Destinasyon Rekabetinde Müzelerin Pazarlama Stratejilerinin Turizm Alanında Çalışan Akademisyenler Tarafından Değerlendirilmesi: Ankara Örneği

dc.contributor.advisor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.author Özkan, Bahadır İnanç
dc.contributor.other Tourism Management
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:45:38Z
dc.date.available 2024-07-07T12:45:38Z
dc.date.issued 2015
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Ankara'da yer alan müzelerin pazarlama stratejilerinin değerlendirilmesi, günümüzde müzeciliğin ve müze işletmeciliğinin turizm ve pazarlama konularıyla birlikte ele alınarak destinasyon rekabetinde nasıl etkili kullanılabileceğini göstermek ve Çağdaş Müze İşletmeciliğinin ne olduğunu ortaya koymaktır. Ankara'da yer alan müzelerin pazarlama stratejileri ve müze uygulamaları Ankara'daki üniversitelerin turizm bölümünde yer alan akademisyenlere değerlendirilmesi sağlanmıştır. Bu çalışmaya benzer çalışmaların yapılması şüphesiz ki Ankara'nın Müze Turizmi açısından ilerlemesine katkı sağlayacaktır. İleride buna benzer çalışmaların yapılması durumunda araştırma tekniğini ne olursa olsun kesinlikle müze yöneticilerinin de dâhil olması araştırmaya yarar sağlayacaktır. Son olarak belirtilmesi gerekir ki buna benzer çalışmaların ülke genelinde müzeleri kapsayacak şekilde yapılması Türkiye için Müze Turizmi konusunda olumlu katkı ve yarar sağlayacaktır.
dc.description.abstract This study aims to evaluate the marketing strategies of museums in Ankara, to Show how museum studies and marketing combined can be effectively used in destination competition, and to explain the comtemporary museology. The marketing strategies of the museums in Ankara and related practises have been evaluated by the academicians at the faculties of tourism. Smilar studies will certainly contribute to growth of the museum tourism in Ankara. The prospective studies should consider museum administratiors in their research. Finally, it must be noted that smilar studies should include the museums of all across Turkey. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4911
dc.language.iso tr
dc.subject Müzecilik
dc.subject Turizm
dc.subject Akademisyenler
dc.subject Ankara
dc.subject Destinasyon
dc.subject Museology en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Müzecilik
dc.subject Academicians en_US
dc.subject Pazarlama
dc.subject Ankara en_US
dc.subject Destination en_US
dc.subject Pazarlama stratejileri
dc.subject Museology en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Rekabet
dc.subject Marketing strategies en_US
dc.subject Turizm
dc.subject Competition en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Turizm pazarlaması
dc.subject Tourism marketing en_US
dc.title Destinasyon Rekabetinde Müzelerin Pazarlama Stratejilerinin Turizm Alanında Çalışan Akademisyenler Tarafından Değerlendirilmesi: Ankara Örneği
dc.title Evaluation of Museum Marketing Strategies in Destination Competition by Academicians in Tourism: Ankara Sample en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Şahin, Neriman Gonca Güzel
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı / Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
gdc.description.endpage 175
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 396108
relation.isAuthorOfPublication b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
396108 Destinasyon rekabetinde müzelerin pazarlama.pdf
Size:
1.7 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections