Gazi Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü Müfredatına Çeviri Derslerinin Katkısı

dc.contributor.advisor Erton, Halil İsmail
dc.contributor.author Özdoğan, Nuri Oğuz
dc.contributor.other English Translation and Interpretation
dc.contributor.other 02. School of Arts and Sciences
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:42:09Z
dc.date.available 2024-07-07T12:42:09Z
dc.date.issued 2017
dc.description.abstract Yabancı dil öğrenimi ve eğitiminde çevirinin rolü her zaman geniş çerçevede tartışılan bir konu olmuştur. Araştırmacılar yıllardır bu konuya çeşitli açılardan yaklaşmış ve dil öğretmenleri derslerinde çeviriyi bir araç olarak kullanma konusunda farklı görüşlere sahip olmuşlardır. Bu çalışma, Gazi Üniversitesi İngiliz Dili Öğretimi öğrencilerinin kendilerini gerek akademik gerek mesleki anlamda geliştirmelerinde çeviri derslerinden nasıl fayda sağladıklarını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Ayrıca, sahip oldukları görüşleri mesleklerinde öğretmenliklerini şekillendireceği ve gelecekteki derslerinin kalitesini etkileyeceğinden, öğrencilerin çevirinin kullanımı konusundaki düşünceleri de değerlendirilmiştir. Dolayısıyla bu araştırma çevirinin İngiliz Dili Eğitimi öğrencilerine faydasını anlama ve öğrencilerin çeviriye yaklaşımı konularına eğilmiştir. Beceri ediniminin ve öğrencilerin düşüncelerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi için nicel bir araştırma gerçekleştirilmiş, ve veriler 5'li Likert Ölçeği doğrultusunda hazırlanmış bir anket yordamıyla toplanmıştır. Anket Gazi Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi bölümünde öğrenimlerini sürdüren son sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Bulgular, çeviri kullanımıyla, öğrencilerin gerek akademik hayatlarında gerek gelecekteki mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri çeşitli beceriler arasında var olan bir bağlantıyı ortaya çıkarmıştır. Bulgular ayrıca öğrencilerin kendilerini İngiliz Dili Öğretimi alanında geliştirme bağlamında çeviriden faydalandığını ve alanlarındaki müfredatlarında çeviriyi kullanma konusuna olumlu yaklaştıklarını göstermektedir
dc.description.abstract The role of translation in foreign language learning and teaching has always been a widely debated topic. Scholars have approached this issue from different angles for years and language teachers have different views about utilizing translation as an assisting tool in their lessons. This study aimed to reveal how ELT students at Gazi University benefit from their translation courses in terms of developing themselves in both academic and professional terms. Moreover, the students‟ beliefs regarding the use of translation were also analyzed as the beliefs they hold will help shape their teaching in their professional lives and affect the quality of their lessons in the future. Thus, understanding the benefits of translation courses to ELT students and their beliefs about translation were the areas this research aimed to look into. In order to identify and analyze the acquisition of skills and students‟ beliefs, a quantitative research was carried out and data was collected through the use of a questionnaire designed on a 5-point Likert Scale. The questionnaire was distributed to senior students studying English Language Teaching at Gazi University. Findings reveal that there is a link between practicing translation and the development of a variety of skills that the students can utilize both in their academic and future professional lives. The findings also show that the students benefit from translation in terms of developing themselves in the field of ELT and are positive about practicing translation as a part of their curriculum in their departments. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4595
dc.language.iso en
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Mütercim-Tercümanlık
dc.subject Ders programları
dc.subject Dil eğitimi
dc.subject Gazi Üniversitesi
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Translation and Interpretation en_US
dc.subject Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
dc.subject Curriculum en_US
dc.subject Yabancı dil eğitimi
dc.subject Language education en_US
dc.subject Gazi University en_US
dc.subject Çeviri
dc.subject Gazi University Education Faculty en_US
dc.subject Foreign language education en_US
dc.subject Çeviri eğitimi
dc.subject Translation en_US
dc.subject İngilizce
dc.subject Translation education en_US
dc.subject English en_US
dc.subject İngilizce dersi
dc.subject English lessons en_US
dc.title Gazi Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü Müfredatına Çeviri Derslerinin Katkısı
dc.title Contribution of Translation Courses To English Language Teaching Curriculum at Gazi University en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Erton, Halil İsmail
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Mütercim Tercümanlık Ana Bilim Dalı / Çeviri Bilim Dalı
gdc.description.endpage 83
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 470002
relation.isAuthorOfPublication 4842e13b-0ff3-4e49-8443-dd1084a8e86f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 4842e13b-0ff3-4e49-8443-dd1084a8e86f
relation.isOrgUnitOfPublication fa50d81a-2c09-412c-b5ab-e31ddcc01486
relation.isOrgUnitOfPublication 9fc70983-6166-4c9a-8abd-5b6045f7579d
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa50d81a-2c09-412c-b5ab-e31ddcc01486

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
470002 Contribution of translation courses to English Language Teaching.pdf
Size:
3.43 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections