Ders Kitapları Pdf'lerine, Google Arama Motoruna ve Chatgpt'e Erişimin Öğrencilerin Bilgi Alınması ve İntihal Üzerindeki Etkisinin Araştırılması

dc.contributor.advisor Toker, Sacip
dc.contributor.author Dulaımı, Maryam
dc.date.accessioned 2024-12-05T20:52:35Z
dc.date.available 2024-12-05T20:52:35Z
dc.date.issued 2023
dc.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışma, gelişmiş bir yapay zekâ konuşma aracısı olan ChatGPT'nin, Google Arama ve PDF belgeleri gibi geleneksel eğitim kaynaklarıyla karşılaştırıldığında öğrenci öğrenme sonuçlarının çeşitli yönleri üzerindeki etkisini araştırıyor. Altı temel alana odaklanan (Bulunabilirlik Hissi, Bilme Duygusu, Görevi Tamamlama İsteği, Bilişsel Öz Saygı, Gönderim Benzerliği ve Gönderim Yapay Zekâsı Benzerliği) bu araştırma, hem ChatGPT'yi hem de geleneksel teknolojileri kullanarak ödevleri tamamlayan üniversite öğrencilerini içeriyordu. Gerçek deneysel bir ön ve son test tasarımı kullanılarak katılımcılar rastgele dört gruba atandı: kontrol, e-ders kitabı, Google ve ChatGPT erişimi. Sonuçlar, ChatGPT'nin Bulunabilirlik ve Bilme Duygusunu önemli ölçüde iyileştirdiğini, öğrencilerin Görevleri Tamamlama İsteklerini artırdığını ve özellikle öğrenmenin ilk aşamalarında Bilişsel Benlik Saygısını geliştirdiğini göstermektedir. Bu bulgular, ChatGPT'nin eğitim sonuçlarını önemli ölçüde geliştirebilmesine rağmen, eğitim ortamlarına entegrasyonunun, faydaları optimize etmek ve olası dezavantajları azaltmak için dikkatli bir şekilde yönetilmesi gerektiğini göstermektedir.
dc.description.abstract This study explores the impact of ChatGPT, an advanced AI conversational agent, on various aspects of student learning outcomes, when compared to traditional educational resources such as Google Search and PDF documents. Focusing on six key areas—Feeling of Findability, Feeling of Knowing, Willing to Complete the Task, Cognitive Self-Esteem, Submission Similarity, and Submission AI Similarity—this research involved university students completing assignments using both ChatGPT and traditional technologies. Employing a true-experimental pre- and post-test design, participants were randomly assigned to four groups: control, e-textbook, Google, and ChatGPT access. Results indicate that ChatGPT significantly improves the Feeling of Findability and Knowing, increases students' Willingness to Complete Tasks, and enhances Cognitive Self-Esteem, particularly in the initial stages of learning. These findings suggest that while ChatGPT can substantially enhance educational outcomes, its integration into educational settings must be carefully managed to optimize benefits and mitigate potential drawbacks. en_US
dc.identifier.endpage 79
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt5Dx006dREFwe8U3-NZb6Hn61ONayU3HWkRRFUXJ7GWG
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/10360
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt5Dx006dREFwe8U3-NZb6Hn61ONayU3HWkRRFUXJ7GWG
dc.identifier.yoktezid 894425
dc.identifier.yoktezid 894425
dc.language.iso en
dc.subject Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subject Kanıt temelli öğrenme
dc.subject Yapay zeka
dc.subject İnsan-bilgisayar etkileşimi
dc.subject Computer Engineering and Computer Science and Control en_US
dc.subject Evidence based learning en_US
dc.subject Artificial intelligence en_US
dc.subject Human-computer interaction en_US
dc.title Ders Kitapları Pdf'lerine, Google Arama Motoruna ve Chatgpt'e Erişimin Öğrencilerin Bilgi Alınması ve İntihal Üzerindeki Etkisinin Araştırılması
dc.title Exploring the Influence of Access To Textbook Pdfs, Google Search Engine, and Chatgpt on Students' Information Retrieval and Plagiarism en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
894425.pdf
Size:
1.2 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections