlerde sunulan ana karakterler aracılığıyla bu yeniden yazımların kadınların özgürleşmesinin, özerkliğinin ve toplumsal cinsiyet akışkanlığının önemini temsil ettiği sonucuna varmaktır, bu karakterler; Penelope ve on iki hizmetçisi; Imogen ve Anthea'dır.
  • Book Part
    Citation Count: 0
    A transmodern reading of black feminist activism in bernardine evaristo's girl, woman, other
    (Peter Lang AG, 2023) Tekin,K.; Turgut,Z.R.; Department of English Language and Literature
    [No abstract available]
  • Editorial
    Citation Count: 0
    Foreword and dedication
    (Peter Lang Publishing Group, 2024) Tekin,K.; Özbudak,S.K.; Department of English Language and Literature
    [No abstract available]
  • Book
    Citation Count: 0
    Linguistics: Textual, contextual, conceptual concerns in contemporary literary and cultural productions
    (Peter Lang Publishing Group, 2024) Tekin,K.; Özbudak,S.K.; Department of English Language and Literature
    This volume of the Synergy Literature series focuses mainly on contemporary literary and cultural works in English. Authors of this book bring new perspectives on a wide range of literary works, as well as significant social movements and works of popular culture, with a focus mostly but not solely on novels, plays, and poetry. The book consists of 10 chapters, each covering various historical periods, literary works, and themes. While reading this book, readers will encounter analyses of works in the fantasy genre or the best-selling science fiction of recent years, or they will see reflections on feminism from the past to the present. In this regard, this book will be an important sourcebook for a broad scientific readership of graduate students and academics, regardless of the genre or period of literature in which they specialize. © 2023 Peter Lang Group AG, Lausanne. All rights reserved.
  • Article
    Citation Count: 0
    Atlas’ın Yükü Adlı Eserinde Hileci Yazar Jeanette Winterson
    (2021) Adiguzel, Leyla; Tekin, Kuğu; Department of English Language and Literature
    Hileci, İsviçreli psikiyatr Carl Gustav Jung tarafından ilk kez ortaya atılan arketip kavramının önde gelen örneklerinden biridir ve genel olarak bireylerin karakterlerindeki bayağı özellikler olarak tanımlanır. Bununla birlikte çağdaş edebiyatta hileci arketipi; kurnaz, doğruyu söyleyen, hikâye anlatıcısı ve evrenin yasalarıyla oynayan bir dönüştürücü olarak tanımlanmaktadır. Hileci figür, gerçeği körü körüne kabul etmeyi reddeder; modası geçmiş zihniyetin yeri geldiğinde yıkılması gerektiği görüşünü savunur. Yıkıcı tutumuna rağmen kültürlerin tasarımına katkısından dolayı saygı duyulur. Jeanette Winterson’ın Atlas ve Herakles mitini tekrar kaleme aldığı Weight (Atlas’ın Yükü) adlı eseri, 2005 yılında farklı kültürlere ait mitleri tanınmış yazarlara yeniden yazdıran Canongate Myth Series projesi kapsamında yayınlandı. İngiliz edebiyatının önde gelen yazarlarından biri olan Winterson; titizlikle yazdığı hibrit kurgusunda, epik gelenekleri çeşitli edebi araçlar ve farklı türlerin karışımı ile yapı bozuma uğratır. Yazar, çok katmanlı eserinde gerçekte kendisini özdeşleştirdiği mitolojik kahraman Atlas üzerinden hikâyesini anlatır. Bu çalışma, eski miti yeniden kaleme alma sürecinde, kurnaz ve bilge bir dönüştürücü ve öykü anlatıcısı olarak Jeanette Winterson'ın hileci-sanatçı yönüne dikkat çekmeyi amaçlamaktadır.
