Şirketlerin Rekabet Üstünlüğünü Sağlamlaştırmada Sosyal Medya Üzerinden Pazarlamanın Rolü

dc.contributor.advisor Üner, M. Mithat
dc.contributor.author Khudharı, Ahmed Al
dc.contributor.other Business
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:41:07Z
dc.date.available 2024-07-07T12:41:07Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Bu araştırma, sosyal medya üzerinden pazarlamanın şirketler için rekabet avantajı yaratma ve şirketlerin pazarlara girmeleri, müşterilerine ulaşmaları, müşterileriyle ilişkilerini geliştirmeleri ve marka bilinirliklerini artırmaları üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için, Bağdat'ta faaliyet gösteren bir dizi cep telefonu şirketi acentesine anket dağıtılmıştır. Toplam 123 adet anket işlenmiştir. Veriler SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sosyal medya üzerinden yapılan pazarlama ile rekabet avantajı sağlayan çeşitli kaynaklar arasında bir ilişki olduğu bulunmuştur. Bu kaynaklar sosyal sermaye, marka bilinirliği, algılanan hizmet kalitesi ve müşteri ilişkileri olup, şirketlerin rekabet avantajı yaratmak için odaklanabilecekleri en önemli boyutlardır. Bu sonuç bir dizi cep telefonu acente ile yapılan anketlerden elde edilen bulgularla doğrulanmıştır.
dc.description.abstract The research aims to examining the impact of marketing through social media on creating a competitive advantage for companies. In order to achieve these goals, questionnaires were distributed to a number of mobile phone company agents in Baghdad. 123 questionnaires were processed and the data was analyzed using the SPSS statistical program. A relationship has been found between social media marketing and various sources of competitive advantage, which are social capital, brand awareness, perceived service quality and customer engagement, as the most important dimensions that organizations can focus on in order to create a competitive advantage, this was confirmed by our findings after launching a survey on a number of mobile phone agencies. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4400
dc.language.iso en
dc.subject İşletme
dc.subject Cep telefonu
dc.subject Elektronik ticaret
dc.subject Pazarlama
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Mobile phone en_US
dc.subject Rekabet
dc.subject Electronic commerce en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Rekabet gücü
dc.subject Competition en_US
dc.subject Sosyal medya
dc.subject Competitive power en_US
dc.subject Social media en_US
dc.subject Şirketler
dc.subject Companies en_US
dc.title Şirketlerin Rekabet Üstünlüğünü Sağlamlaştırmada Sosyal Medya Üzerinden Pazarlamanın Rolü
dc.title The Role of Social Media Marketing in Consolidating the Competitive Advantage of Organizations en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Üner, Mehmet Mithat
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
gdc.description.endpage 85
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 679723
relation.isAuthorOfPublication 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
679723 The role of social media marketing in consolidating.pdf
Size:
4 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections