Öğrenci Ders Devamının Sınavlarda Alınan Notlara Etkisi Üzerine Bir Durum Çalışması

dc.contributor.authorBostan, Atila
dc.contributor.authorKarakaya, Mehmet Murat
dc.contributor.otherComputer Engineering
dc.date.accessioned2024-10-06T11:32:02Z
dc.date.available2024-10-06T11:32:02Z
dc.date.issued2016
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractÜniversite eğitimde öğrencilerin derslere devam mecburiyetinin olup olmaması, okuldan okula değişebileceği gibi aynı okul içinde verilen dersler arasında da farklılıklar göstermektedir. Öğrencilerin derse devam etmesiyle, dönem sonucu elde ettiği ders başarısı arasında olumlu bir ilişki olup olmadığı önemli bir araştırma konusu olmuştur. Bu konuda yapılan çalışmaların önemli bir bölümünde, dersteki başarı kriteri olarak dönem sonu başarı notu esas alınmış ve yapılan çalışmaların çoğunluğunda iki olgu arasında olumlu bir ilişki gözlemlenmiştir. Bunun sonucu olarak da, çalışmaların sonuç bölümlerinde öğrencilerin derslere devam etmelerinin sağlanması ve devamlarının artırılması tavsiye edilmiştir. Ancak, çok az çalışmada bu tedbirin gerçek hayata nasıl geçirilebileceği ile ilgili önerilerde bulunulmuştur. Diğer taraftan bu önerilerin ders devamını veya başarıyı artırmakta etkisi genellikle ölçülmemiştir. Derse devam durumunun artırılması için önerilen yöntemlerin çoğu, idari tedbirlerle öğrencileri derse devam etmeye zorlamayı içermektedir. Halbuki, ders devamından beklenen faydanın sağlanabilmesi için; öğrencinin bir zorunluluktan ziyade, öğrenme sürecinin bir parçası olarak derse devam etmeye teşvik edilmesi önemlidir. Bu çalışmada; ders devamı ile sınav notu arasındaki ilişki hem dönem sonu sınav notu hem de dönem içerisinde yapılan ara sınavlar dikkate alınarak incelenmiştir. Böylelikle öğrencinin devam durumu ile sınavlar arasında ilişkiyi gözlemlemek mümkün olmuştur. Ayrıca, ders işleme yönteminde yapılan bir değişikliğin, ders devamına ve öğrencinin notuna olan etkisi de bu kapsamda değerlendirilmiştir. Böylelikle, derse devam ile alınan notlar arasındaki ilişki üzerinde ders işleme yönteminin etkisi de izlenebilmiştir. Bu yönleriyle makalede sunulan çalışma, yazımda var olan yayınlardan farklılaşmaktadır.en_US
dc.identifier.citation2
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-258]
dc.identifier.endpage222en_US
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.trdizinid260852
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/260852/ogrenci-ders-devaminin-sinavlarda-alinan-notlara-etkisi-uzerine-bir-durum-calismasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9867
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorBostan, Atila
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğrenci Ders Devamının Sınavlarda Alınan Notlara Etkisi Üzerine Bir Durum Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationd46977b1-8c5f-48c5-b14f-617a2691d9dd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryd46977b1-8c5f-48c5-b14f-617a2691d9dd
relation.isOrgUnitOfPublicatione0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa

Files

Collections