1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Özoran, Beris Artan"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 4 of 4
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Dijital Diplomaside Instagram Aracılığıyla Sosyal Medya Fenomenlerinin Kullanımı: Troya Ören Yeri Örneği
    (2021) Seyıdov, Ilgar; Özoran, Beris Artan; Public Relations and Advertising
    Soğuk Savaş sonrası “sert güç” kavramının etkisini kaybetmesiyle, diplomasi alanında yeni bir kavram olan “yumuşak güç” ortaya çıkmış ve 1990 yılında itibaren çeşitli araştırmalarla tartışılmıştır. Yumuşak güç anlayışı temelde baskıcı ve zorlayıcı güç, kısıtlama uygulamadan yürütülen bir diplomasi sürecini betimlemektedir. Yumuşak güç anlayışı çerçevesinde ortaya çıkan diğer bir kavram ise kamu diplomasisi olmuştur. Kamu diplomasisi, karşı kamuyu kültür, turizm, müzik, dil, yemek, eğitim gibi farklı alanlarla etkileyerek olumlu bir imaj oluşturma ve güven kazanma amacını içermektedir. Teknolojik gelişmeler, internet ve gelişen ağ sistemi, yeni medya araçları kamu diplomasisi uygulamalarını da yeniden şekillendirerek, “dijital diplomasi” kavramını ortaya çıkarmıştır. Dijital diplomasi, kamu diplomasisi faaliyetlerinin daha etkili, interaktif ve etkileşimli yürütülmesi için farklı dijital platformlar ve sosyal ağ sitelerinin kullanımına odaklanmaktadır. Bu etkili araçlardan biri de fotoğraf/video paylaşım sitesi Instagram’dır. Bu çalışma kapsamında dijital diplomasi anlayışı Instagram üzerinden ele alınmaktadır. Instagram’ın dijital diplomasi aracı olarak kullanılması “Troya Ören Yeri” örnek olayı çerçevesinde betimsel örnek olay tekniği ile incelenmiştir.2018 yılında Troya yılı kapsamında Troya Ören Yeri’nin UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi’ne alınmasının 20’ci yılı nedeniyle Turizm ve Kültür Bakanlığı tarafından Instagram üzerinden beş sosyal medya fenomeni bölgeye davet edilmiş ve sosyal medya fenomenleri Türkiye’nin tanıtımı için Instagram üzerinden paylaşımlar gerçekleştirmiştir. Bulgular, Instagram’ın etkileşimli potansiyeline karşın genel olarak yeterince yönetilemediğini ortaya koyarken, sosyal medya fenomenlerinin ağırlıklı olarak tarihi ve turistik bilgiler paylaştığını göstermiştir.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Book Part
    Drawing a Portrait of Refugee Representation in Turkish Newspapers: A Framing Analysis of Hürriyet and Sabah
    (Bloomsbury Publishing Plc., 2020) Özoran, Beris Artan; Seyidov, Ilgar; Public Relations and Advertising
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    False Information About Covid-19 Vaccination in Turkey: Analysis of Twitter Posts
    (2022) Özoran, Beris Artan; Seyıdov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    The COVID-19 pandemic has affected the world socially, culturally, economically, and politically. Struggling with the COVID-19 virus has become the focal point of the countries. As many studies are being conducted, and new treatment methods are being discussed, the vaccination process continues worldwide. According to the current statistics, 63% of the world population has been already fully vaccinated. During this period, along with the true information, many false information facts and materials proliferated which lead to the reluctance of individuals to be vaccinated. As a result of it, the virus exposes to mutation and more serious cases emerge worldwide. In this context, this study aims to analyze false information Tweets regarding vaccination in Turkey. As Turkey is one of the top countries with the highest cases and the medium-scaled (68%) level of vaccination worldwide, the study findings will help to understand the main motives of anti-vaccination by focusing on false facts. A two-step methodology was followed in the research. First, data collection was done through Twitter API and then, the analysis was conducted using the Orange Data Mining Program and content analysis. Propaganda is one of the interesting results as the most-shared false information type. On the other hand, while “the denial of the epidemic” was the most-focused theme, “stop insisting on PCR” and “pandemic is over” were the most-emphasized discourses in the Tweets.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Article
    Yeni Medya Gazeteciliğinde Haberlerin Insta-değerliliği: Instagram’da Haber Değerini Anlamak
    (2020) Özoran, Beris Artan; Seyıdov, Ilgar; Public Relations and Advertising
    İnternet ve Web 2.0 teknolojisi bilgi ve iletişim sistemlerini de yeniden şekillendirmiştir. Sosyal medya, geleneksel medyanın gelişmiş bir versiyonu ya da diğer bir ifadeyle alternatifi olarak ortaya çıkmıştır. Bu anlamda teknoloji ile değişen gazetecilik pratikleri açısından bakıldığında, sosyal medya bilgi ve haber paylaşımını sağlayan etkili bir platform niteliği kazanmıştır. Haber değerlerin geleneksel anlayışı da bu süreç içerisinde değişmiştir. Paylaşım, beğeni, yorum vb. kavramlar dijital çağda haber değeri anlayışının bileşenleri haline gelmiştir. Bu bağlamda bu çalışma bir sosyal medya platform olan Instagram’a odaklanarak haber değerlerinin sosyal medyada nasıl değiştiğine odaklanmaktadır. Çalışma kapsamında Türkiye’de en yüksek tiraja sahip üç gazetenin bir aylık süreci incelenmiştir. Araştırma tekniği olarak içerik analizi seçilmiştir. Araştırma soruları temelinde üç aşamalı bir inceleme süreci izlenmiştir. Araştırma bulgularına istinaden insta-değerlilik kavramı önerilmekte ve tartışılmaktadır.