Yeni Medya Gazeteciliğinde Haberlerin Insta-değerliliği: Instagram’da Haber Değerini Anlamak

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

İnternet ve Web 2.0 teknolojisi bilgi ve iletişim sistemlerini de yeniden şekillendirmiştir. Sosyal medya, geleneksel medyanın gelişmiş bir versiyonu ya da diğer bir ifadeyle alternatifi olarak ortaya çıkmıştır. Bu anlamda teknoloji ile değişen gazetecilik pratikleri açısından bakıldığında, sosyal medya bilgi ve haber paylaşımını sağlayan etkili bir platform niteliği kazanmıştır. Haber değerlerin geleneksel anlayışı da bu süreç içerisinde değişmiştir. Paylaşım, beğeni, yorum vb. kavramlar dijital çağda haber değeri anlayışının bileşenleri haline gelmiştir. Bu bağlamda bu çalışma bir sosyal medya platform olan Instagram’a odaklanarak haber değerlerinin sosyal medyada nasıl değiştiğine odaklanmaktadır. Çalışma kapsamında Türkiye’de en yüksek tiraja sahip üç gazetenin bir aylık süreci incelenmiştir. Araştırma tekniği olarak içerik analizi seçilmiştir. Araştırma soruları temelinde üç aşamalı bir inceleme süreci izlenmiştir. Araştırma bulgularına istinaden insta-değerlilik kavramı önerilmekte ve tartışılmaktadır.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

OpenCitations Logo
OpenCitations Citation Count
N/A

Source

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi (Online)

Volume

0

Issue

36

Start Page

186

End Page

203

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo