Toplum Dilbilim Yeterliliğini Geliştirmenin Önemi: Mütercim Tercümanlık Öğrencileri için Pratik Bir Rehber

dc.contributor.advisor Erton, Halil İsmail
dc.contributor.author Shabazgerıeva, Asııat
dc.contributor.other Department of Basic English (Prep School)
dc.contributor.other Department of Basic English (Prep School)
dc.contributor.other Department of Basic English (Prep School)
dc.contributor.other English Translation and Interpretation
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:49:22Z
dc.date.available 2024-07-07T12:49:22Z
dc.date.issued 2021
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Mütercim Tercümanlık Ana Bilim Dalı / Mütercim Tercümanlık Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışma, çeviri/tercümanlık öğrencilerine profesyonel odaklı yabancı dil öğretimi bağlamında «Çevirmenlerin Toplum Dilbilim Yeterliliği» kavramını ele almaktadır. Çevirmenlerin/tercümanların kültürlerdeki çok yönlü farklılıkların farkında olmaları, daha kaliteli mesleki faaliyetlere yol açar. Kültürel özellikler dillere yansıdığı gibi, diller de kültürel özelliklere yansır. Bu nedenle, Toplum Dilbilim Yeterliliğin geliştirilmesi, hedef kültürlerin daha derinden anlaşılmasına katkıda bulunduğundan ve sonuç olarak daha verimli ve başarılı iletişimi kolaylaştırdığından, yabancı dil öğretiminde önemli bir unsurdur. Çalışmanın ikinci bölümü, 'Çevirmenlerin Toplum Dilbilim Yeterliliği' kavramına, içeriğine, yapısına, bileşenlerine ve özel karakterine bakmaktadır. Ayrıca, kavramın teorik arka planını sağlar ve Çevirmen, Toplum Dilbilimsel Yeterliliğinin oluşumu ve gelişimi üzerinde çalışırken dikkate alınması gereken ilkeleri analiz eder. Üçüncü bölüm, mütercim tercümanlık öğrencilerinin özelliklerinin incelenmesine, farklı ülkelerde hedeflenen bir uzmanlık alanının tipik bir BA müfredatının dikkate alınmasına ve Çevirmenlerin Toplum Dilbiliminin geliştirilmesinde kullanılabilecek olası çalışma ve faaliyet biçimlerinin yetkinliğini/yeterliliğini ayrıntılı analizine ayrılmıştır. Bu çalışma, mütercim tercümanlık öğrencilerinin mesleki eğitim sürecinde uygulanabilecek yeterlilik ve müfredat etkinliklerinin geliştirilmesi için pratik bir metodoloji önermektedir.
dc.description.abstract This study considers the concept of «Sociolinguistic Translators' Competence» in the context of professionally-oriented teaching of foreign languages to translation/interpretation students. The translators'/interpreters' awareness of multi-faceted differences in cultures, leads to higher quality professional activity. Cultural features are reflected in languages, the same way as languages are reflected in cultural features. Thus, it is an essential element in teaching foreign languages, as the development of the Sociolinguistic Competence contributes to a deeper understanding of target cultures, and as the result, facilitates more efficient and successful communication. The second chapter of the study looks into the notion of «Sociolinguistic Translators' Competence», its content, structure, components, and specific character. It also provides the theoretical background to the notion and analyzes the principles that should be taken into consideration when working on the formation and development of the Sociolinguistic Translators' Competence. The third chapter is devoted to the examination of the figure of translation/interpretation students, consideration of a typical BA curricular of a target speciality in different countries, and detailed analysis of possible forms of works and activities that could be used to develop Sociolinguistic Translators' Competence. This work suggests a practical methodology for developing the competence and curriculum activities that could be implemented into the process of the professional education of translation/interpretation students. en
dc.identifier.endpage 154
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5403
dc.identifier.yoktezid 715320
dc.institutionauthor Shabazgerıeva, Asııat
dc.institutionauthor Erton, Halil İsmail
dc.language.iso en
dc.relation.person Shabazgerıeva, Asııat
dc.relation.person Shabazgerıeva, Asııat
dc.relation.person Shabazgerıeva, Asııat
dc.subject Mütercim-Tercümanlık
dc.subject Translation and Interpretation en_US
dc.title Toplum Dilbilim Yeterliliğini Geliştirmenin Önemi: Mütercim Tercümanlık Öğrencileri için Pratik Bir Rehber
dc.title The Significance of Developing the Sociolinguistic Competence: a Practical Guide for Translation and Interpretation Students en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 5f158868-2aa2-4baa-b935-d6c1993db9eb
relation.isAuthorOfPublication 5f158868-2aa2-4baa-b935-d6c1993db9eb
relation.isAuthorOfPublication 4842e13b-0ff3-4e49-8443-dd1084a8e86f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 5f158868-2aa2-4baa-b935-d6c1993db9eb
relation.isOrgUnitOfPublication 3f1ed3aa-459e-49bf-a977-9886b9e3f76f
relation.isOrgUnitOfPublication 3f1ed3aa-459e-49bf-a977-9886b9e3f76f
relation.isOrgUnitOfPublication fa50d81a-2c09-412c-b5ab-e31ddcc01486
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 3f1ed3aa-459e-49bf-a977-9886b9e3f76f

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
715320 The significance of developing the sociolinguistic competence.pdf
Size:
1.54 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections