Sağlık Turizminde İçsel Pazarlama Uygulamalarının Hizmet Kalitesine Etkisi

dc.contributor.advisor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.author Çağlar, Nermin Gür
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-07-08T09:42:48Z
dc.date.available 2024-07-08T09:42:48Z
dc.date.issued 2016
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sağlık Kurumları Yöneticiliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract GÜR ÇAĞLAR, Nermin.Sağlık Turizminde İçsel Pazarlama Uygulamalarının Hizmet Kalitesine Etkisi.Ankara 2016. Türkiye, coğrafi konumu, doğal zenginlikleri, kültürel mirası ve son dönemde teknolojinin gelişmesi ile sağlıkta geldiği nokta ile sağlık turizmi açısından önemli bir potansiyel haline gelmiştir. Sağlık turizmi çeşitlerinden biri olan medikal turizm kapsamında insanlar kendi ülkelerinden veya başka ülkelerden tıbbın birçok dalından sağlık hizmeti satın almak üzere seyahat etmektedirler. İçsel pazarlama uygulamaları, özellikle hizmet işletmelerinin gün geçtikçe daha fazla önem verdiği bir yaklaşım olarak dikkati çekmektedir. Birçok araştırma, içsel pazarlamanın işyerine bağlılığı, güveni ve memnuniyeti arttırdığını ve bu etkinin daha yüksek kalitede hizmet sunumunu sağladığını ortaya koymaktadır. Araştırmanın amacı, sağlık turizminde içsel pazarlama uygulamalarının hizmet kalitesine etkisini incelenmektir. Hastanelerde verilen sağlık hizmetlerinin kalitesi ve içsel pazarlama uygulamaları arasındaki ilişkiyi inceleyen bu araştırmada, Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesinde hizmet veren 400 hemşireye anket uygulaması yapılarak içsel pazarlama ve hizmet kalitesine ilişkin görüşleri değerlendirilmektedir. Araştırma sonucunda hizmet kalitesinin iyileştirilmesinde içsel pazarlama uygulamalarının önemli etkileri olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Medikal Turizm, İçsel Pazarlama, Hizmet Kalitesi.
dc.description.abstract GÜR ÇAĞLAR, Nermin.The Influence of Internal Marketing Applications on Service Quality for Health Care Tourism. Turkey has gained great potential regarding medical tourism with its geographica 0l position, natural richness, cultural heritage and its recent technological development in the health field. People travel to buy health service from the different branches of health care either through their country or to other countries in the context of medical tourism, which is a kind of medical tourism. Internal marketing applications draw attention as an approach to which service organizations give more importance day by day. Many researchers have found out that internal marketing increase the satisfaction, confidence and commitment to the organizations and this influence provides a higher level quality of service presentation. The research objective is to examine the influence of internal marketing applications on service quality for medical tourism. At this study, which analyses the relation between the quality of health service given at the hospitals and internal marketing applications, I evaluated the viewpoints of 400 nurses, works at Ankara Research and Training Hospital, about internal marketing for service quality by conducting questionaire to them. At the end of study, I came to the conclusion of that internal marketing applications have importance influences on enhancing service quality. Key words: Medical Tourism, Internal Marketing, Service Quality. en
dc.identifier.endpage 100
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/6146
dc.identifier.yoktezid 423135
dc.institutionauthor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.iso tr
dc.subject Sağlık Kurumları Yönetimi
dc.subject Turizm
dc.subject Hizmet kalitesi
dc.subject Health Care Management en_US
dc.subject Pazarlama
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Service quality en_US
dc.subject Sağlık hizmetleri
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Sağlık turizmi
dc.subject Health services en_US
dc.subject Medical tourism en_US
dc.subject İçsel pazarlama
dc.subject Internal marketing en_US
dc.title Sağlık Turizminde İçsel Pazarlama Uygulamalarının Hizmet Kalitesine Etkisi
dc.title The Influence of Internal Marketing Applications on Service Quality for Health Care Tourism en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
423135 Sağlık turizminde içsel pazarlama uygulamalarının.pdf
Size:
3.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections