Öğrenci Ders Devamının Sınavlarda Alınan Notlara Etkisi Üzerine Bir Durum Çalışması

dc.contributor.author Bostan, Atila
dc.contributor.author Karakaya, Mehmet Murat
dc.contributor.other Computer Engineering
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:32:02Z
dc.date.available 2024-10-06T11:32:02Z
dc.date.issued 2016
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Üniversite eğitimde öğrencilerin derslere devam mecburiyetinin olup olmaması, okuldan okula değişebileceği gibi aynı okul içinde verilen dersler arasında da farklılıklar göstermektedir. Öğrencilerin derse devam etmesiyle, dönem sonucu elde ettiği ders başarısı arasında olumlu bir ilişki olup olmadığı önemli bir araştırma konusu olmuştur. Bu konuda yapılan çalışmaların önemli bir bölümünde, dersteki başarı kriteri olarak dönem sonu başarı notu esas alınmış ve yapılan çalışmaların çoğunluğunda iki olgu arasında olumlu bir ilişki gözlemlenmiştir. Bunun sonucu olarak da, çalışmaların sonuç bölümlerinde öğrencilerin derslere devam etmelerinin sağlanması ve devamlarının artırılması tavsiye edilmiştir. Ancak, çok az çalışmada bu tedbirin gerçek hayata nasıl geçirilebileceği ile ilgili önerilerde bulunulmuştur. Diğer taraftan bu önerilerin ders devamını veya başarıyı artırmakta etkisi genellikle ölçülmemiştir. Derse devam durumunun artırılması için önerilen yöntemlerin çoğu, idari tedbirlerle öğrencileri derse devam etmeye zorlamayı içermektedir. Halbuki, ders devamından beklenen faydanın sağlanabilmesi için; öğrencinin bir zorunluluktan ziyade, öğrenme sürecinin bir parçası olarak derse devam etmeye teşvik edilmesi önemlidir. Bu çalışmada; ders devamı ile sınav notu arasındaki ilişki hem dönem sonu sınav notu hem de dönem içerisinde yapılan ara sınavlar dikkate alınarak incelenmiştir. Böylelikle öğrencinin devam durumu ile sınavlar arasında ilişkiyi gözlemlemek mümkün olmuştur. Ayrıca, ders işleme yönteminde yapılan bir değişikliğin, ders devamına ve öğrencinin notuna olan etkisi de bu kapsamda değerlendirilmiştir. Böylelikle, derse devam ile alınan notlar arasındaki ilişki üzerinde ders işleme yönteminin etkisi de izlenebilmiştir. Bu yönleriyle makalede sunulan çalışma, yazımda var olan yayınlardan farklılaşmaktadır. en_US
dc.identifier.citationcount 2
dc.identifier.endpage 222 en_US
dc.identifier.issn 1305-5429
dc.identifier.issn 1306-7850
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 211 en_US
dc.identifier.trdizinid 260852
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/260852/ogrenci-ders-devaminin-sinavlarda-alinan-notlara-etkisi-uzerine-bir-durum-calismasi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9867
dc.identifier.volume 12 en_US
dc.institutionauthor Bostan, Atila
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Öğrenci Ders Devamının Sınavlarda Alınan Notlara Etkisi Üzerine Bir Durum Çalışması en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication d46977b1-8c5f-48c5-b14f-617a2691d9dd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery d46977b1-8c5f-48c5-b14f-617a2691d9dd
relation.isOrgUnitOfPublication e0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery e0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa

Files

Collections