Sağlık turizminde içsel pazarlama uygulamalarının hizmet kalitesine etkisi

dc.contributor.advisorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.authorÇağlar, Nermin Gür
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-07-08T09:42:48Z
dc.date.available2024-07-08T09:42:48Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Sağlık Kurumları Yöneticiliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractGÜR ÇAĞLAR, Nermin.Sağlık Turizminde İçsel Pazarlama Uygulamalarının Hizmet Kalitesine Etkisi.Ankara 2016. Türkiye, coğrafi konumu, doğal zenginlikleri, kültürel mirası ve son dönemde teknolojinin gelişmesi ile sağlıkta geldiği nokta ile sağlık turizmi açısından önemli bir potansiyel haline gelmiştir. Sağlık turizmi çeşitlerinden biri olan medikal turizm kapsamında insanlar kendi ülkelerinden veya başka ülkelerden tıbbın birçok dalından sağlık hizmeti satın almak üzere seyahat etmektedirler. İçsel pazarlama uygulamaları, özellikle hizmet işletmelerinin gün geçtikçe daha fazla önem verdiği bir yaklaşım olarak dikkati çekmektedir. Birçok araştırma, içsel pazarlamanın işyerine bağlılığı, güveni ve memnuniyeti arttırdığını ve bu etkinin daha yüksek kalitede hizmet sunumunu sağladığını ortaya koymaktadır. Araştırmanın amacı, sağlık turizminde içsel pazarlama uygulamalarının hizmet kalitesine etkisini incelenmektir. Hastanelerde verilen sağlık hizmetlerinin kalitesi ve içsel pazarlama uygulamaları arasındaki ilişkiyi inceleyen bu araştırmada, Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesinde hizmet veren 400 hemşireye anket uygulaması yapılarak içsel pazarlama ve hizmet kalitesine ilişkin görüşleri değerlendirilmektedir. Araştırma sonucunda hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde içsel pazarlama uygulamalarının önemli etkileri olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Medikal Turizm, İçsel Pazarlama, Hizmet Kalitesi.
dc.description.abstractGÜR ÇAĞLAR, Nermin.The Influence of Internal Marketing Applications on Service Quality for Health Care Tourism. Turkey has gained great potential regarding medical tourism with its geographica 0l position, natural richness, cultural heritage and its recent technological development in the health field. People travel to buy health service from the different branches of health care either through their country or to other countries in the context of medical tourism, which is a kind of medical tourism. Internal marketing applications draw attention as an approach to which service organizations give more importance day by day. Many researchers have found out that internal marketing increase the satisfaction, confidence and commitment to the organizations and this influence provides a higher level quality of service presentation. The research objective is to examine the influence of internal marketing applications on service quality for medical tourism. At this study, which analyses the relation between the quality of health service given at the hospitals and internal marketing applications, I evaluated the viewpoints of 400 nurses, works at Ankara Research and Training Hospital, about internal marketing for service quality by conducting questionaire to them. At the end of study, I came to the conclusion of that internal marketing applications have importance influences on enhancing service quality. Key words: Medical Tourism, Internal Marketing, Service Quality.en
dc.identifier.endpage100
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6146
dc.identifier.yoktezid423135
dc.institutionauthorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.isotr
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimi
dc.subjectTurizm
dc.subjectHizmet kalitesi
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectService qualityen_US
dc.subjectSağlık hizmetleri
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectSağlık turizmi
dc.subjectHealth servicesen_US
dc.subjectMedical tourismen_US
dc.subjectİçsel pazarlama
dc.subjectInternal marketingen_US
dc.titleSağlık turizminde içsel pazarlama uygulamalarının hizmet kalitesine etkisi
dc.titleThe influence of internal marketing applications on service quality for health care tourismen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
423135 Sağlık turizminde içsel pazarlama uygulamalarının.pdf
Size:
3.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format