Endüstriyel Alıcı ve Satıcı İlişkisinin Analizi : Libya Petrol Şirketlerinde Bir İnceleme

dc.contributor.advisor Özgen, Pelin
dc.contributor.author Bargnab, Mohamed Abdulghanı A.
dc.contributor.other Department of Business
dc.contributor.other 17. Graduate School of Social Sciences
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-08T09:42:53Z
dc.date.available 2024-07-08T09:42:53Z
dc.date.issued 2017
dc.description.abstract Tedarik zinciri, özellikle gaz ve petrol alanlarında, işin önemli yönlerinden biridir. Tedarikçiler, ürünlerini kabul edecek bir pazara sürekli erişime ihtiyaç duyarken, alıcıların taahhütlerini yerine getirmek için düzenli olarak farklı ürünler sunması gerekir. Alıcılar ve satıcı arasındaki ilişki bu zincirin ana yapı taşlarının bir parçasıdır. Bu nedenle, bu çalışmada, alıcı-satıcı ilişkisini etkileyen parametreler pratik olarak araştırılmıştır. Petrol ve gaz endüstrisinde seçilen firmalara yarı yapılandırılmış bir görüşme tasarlanmış ve uygulanmıştır. Sonuçlar, güven, taahhüt, iletişim ve işbirliğinin alıcı-satıcı ilişkisini etkileyen önemli faktörler olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, işlem başında güven çok önemlidir, ancak iyi işbirliği tedarik zinciri yönetiminin başarısının ana anahtarıdır. Ayrıca, iletişim ve taahhüt, alıcılar ve satıcılar arasındaki optimum performans, uzun ve istikrarlı bir ilişki için temel taşlardır.
dc.description.abstract The supply chain is one of the important aspects in business, especially in the gas and oil fields. Buyers need a constant supply of differentiated products on regular basis to meet their commitments whereas suppliers need continuous access to a market that will accept their products. The relationship between buyers and seller is a part of the main building blocks of this chain. Therefore, in the current study, the parameters influencing the buyers-seller relationship have been practically investigated. A semi-structured interview was designed and applied over selected companies in the field of oil and gas industry. The results show that trust, commitment, communications, and collaboration are the important factors affecting the buyer-seller relationship. However, at the beginning of the transaction, trust is especially important while good cooperation is the main key for success of the supply chain management. Moreover, it is seen that communications and commitment are cornerstones for optimum performance, long and stable relationship between buyers and sellers. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/6160
dc.language.iso en
dc.subject İşletme
dc.subject Petrol endüstrisi
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Petroleum industry en_US
dc.subject Tedarik zinciri yönetimi
dc.subject Supply chain management en_US
dc.title Endüstriyel Alıcı ve Satıcı İlişkisinin Analizi : Libya Petrol Şirketlerinde Bir İnceleme
dc.title An Investigation on Industrial Supplier and Buyer Relationship in Libyan Oil Companies en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Özgen, Pelin
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
gdc.description.endpage 122
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 624794
relation.isAuthorOfPublication b77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication d645dd03-576f-4ff8-85a8-61290a248097
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Collections