Şirketlerin rekabet üstünlüğünü sağlamlaştırmada sosyal medya üzerinden pazarlamanın rolü

dc.contributor.advisorÜner, M. Mithat
dc.contributor.authorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-07-07T12:41:07Z
dc.date.available2024-07-07T12:41:07Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractBu araştırma, sosyal medya üzerinden pazarlamanın şirketler için rekabet avantajı yaratma ve şirketlerin pazarlara girmeleri, müşterilerine ulaşmaları, müşterileriyle ilişkilerini geliştirmeleri ve marka bilinirliklerini artırmaları üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için, Bağdat'ta faaliyet gösteren bir dizi cep telefonu şirketi acentesine anket dağıtılmıştır. Toplam 123 adet anket işlenmiştir. Veriler SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sosyal medya üzerinden yapılan pazarlama ile rekabet avantajı sağlayan çeşitli kaynaklar arasında bir ilişki olduğu bulunmuştur. Bu kaynaklar sosyal sermaye, marka bilinirliği, algılanan hizmet kalitesi ve müşteri ilişkileri olup, şirketlerin rekabet avantajı yaratmak için odaklanabilecekleri en önemli boyutlardır. Bu sonuç bir dizi cep telefonu acente ile yapılan anketlerden elde edilen bulgularla doğrulanmıştır.
dc.description.abstractThe research aims to examining the impact of marketing through social media on creating a competitive advantage for companies. In order to achieve these goals, questionnaires were distributed to a number of mobile phone company agents in Baghdad. 123 questionnaires were processed and the data was analyzed using the SPSS statistical program. A relationship has been found between social media marketing and various sources of competitive advantage, which are social capital, brand awareness, perceived service quality and customer engagement, as the most important dimensions that organizations can focus on in order to create a competitive advantage, this was confirmed by our findings after launching a survey on a number of mobile phone agencies.en
dc.identifier.endpage85
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4400
dc.identifier.yoktezid679723
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectCep telefonu
dc.subjectElektronik ticaret
dc.subjectPazarlama
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectMobile phoneen_US
dc.subjectRekabet
dc.subjectElectronic commerceen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectRekabet gücü
dc.subjectCompetitionen_US
dc.subjectSosyal medya
dc.subjectCompetitive poweren_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectŞirketler
dc.subjectCompaniesen_US
dc.titleŞirketlerin rekabet üstünlüğünü sağlamlaştırmada sosyal medya üzerinden pazarlamanın rolü
dc.titleThe role of social media marketing in consolidating the competitive advantage of organizationsen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
679723 The role of social media marketing in consolidating.pdf
Size:
4 MB
Format:
Adobe Portable Document Format