  • Conference Object
    Citation Count: 0
    HOW TO WRITE POETICALLY
    (Iated-int Assoc Technology Education A& development, 2012) Tekin, Kugu; Selimoglu, Zeynep Rana; Department of English Language and Literature
    The importance of the role of writing in second language acquisition is indisputable. Compared to other skills, such as reading, listening and speaking, writing has a unique place, for it is a creative and productive stage of second language learning. It has been observed that almost every student has difficulty in writing. Students struggle to write even a solitary sentence let alone a well organized, coherent and accurate essay, which is a prerequisite for English Preparatory School students and for freshman students of English Language and Literature departments. The aim of this paper is to show how supposedly "boring" writing courses can be made attractive, enjoyable and at the same time productive to students. To this end, we provide our students with an atmosphere wherein creativity, enjoyment and above all, learning can take place. Our chosen medium in the construction of such a learning environment is poetry. The paper consists of two sections: the first is the theory section, which is about the function of literature. This section also includes a number of poetry definitions and the advantages of using poetry in writing courses. The second section focuses on practical activities to demonstrate how poetry can be applied to improve students' writing skills. The second section proceeds in three subsections entitled "pre-writing", "writing" and "post-writing". The overall aim of these activities is to integrate the two receptive language skills, reading and listening, and the two productive skills, writing and speaking. In conclusion, this paper is an attempt to turn a negatively perceived writing class into a student-friendly activity.
  • Master Thesis
    Kuzey ve Güney ve Büyük Umutlar romanlarında sınıf ve cinsiyet bağlamında 19. yüzyıl İngiliz toplumu
    (2024) Nalbant, İrem; Tekin, Kuğu; Department of English Language and Literature
    Bu tez, Viktorya dönemi İngiltere'sinde var olan sınıf ve cinsiyet temelli toplumsal sorunları Marksist edebiyat eleştirisi merceğinden inceleyecektir. Kuzey ve Güney (1855) ve Büyük Umutlar (1861) romanları sanayileşmenin etkisiyle birey ile toplum arasındaki çatışmayı anlatmaktadır. Seçilen iki yazarın sorunlu toplumsal konulara bakış açıları tezde tartışılacaktır. Bu sorunlu konuların en önemlileri arasında Viktorya çağının sosyo-ekonomik ve kültürel durumu ve kadınların görece düşük konumu araştırılacaktır. Sanayileşmenin etkisiyle sınıflar arasındaki kopukluk derinleşmiş, özellikle mevcut adaletsiz toplumsal düzen nedeniyle emekçilerin ağır çalışma koşulları dayanılmaz hale gelmiştir. Bu durumların Marksist bir okumayı zorunlu kıldığı görülmektedir. Marksist ideolojiler, farklı sosyal sınıflar etkileşime girdikçe sosyal hareketliliğin insanların davranışlarını nasıl etkilediğini anlamaya çalışmaktadır. Sonuç olarak, kentsel ve kırsal alanlar arasında ortaya çıkan bireysel çatışma, Elizabeth Gaskell'in Kuzey ve Güney'i referans alınarak analiz edilecektir. Charles Dickens'ın Büyük Umutlar'ı ise burjuva toplumsal değerlerinin bireyleri nasıl etkilediği, özellikle yoksul alt sınıf bireyleri nasıl baskıladığı dikkate alınarak incelenecektir. Bu tezin Viktorya dönemi edebiyatında sınıf ve toplumsal cinsiyet temelli konulara ilişkin gelecekteki çalışmalara yeni bir katkı sağlayacağını umuyoruz.
