Destinasyon seçiminde sosyal medyada yer alan gastronomik unsurların rolü: Sosyal medya kullanıcılarına yönelik bir araştırma

dc.contributor.advisorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.authorAkgün, Şerife Utku
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-07-07T12:40:33Z
dc.date.available2024-07-07T12:40:33Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı / Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüzde gastronomi turizmi dünya genelinde hızla gelişen bir yapıda ilgi görmeye devam etmektedir. Türk Mutfağı'nın dünya çapında kabul görmüş tanınmışlık, özgünlük ve çeşitlilik vasıfları, Türkiye'yi özellikle gastronomi turizmi açısından güçlü hale getirmektedir. Yapılan araştırmalarda, Türkiye'yi ziyaret edenlerin, seyahat deneyimlerinin önemli bir bölümünü mutfak kültürünün oluşturduğu ortaya konmaktadır. Sosyal medyada paylaşılan yiyecek-içecek görsellerinin kullanıcılar tarafından beğenilmesi ve paylaşılması, hem işletmelere hem de bulundukları destinasyona olan ilgiliyi önemli ölçüde artırabilmektedir. Sosyal medyada paylaşılan bu görseller gastronomi turizmine eğilimli olan ziyaretçilerin dikkatini çekmeye başlamıştır. Bu doğrultuda sosyal medyada Türk Mutfağı ile ilgili paylaşılan görsellerin hem sosyal medya hem de destinasyon pazarlaması açısından insanlar üzerinde bir etkileşim yarattığı ve Türkiye'deki gastronomi turizmine olan talebi olumlu yönde etkilediği bilinmektedir. Bu araştırmanın amacı insanların tatil amaçlı destinasyon tercihlerinde sosyal medyada yer alan gastronomik unsurların rolünü ortaya koymaktır. Bu amaçla Türkiye'deki 52 milyon sosyal medya kullanıcısını temsil etmek için 433 kişi seçilmiştir. Örneklemin düşünceleri, anket yöntemiyle ve istatistiksel analizlerle incelenmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır. Korelasyon analizleri sonuçlarına göre katılımcıların tercihlerinin sosyal medyada yer alan gastronomik unsurlarla pozitif yönlü bir ilişki içerisinde bulunduğu ortaya çıkmıştır. Pozitif etkinin şiddeti katılımcıların sosyal medya kullanım süreleri, yıllık ortalama tatil harcamaları, destinasyon seçiminde yiyecek-içecek kültürünün etkisi ve gastronomi amaçlı yapılan seyahatlerde yapılan ortalama harcamaları ile ilgili algılarından etkilenmektedir. Genel olarak değerlendirildiğinde araştırmaya katılanların algılarına göre sosyal medyada yer alan gastronomik unsurların, tatil destinasyonunu belirlemede bir rolünün bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Dijital Pazarlama, Destinasyon Pazarlaması, Gastronomi Turizmi, Sosyal Medya Pazarlaması
dc.description.abstractNowadays, gastronomy tourism continues to attract attention in a rapidly developing structure around the world. The worldwide recognition, diversity and authenticity qualifications of Turkish cuisine, makes Turkey strong especially in terms of gastronomic tourism. In the researches it is revealed that a substantial part of the travel experiences of the visitors to the Turkey is demonstrated by the culinary culture. The liking and sharing of food and beverage images shared on social media by the users can significantly increase the interest in both the businesses and their destination. These visuals shared on social media have started to attract the attention of visitors who are prone to gastronomic tourism. Inline with this, visuals shared related to the Turkish cuisine in the social media are known to affect demand of the gastronomic tourism in Turkey positively and also with the creation of interaction on people in terms of social media marketing and destination marketing. The aim of this study is to reveal the role of gastronomic elements in social media in people's destination preferences for holiday purposes. With this aim, 433 people is chosen to represent the 52 million social media users in Turkey. The thoughts of the sample were examined by questionnaire and statistical analysis and results were interpreted. According to the results of the correlation analysis, it was found that the preferences of the participants had a positive relationship with the gastronomic elements in social media. The severity of the positive impact is influenced by the participants' perceptions of social media usage time, the average annual holiday spending budget, the impact of food and beverage culture on destination selection and the average expenditure on gastronomic travels. In general, according to the perceptions of the participants, it has been concluded that the gastronomic elements in social media have a role in determining the holiday destination. Keywords: Digital marketing, Destination Marketing, Gastronomy Tourism, Social Media Marketingen
dc.identifier.endpage150
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4288
dc.identifier.yoktezid612122
dc.institutionauthorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.isotr
dc.subjectTurizm
dc.subjectDestinasyon
dc.subjectGastronomi
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectDestinationen_US
dc.subjectMutfak turizmi
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectSayısal pazarlama
dc.subjectCulinary tourismen_US
dc.subjectDigital marketingen_US
dc.subjectSosyal medya
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.titleDestinasyon seçiminde sosyal medyada yer alan gastronomik unsurların rolü: Sosyal medya kullanıcılarına yönelik bir araştırma
dc.titleThe role of gastronomic elements in social media in destination selection: A research on social media usersen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
612122 Destinasyon seçiminde sosyal medyada yer alan gastronomik unsurların rolü.pdf
Size:
1.84 MB
Format:
Adobe Portable Document Format