Destinasyon rekabetinde müzelerin pazarlama stratejilerinin turizm alanında çalışan akademisyenler tarafından değerlendirilmesi: Ankara örneği

dc.contributor.advisorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.authorÖzkan, Bahadır İnanç
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-07-07T12:45:38Z
dc.date.available2024-07-07T12:45:38Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı / Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Ankara'da yer alan müzelerin pazarlama stratejilerinin değerlendirilmesi, günümüzde müzeciliğin ve müze işletmeciliğinin turizm ve pazarlama konularıyla birlikte ele alınarak destinasyon rekabetinde nasıl etkili kullanılabileceğini göstermek ve Çağdaş Müze İşletmeciliğinin ne olduğunu ortaya koymaktır. Ankara'da yer alan müzelerin pazarlama stratejileri ve müze uygulamaları Ankara'daki üniversitelerin turizm bölümünde yer alan akademisyenlere değerlendirilmesi sağlanmıştır. Bu çalışmaya benzer çalışmaların yapılması şüphesiz ki Ankara'nın Müze Turizmi açısından ilerlemesine katkı sağlayacaktır. İleride buna benzer çalışmaların yapılması durumunda araştırma tekniğini ne olursa olsun kesinlikle müze yöneticilerinin de dâhil olması araştırmaya yarar sağlayacaktır. Son olarak belirtilmesi gerekir ki buna benzer çalışmaların ülke genelinde müzeleri kapsayacak şekilde yapılması Türkiye için Müze Turizmi konusunda olumlu katkı ve yarar sağlayacaktır.
dc.description.abstractThis study aims to evaluate the marketing strategies of museums in Ankara, to Show how museum studies and marketing combined can be effectively used in destination competition, and to explain the comtemporary museology. The marketing strategies of the museums in Ankara and related practises have been evaluated by the academicians at the faculties of tourism. Smilar studies will certainly contribute to growth of the museum tourism in Ankara. The prospective studies should consider museum administratiors in their research. Finally, it must be noted that smilar studies should include the museums of all across Turkey.en
dc.identifier.endpage175
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4911
dc.identifier.yoktezid396108
dc.institutionauthorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.isotr
dc.subjectMüzecilik
dc.subjectTurizm
dc.subjectAkademisyenler
dc.subjectAnkara
dc.subjectDestinasyon
dc.subjectMuseologyen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectMüzecilik
dc.subjectAcademiciansen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectAnkaraen_US
dc.subjectDestinationen_US
dc.subjectPazarlama stratejileri
dc.subjectMuseologyen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectRekabet
dc.subjectMarketing strategiesen_US
dc.subjectTurizm
dc.subjectCompetitionen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectTurizm pazarlaması
dc.subjectTourism marketingen_US
dc.titleDestinasyon rekabetinde müzelerin pazarlama stratejilerinin turizm alanında çalışan akademisyenler tarafından değerlendirilmesi: Ankara örneği
dc.titleEvaluation of museum marketing strategies in destination competition by academicians in tourism: Ankara sampleen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
396108 Destinasyon rekabetinde müzelerin pazarlama.pdf
Size:
1.7 MB
Format:
Adobe Portable Document Format