  • Master Thesis
    İmgesel gerçekler: George Lamming'in In the Castle of My Skin ve Edgar Mittleholzer'ın My Bones and My Flute romanlarının postkolonyal ekopsikolojik okuması
    (2024) Bora, Ceren; Tekin, Kuğu; Department of English Language and Literature; Department of Basic English (Prep School)
    Bu tez, daha az çalışılan postkolonyal yazarların iki romanını hem ekoeleştirel hem de psikolojik bakış açılarından analiz etmeyi amaçlamaktadır. İki Karayip-İngiliz yazarın-George Lamming ve Edgar Mittelholzer- sömürge döneminde yazılmış romanlarının ekopsikolojik incelemesini içerir. Her iki roman da kültürel kimlik, kolonyal sömürü ve sömürgecilik sonrası manzaranın betimlenmesi sorunlarını irdelemektedir. Bu iki romancının postkolonyal kaygılarla birlikte ekolojik ve psikolojik sorunlarla nasıl baş ettikleri araştırılmaktadır. Eklektik/disiplinler arası teorik bir okuma yoluyla kültürel kimlik, doğa ve benliğin araştırılması ve betimlenmesi açısından iki roman arasındaki benzerlikler ve farklılıklar vurgulanmaktadır. Sonuç bölümünde de önerildiği gibi, her iki yazar Karayipler bağlamındaki sosyal zorlukların, eşitsizliklerin, çevresel sorunların ve adaletsizliklerin birbiriyle bağlantılı olduğunu ve bu nedenle kapsamlı bir okuma gerektirdiğini göstermektedir. Bu iki roman, doğal ve toplumsal dünyalardaki etkileşimle ilişkili olarak farklılıkların ve bireyselliğin ruhsal bütünlüğüne ilişkin geleneksel anlayışı yeniden inşa etme ve onunla uzlaşma girişimleridir. Bu bağlamda bu tez, her iki romanın psikolojik, ekolojik ve sömürge sonrası kimlik sorunu bağlamında disiplinler arası bir okuma ile bu konularda iki roman arasındaki benzerlik ve farklılıkları göstermektedir.
  • Article
    Citation Count: 0
    Towards an uncertain future: Brexit satirised in Ian McEwan’s The Cockroach
    (2022) Tekin, Kuğu; Turgut, Zeynep Rana; Department of English Language and Literature
    Ian McEwan’s 2019 novella, The Cockroach, which is considered a product of “brexlit,” is a bitter satire of British politicians’ Brexit project. According to the author, the rising waves of ultranationalism, seasoned with British politicians’ unreasonable populist discourse, drifted Britain out of the European Union. In the novella, McEwan’s chosen medium in criticising Britain’s status quo ante Brexit is satire. Due to its corrective nature, satire tends to repair and/or reform prevailing ills. However, in The Cockroach, McEwan does not intent to correct the troubles brought to Britain by Brexit, which he sees as the manifestation of stark irrationality. Indeed, political humour accompanies McEwan’s exclusive satirical style, for the author was aware of the fact that the British Conservative Party’s political slogan – “Get Brexit done” – had already fulfilled its mission by the time he was writing The Cockroach. Thus, this article follows the fictional route drawn by McEwan in The Cockroach in presenting how the bilateral association of populism and jingoism can darken the future vision of a country whose parliamentary democracy has a history of almost two centuries.
  • Article
    Citation Count: 0
    PATIENTS and HEALERS in \"ZAABALAWI\" by NAGUIB MAHFOUZ and A STRANGENESS IN MY MIND by ORHAN PAMUK
    (2017) Tekin, Kuğu; Department of English Language and Literature
    The article dwells on the theme of journey towards spiritual healing by comparing the works of Naguib Mahfouz and Orhan Pamuk. Mahfouz's allegorical short story is based on the protagonist's search for a remedy for his incurable disease. In fact, the unknown disease, which modern medicine fails to cure, is a metaphor representing the erosion of spiritual values and corruption in the Egyptian social strata in the twentieth century. Likewise, in Pamuk's novel, the protagonist's father takes his young son to a Sheikh to cure him of his fear of Istanbul's stray dogs. The Sheikh's prayer helps him to forget his fear not to be revived until adulthood. It is seen that both protagonists' spiritual ailment stems from a metaphorical "communal disease," and both try to heal their wounds through non-scientific ways. The article handles the parallels and differences between the two cultures' approach to the issue of spiritual healing.