Sağlık sektöründe çalışanların hizmet kalite standartlarına ilişkin algıları (Bursa'da bir devlet hastanesi örneği)

dc.contributor.advisor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Bigubey, Özhan
dc.contributor.other Business
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:42:56Z
dc.date.available 2024-07-07T12:42:56Z
dc.date.issued 2015
dc.description.abstract Sağlık kurum ve kuruluşlarında sunulan hizmetin kalitesinin yanında, bu organizasyonlardan hizmet alanların hizmet kalitesi hakkında beklentilerinin ne olduğunun ve ne ölçüde karşılandığının bilinmesi son derecede önem taşımaktadır. Bir organizasyonun müşterilerin beklentilerini bilmemesi veya yanlış değerlendirmesi; bu organizasyonun para, zaman, insan kaynakları ve diğer kıt kaynakların boşa harcanmasına neden olabilir. Sağlık işletmelerinden hizmet alan hastaların hizmetin teknik kalitesini değerlendirebilecek yeterli bilgiye sahip olmamaları, hasta bakış açısı ile kalitenin önemini artırmaktadır. Sağlıkta hizmet kalite standartları uygulaması, ulaşılabilirlikte ve fiziksel şartlarda kaliteyi artırsa da personelin hizmet sunum kalitesinde çok büyük bir değişiklik yapmamıştır.Araştırmada, sağlık sektöründe çalışanların hizmet kalite standartlarına (HKS) ilişkin algıları incelenmiştir. Çalışmada kaynak taraması ve alan araştırması yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Bursa Çekirge Devlet Hastanesinde çalışan 1071 personel oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 400 sağlık çalışanından oluşturmaktadır.Araştırmanın sonuçlarına göre; sağlık kurumları yöneticileri, sağlık hizmeti alanların hizmet kalitesi olarak beklentilerini doğru olarak tespit edebildiklerinde, sundukları hizmeti bu beklentilere uygun olarak şekillendirebilecektir. Bu da onların performanslarına ciddi katkılarda bulunacaktır. Anahtar Kelimeler:Hizmet, Kalite standartları, Sağlık hizmetleri
dc.description.abstract Besides the quality of the service provided in health institutions and organizations, these organizations, what are their expectations about the service quality of the service area are being met and to what extent knowing that is extremely important. Not to know the expectations of the customers of an organization, or evaluate to false; this organization money, time, human resources and other may be a waste of scarce resources. Patients who received services from health care establishments to evaluate the technical quality of the service of the lack of sufficient knowledge, increasing the importance of quality from the patient perspective The application of quality health service standards, availability, and increased the quality of the staff in physical conditions, although there has been a huge change in the quality of service delivery.The survey of employees in the health sector service quality standards (HKS) examined perceptions of. Literature review and field research methods were used in the study. The staff working in a government hospital in Bursa grasshopper 1071 constitute the population of the study. The sample of the study is constituted by 400 health workers. According to the results of the research, managers of health care institutions, health service areas where they are able to correctly identify the expectations of service quality, will be able to shape in accordance with the expectations of the service they offer. This also will make an important contribution to their performance. Key Word:Service, Quality standards, Health service en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4754
dc.language.iso tr
dc.subject Hastaneler
dc.subject Sağlık Kurumları Yönetimi
dc.subject İşletme
dc.subject Bursa
dc.subject Hastaneler
dc.subject Hospitals en_US
dc.subject Health Care Management en_US
dc.subject Hizmet kalitesi
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Kalite standartları
dc.subject Bursa en_US
dc.subject Hospitals en_US
dc.subject Kalite yönetim sistemi
dc.subject Service quality en_US
dc.subject Quality standards en_US
dc.subject Sağlık hizmetleri
dc.subject Quality management system en_US
dc.subject Sağlık personeli
dc.subject Health services en_US
dc.subject Health personnel en_US
dc.subject Standartlar
dc.subject Standards en_US
dc.title Sağlık sektöründe çalışanların hizmet kalite standartlarına ilişkin algıları (Bursa'da bir devlet hastanesi örneği)
dc.title The perception of health sector employees on service quality standards (HKSAR) (An example of a goverment hospital in Bursa) en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Tengilimoğlu, Dilaver
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Sağlık Kurumları İşletmeciliği Bilim Dalı
gdc.description.endpage 149
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 423133
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
423133 Sağlık sektöründe çalışanların hizmet kalite standartlarına ilişkin algıları.pdf
Size:
5.91 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections