Gerilla Pazarlama Faaliyetlerine İlişkin Tüketici Görüş ve Değerlendirmelerinin Belirlenmesi: Örnek Bir Uygulama

dc.contributor.advisorÖzgen, Pelin
dc.contributor.authorMemişoğlu, Alper
dc.contributor.authorÖzgen, Pelin
dc.contributor.otherDepartment of Business
dc.date.accessioned2024-07-08T09:42:09Z
dc.date.available2024-07-08T09:42:09Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractGerilla pazarlama, hedef kitlenin dikkatini çekmek için minimum pazarlama yatırımları ile beklenmedik zamanlarda sıra dışı yöntemler kullanılarak yapılan faaliyetler ve stratejiler bütünü olarak tanımlanabilir. Gerilla pazarlama uygulamaları daha önce benzeri görülmeyen ve taklit edilmesi mümkün olmayan mesajlarla tüketiciler üzerinde kalıcı bir etki bırakan yaratıcılık ve hayal gücü gibi etkenlere dayanmaktadır. Gerilla pazarlama ile işletme, kendi mal ve hizmetlerini rakiplerinden ayırarak pazarda kendisine ayrıcalıklı bir kimlik kazandırmaya çalışmaktadır. İşletmelerin artan rekabet koşullarına ayak uydurabilmeleri için etkili ve önemli bir teknik olarak kabul edilen gerilla pazarlamanın amacı, yenilikçi, dinamik, değişimlere ve tüketici isteklerine duyarlı pazarlama faaliyetleri yürütmektir. Bu çalışmanın amacı, işletmelerin ürün ve hizmetlerini pazarlamak için kullandıkları gerilla pazarlama yaklaşımına ilişkin tüketici görüşlerini araştırmak ve gerilla pazarlama tekniklerine karşı duyulan ilgi ve eğilim düzeyini belirlemektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmış, buna göre tüketicilerin gerilla pazarlama teknikleri konusundaki düşüncelerine ve izlenimlerine dair veriler elde edilmek istenmiş, konuyla ilgili algı ve tutumlar analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre müşteri ile kurulan iletişimin, ürün ve hizmetleri pazarlamak için kullanılan ilgi çekici mesajlardan daha önemli olduğu bu araştırmada ortaya konmuştur. Elde edilen bir diğer önemli bulguya göre, teknolojik gelişmelere bağlı olarak yönlenen satış tekniklerine nazaran kalite ve güven vaat eden bir pazarlama yaklaşımı ürün ve hizmetlerin pazarlanmasında daha etkili olduğu bu araştırmada ortaya konmuştur. Gerilla pazarlamanın işletmeler için önemi ve avantajları göz önüne alındığında, bu konu ileriki çalışmalarda da tavsiye edilecektir. Anahtar Kelimeler 1.Pazarlama 2.Gerilla Pazarlama 3.Tüketici Algısı
dc.description.abstractGuerilla marketing can be defined as the set of strategies and activities applied to attract the attention of target market by using the extraordinary methods in the unexpected times. Guerilla Marketing applications are based on the factors as the creativity and imagination, which leaves a lasting impression on consumers' minds by unprecedented and inimitable messages. By applying guerilla marketing strategies, any organization may earn a privileged identity for itself and might differentiate its products from the competitors. In parallel with its aim, guerilla marketing activities are created in an innovative and dynamic way. The purpose of the current study is to investigate attitudes and evaluations of customers towards guerilla marketing concept and its applications. Survey method is used as data collection tool and as sampling method, convenience sampling was selected. Statistical analysis with respect to consumers' perceptions and attitudes were applied. According to the results, consumers are interested with guerilla marketing. The results indicate that unpredictable and extraordinary methods to contact with customer is more appreciated than the content of the marketing messages. Also, it was revealed that, marketing approah which promises the quality and reliance is more effective than technologically developed sales techniques. Considering the importance and advantages of guerilla marketing for organizations, further studies in the subject is recommended. Key Words 1.Marketing 2.Guerilla Marketing 3.The perception of consumeren
dc.identifier.endpage135
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6034
dc.identifier.yoktezid396118
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectGerilla pazarlama
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectGuerilla marketingen_US
dc.subjectTüketici algısı
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectConsumer perceptionen_US
dc.subjectTüketiciler
dc.subjectConsumersen_US
dc.titleGerilla Pazarlama Faaliyetlerine İlişkin Tüketici Görüş ve Değerlendirmelerinin Belirlenmesi: Örnek Bir Uygulama
dc.titleDetermination of Consumer's Evaluations and Attitudes Towards Guerilla Marketing Activities: a Sample Studyen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isOrgUnitOfPublication6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
396118 Gerilla pazarlama faaliyetlerine ilişkin tüketici.pdf
Size:
1.9 MB
Format:
Adobe Portable Document Format