KÜLTÜR BOYUTLARI İLE ONLINE ALIŞVERİŞ DAVRANIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİDE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK VE GÜVENİN ARACILIK ETKİSİ

dc.contributor.author Esen, Ülkühan Bike
dc.contributor.author Esen, Fatih Sinan
dc.contributor.author Yıldırım, Şükran Sırkıntıoğlu
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:32:32Z
dc.date.available 2024-10-06T11:32:32Z
dc.date.issued 2018
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,TÜRKİYE BİLİMSEL ve TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU,KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Elektronik platformlara olan güvenin artmasının ve yenilikçi uygulamaların tüketicilericezbetmesinin yanında, kişilerin benimsedikleri kültürün de online alışverişte etkili olduğuvarsayılmaktadır. Çünkü toplumun sahip olduğu kültürel özellikler, bireye yansımaktadır.Farklı kültürel özellikler sonucu, bireylerin satın alma davranışları da farklılaşmaktadır.Çalışmada, Hofstede’in kültür boyutlarının online alışverişe etkisi, Yapısal Eşitlik Modellemesiile araştırılmıştır. 316 kişiden anketle veri toplanmış, kültür boyutlarının online alışverişdavranışına doğrudan etkilerinin olup olmadığı, bireysel yenilikçilik ve güvenin aracılık etkisiincelenmiştir. Belirsizlikten kaçınmanın hem doğrudan, hem de bireysel yenilikçilik ve güvenüzerinden online alışverişi etkilediği, toplulukçuluğun ise bireysel yenilikçilik üzerinden dolaylıetkisinin olduğu görülmüştür. Erillik ve güç mesafesinin etkisi saptanmamıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 2
dc.identifier.endpage 282 en_US
dc.identifier.issn 2147-9208
dc.identifier.issn 2147-9194
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 257 en_US
dc.identifier.trdizinid 304151
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/304151/kultur-boyutlari-ile-online-alisveris-davranisi-arasindaki-iliskide-bireysel-yenilikcilik-ve-guvenin-aracilik-etkisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9973
dc.identifier.volume 14 en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.title KÜLTÜR BOYUTLARI İLE ONLINE ALIŞVERİŞ DAVRANIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİDE BİREYSEL YENİLİKÇİLİK VE GÜVENİN ARACILIK ETKİSİ en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections