Instagram bağımlılığı ile haset, gıpta ve gösterişçi tüketim ilişkisine yönelik bir araştırma

dc.contributor.advisorEşiyok, Elif
dc.contributor.authorEşiyok, Elif
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-07T12:46:15Z
dc.date.available2024-07-07T12:46:15Z
dc.date.issued2023
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractGelişmekte olan internet teknolojisi neticesinde yaygın şekilde kullanımda olan sosyal medya platformları, bireylerin birbirleri ile hızlı ve eş zamanlı etkileşimde bulunmalarına olanak tanımaktadır. Bu durumun sosyal medya kullanımına özendirici bir etki yarattığı ve sosyal medya kullanımının zaman içinde sıklığını ve bağımlılığını arttırarak bireylerde haset ve gıpta gibi davranışlar üzerinde uyarıcı etki gösterdiği düşünülebilir. Bu bağlamda çalışma; Instagramın gösterişçi tüketim, haset ve gıpta üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmaya Instagram kullanan 439 kişi katılmış ve veriler anket ile toplanmıştır. Hazırlanan anket formunda güvenir ve geçerli ölçme araçları kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda; Instagram bağımlılığı ve haset/gıpta arasında anlamlı ve pozitif yönde ilişki olduğu saptanmıştır. Gösterişçi tüketimin Instagram bağımlılığı ile haset/gıptayı arttırdığı, kadınların Instagram kullanım sıklığı ve Instagram bağımlılığı daha yüksekken erkeklerin haset/gıpta toplam ortalamalarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractSocial media platforms, which are widely used as a result of developing internet technology, allow individuals to interact with each other quickly and simultaneously. It can be thought that this situation has an encouraging effect on the use of social media and increases the frequency and dependence of social media use over time, and has a stimulating effect on behaviors such as envy and envy in individuals. Working in this context; It is aimed to examine the effect of Instagram on conspicuous consumption, envy and envy. 439 people using Instagram participated in the research and the data was collected by questionnaire. Reliable and valid measurement tools were used in the prepared questionnaire. As a result of the analysis; It was determined that there is a significant and positive relationship between Instagram addiction and envy/envy. It has been concluded that conspicuous consumption increases Instagram addiction and envy/envy, while women's Instagram usage frequency and Instagram addiction are higher, men's total averages of envy/envy are higher.en
dc.identifier.endpage89
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5019
dc.identifier.yoktezid828388
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectTeknolojik bağımlılık
dc.subjectTechnological dependenceen_US
dc.titleInstagram bağımlılığı ile haset, gıpta ve gösterişçi tüketim ilişkisine yönelik bir araştırma
dc.titleA research on the relationship between instagram addiction and envy, envy and pretentious consumptionen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicatione489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverye489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
828388 Instagram bağımlılığı ile haset, gıpta ve gösterişçi tüketim ilişkisine yönelik bir araştırma.pdf
Size:
1.61 MB
Format:
Adobe Portable Document Format