Nijerya, Lagos'taki Firstbank'ta Müşteri Deneyimini Geliştirmede

dc.contributor.advisor Türkmen, Güzin
dc.contributor.author Hudu, Musa
dc.contributor.other Computer Engineering
dc.date.accessioned 2025-06-05T21:20:29Z
dc.date.available 2025-06-05T21:20:29Z
dc.date.issued 2025
dc.description.abstract Bu çalışma, First Bank Lagos'un sohbet robotu Fibani'nin Müşteri Deneyimi üzerindeki etkisini Teknoloji Kabul Modeli (TAM) kullanarak incelemektedir. Analiz edilen temel faktörler arasında Algılanan Kullanışlılık (PU), Algılanan Kullanım Kolaylığı (PEOU), Chatbot Güveni (CT), Müşteri Memnuniyeti (CS) ve Kullanım Niyeti yer alır. 400 müşteri ile yapılan bir anket, 5'li Likert ölçeğinde derecelendirilen 30 maddelik bir anket kullanılarak gerçekleştirilmiştir. SPSS'de (Versiyon 26) veri analizinde tanımlayıcı istatistikler, korelasyon ve regresyon kullanılmıştır. Sonuçlar, PU, PEOU ve BT'nin CS'yi önemli ölçüde etkilediğini (r = 0.75, p < .01) ve BT'nin (β = 0.35, p < .001) en güçlü öngörücü olduğunu göstermektedir. Bulgular, Fibani'nin müşteri deneyimini geliştirdiğini ancak doğruluk, güvenlik ve kişiselleştirme konularında iyileştirmelere ihtiyaç duyduğunu gösteriyor. Anahtar Kelimeler: Chatbot benimseme, müşteri deneyimi, dijital bankacılık, Teknoloji Kabul Modeli (TAM), chatbot güveni, müşteri memnuniyeti, First Bank Lagos.
dc.description.abstract This study examines the impact of Fibani, First Bank Lagos' chatbot, on customer experience using the Technology Acceptance Model (TAM). Key factors analyzed include Perceived Usefulness (PU), Perceived Ease of Use (PEOU), Chatbot Trust (CT), Customer Satisfaction (CS), and Intention to Use. A survey of 400 customers was conducted using a 30- item questionnaire rated on a 5-point Likert scale. Data analysis in SPSS (Version 26) employed descriptive statistics, correlation, and regression. Results show that PU, PEOU, and CT significantly influence CS (r = 0.75, p < .01), with CT (β = 0.35, p < .001) as the strongest predictor. Findings suggest Fibani enhances customer experience but needs improvements in accuracy, security, and personalization. Keywords: Chatbot adoption, customer experience, digital banking, Technology Acceptance Model (TAM), chatbot trust, customer satisfaction, First Bank Lagos. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=P3dtmmHrq-mzEcmCLi1CqYVtGWF5UUMdSO2ynGCHh6r2l2VQdajxXbRRPjh2pJSq
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/10640
dc.language.iso en
dc.title Nijerya, Lagos'taki Firstbank'ta Müşteri Deneyimini Geliştirmede
dc.title The Role of Chatbots in Enhancing Customer Experience in Firstbank, Lagos, Nigeria en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Türkmen, Güzin
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
gdc.description.endpage 66
gdc.identifier.yoktezid 923969
relation.isAuthorOfPublication 4aaa6f9a-60e2-4552-9c91-208fd7db4150
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 4aaa6f9a-60e2-4552-9c91-208fd7db4150
relation.isOrgUnitOfPublication e0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery e0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
The role of chatbots in enhancing customer experience in Firstbank 923969.pdf
Size:
868.21 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections