The impact of factors affecting propensity to shop online

Loading...
Thumbnail Image

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Public Relations and Advertising
(2000)
The Department of Public Relations and Advertising started its 4-year undergraduate degree program in 2000 under the School of Business. The Department of Public Relations and Advertising offers a program that stresses the skill of analytical thinking for students. The program is based on academic standpoints and supported by practices and new technologies. The department offers the opportunity to take elective courses from its own curriculum, or from other departments, in addition to theoretical and practical courses that complement each other. With a program offered in English, the Department of Public Relations and Advertising has mutual contracts with universities from Spain, the Netherlands and Finland within the scope of the “Erasmus Exchange Program”. In addition, the graduate degree program of “Public Relations and Advertising” under the Graduate School of social Sciences aims to sustain the continuity of undergraduate-level education and training, and to meet the demands of those pursuing to advance academically.

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma, Somali'de e-ticaretin benimsenmesini etkileyen faktörleri incelemekte ve çevrimiçi ödeme seçeneklerinin etkisine, teslimat sorunlarına, müşteri güvenine ve çevrimiçi satın alma eğilimlerine ilişkin tüketici farkındalığına odaklanmaktadır. Veriler, daha önce e-ticaret web sitelerini veya İnterneti kullanma deneyimi olan Somalililerden toplandı. Araştırmada nicel kesitsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Örneklemi 195 katılımcıdan oluşmakta olup, araştırma değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemek için yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılmıştır. Bulgular, çevrimiçi alışveriş farkındalığının ve çevrimiçi ödeme seçeneklerinin kullanılabilirliğinin Somalili tüketiciler arasında çevrimiçi alışveriş yapma eğilimini önemli ölçüde etkilediğini ortaya koyuyor. Çevrimiçi alışverişe ilişkin daha yüksek farkındalık, çevrimiçi alışveriş yapma olasılığının artmasıyla ilişkilendirilirken, çeşitli ödeme seçeneklerinin mevcudiyeti, çevrimiçi alışveriş yapma eğilimi ile pozitif olarak ilişkilidir. Bununla birlikte, çevrimiçi alışveriş algıları, tüketici güveni ve teslimatla ilgili sorunlar, çevrimiçi alışveriş eğilimi ile anlamlı bir ilişki göstermemektedir. Bu sonuçlar, e-ticaret konusunda farkındalığı artırmanın ve Somali'de çevrimiçi alışverişi teşvik etmek için çeşitli çevrimiçi ödeme seçenekleri sunmanın önemini vurgulamaktadır. Gelecekteki çalışmalar, Somali'de hükümet politikaları, kültürler arası değişkenler, teknik altyapı, güven ve güvenlik önlemleri ve e ticaretin sosyoekonomik etkilerine odaklanacaktır. Bu çalışma, Somali'de e-ticaretin benimsenmesinin anlaşılmasına katkıda bulunur ve e-ticaret sektörünün büyümesini ve gelişmesini teşvik etmeyi amaçlayan paydaşlar için değerli bilgiler sağlar
Bu çalışma, Somali'de e-ticaretin benimsenmesini etkileyen faktörleri incelemekte ve çevrimiçi ödeme seçeneklerinin etkisine, teslimat sorunlarına, müşteri güvenine ve çevrimiçi satın alma eğilimlerine ilişkin tüketici farkındalığına odaklanmaktadır. Veriler, daha önce e-ticaret web sitelerini veya İnterneti kullanma deneyimi olan Somalililerden toplandı. Araştırmada nicel kesitsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Örneklemi 195 katılımcıdan oluşmakta olup, araştırma değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemek için yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılmıştır. Bulgular, çevrimiçi alışveriş farkındalığının ve çevrimiçi ödeme seçeneklerinin kullanılabilirliğinin Somalili tüketiciler arasında çevrimiçi alışveriş yapma eğilimini önemli ölçüde etkilediğini ortaya koyuyor. Çevrimiçi alışverişe ilişkin daha yüksek farkındalık, çevrimiçi alışveriş yapma olasılığının artmasıyla ilişkilendirilirken, çeşitli ödeme seçeneklerinin mevcudiyeti, çevrimiçi alışveriş yapma eğilimi ile pozitif olarak ilişkilidir. Bununla birlikte, çevrimiçi alışveriş algıları, tüketici güveni ve teslimatla ilgili sorunlar, çevrimiçi alışveriş eğilimi ile anlamlı bir ilişki göstermemektedir. Bu sonuçlar, e-ticaret konusunda farkındalığı artırmanın ve Somali'de çevrimiçi alışverişi teşvik etmek için çeşitli çevrimiçi ödeme seçenekleri sunmanın önemini vurgulamaktadır. Gelecekteki çalışmalar, Somali'de hükümet politikaları, kültürler arası değişkenler, teknik altyapı, güven ve güvenlik önlemleri ve e ticaretin sosyoekonomik etkilerine odaklanacaktır. Bu çalışma, Somali'de e-ticaretin benimsenmesinin anlaşılmasına katkıda bulunur ve e-ticaret sektörünün büyümesini ve gelişmesini teşvik etmeyi amaçlayan paydaşlar için değerli bilgiler sağlar

Description

Keywords

İşletme, Business Administration

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

73