Yiyecek içecek sektöründe ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi: Ankara'daki üniversite restoranları üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.authorKaya, Doğuş
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-07-07T12:45:31Z
dc.date.available2024-07-07T12:45:31Z
dc.date.issued2016
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstractDışarıda yemek yeme olgusunun gün geçtikçe arttığı bu günlerde yiyecek içecek işletmeleri var olan rekabet ortamında tutunabilmek için müşteri güvenine, müşteri tatminine ve bunlar sayesinde oluşacak yüksek müşteri sadakatine ulaşmak zorundadırlar. Müşteri sadakatine giden yolun müşteri güveni ve tatmininden geçtiğini bilen yiyecek içecek işletmeleri yöneticileri ise yüksek müşteri güveni ve tatminine ulaşmak için müşteri ilişkileri yönetimlerini ve pazarlama çabalarını geliştirmek zorundadırlar.İlişkisel pazarlama işletmelere bu aşamada yardımcı olabilecek çeşitli taktiklere sahiptir. Bu taktikleri uygulayan işletmeler acımasız rekabet ortamında bir adım daha önde olabileceklerdir. Bu çalışmada; yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmada Ankara'da bulunan bir vakıf üniversitesi olan Atılım Üniversitesi'nde hizmet veren Kuşkonmaz Restoran'da bir anket çalışması yapılmış ve araştırma sonuçlarına göre ilişkisel pazarlama taktiklerinin farklı düzeylerde dahi olsa (yüksek, orta, zayıf) müşteri sadakati ile olumlu ilişkileri olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Yiyecek İçecek Sektörü, Hizmet Pazarlaması, İlişkisel Pazarlama
dc.description.abstractDue to increasing demand at the dining out phenomenon recently, food and beverage companies have to reach at high customer loyalty through customer satisfaction and trust for being able to survive in current competitive environment. Food and beverage enterprise managers that know the path goes to customer loyalty passes from customer satisfaction and trust, have to improve their customer relationship management and marketing efforts for reaching high customer satisfaction and trust.Relationship marketing consist of various tactics that can help to enterprises at that level. The enterprises employing these tactics are one step ahead of their competitors in crucial rivalry environment. Through this study, the impact of relationship marketing tactics on customer loyalty has been analyzed. A survey has been conducted within this research at Kuşkonmaz Restaurant, located in Atılım University, a foundation university in Ankara and according to the results of the study a positive relation between relationship marketing tactics and customer loyalty has been revealed at different levels (strong, average, weak) Key Words: Food and Beverage Industry, Service Marketing, Relationship Marketingen
dc.identifier.endpage132
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4872
dc.identifier.yoktezid423130
dc.institutionauthorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectHizmet pazarlaması
dc.subjectMüşteri sadakati
dc.subjectRestoranlar
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectYiyecek içecek hizmetleri
dc.subjectService marketingen_US
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.subjectYiyecek içecek işletmeleri
dc.subjectRestaurantsen_US
dc.subjectFood and beverage servicesen_US
dc.subjectYiyecek içecek sektörü
dc.subjectFood and beverage operationsen_US
dc.subjectYiyecek içecek yönetimi
dc.subjectFood and beverage sectoren_US
dc.subjectFood and beverage managementen_US
dc.subjectİlişki pazarlaması
dc.subjectRelationship marketingen_US
dc.titleYiyecek içecek sektöründe ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi: Ankara'daki üniversite restoranları üzerine bir araştırma
dc.titleThe impact of relationship marketing tactics on customer loyalty in food and beverage sector: An appli̇cation on universi̇ty restaurants in Ankaraen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
423130 Yiyecek içecek sektöründe ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi.pdf
Size:
4.22 MB
Format:
Adobe Portable Document Format