Yiyecek içecek sektöründe ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi: Ankara'daki üniversite restoranları üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.author Kaya, Doğuş
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:45:31Z
dc.date.available 2024-07-07T12:45:31Z
dc.date.issued 2016
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Dışarıda yemek yeme olgusunun gün geçtikçe arttığı bu günlerde yiyecek içecek işletmeleri var olan rekabet ortamında tutunabilmek için müşteri güvenine, müşteri tatminine ve bunlar sayesinde oluşacak yüksek müşteri sadakatine ulaşmak zorundadırlar. Müşteri sadakatine giden yolun müşteri güveni ve tatmininden geçtiğini bilen yiyecek içecek işletmeleri yöneticileri ise yüksek müşteri güveni ve tatminine ulaşmak için müşteri ilişkileri yönetimlerini ve pazarlama çabalarını geliştirmek zorundadırlar.İlişkisel pazarlama işletmelere bu aşamada yardımcı olabilecek çeşitli taktiklere sahiptir. Bu taktikleri uygulayan işletmeler acımasız rekabet ortamında bir adım daha önde olabileceklerdir. Bu çalışmada; yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmada Ankara'da bulunan bir vakıf üniversitesi olan Atılım Üniversitesi'nde hizmet veren Kuşkonmaz Restoran'da bir anket çalışması yapılmış ve araştırma sonuçlarına göre ilişkisel pazarlama taktiklerinin farklı düzeylerde dahi olsa (yüksek, orta, zayıf) müşteri sadakati ile olumlu ilişkileri olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Yiyecek İçecek Sektörü, Hizmet Pazarlaması, İlişkisel Pazarlama
dc.description.abstract Due to increasing demand at the dining out phenomenon recently, food and beverage companies have to reach at high customer loyalty through customer satisfaction and trust for being able to survive in current competitive environment. Food and beverage enterprise managers that know the path goes to customer loyalty passes from customer satisfaction and trust, have to improve their customer relationship management and marketing efforts for reaching high customer satisfaction and trust.Relationship marketing consist of various tactics that can help to enterprises at that level. The enterprises employing these tactics are one step ahead of their competitors in crucial rivalry environment. Through this study, the impact of relationship marketing tactics on customer loyalty has been analyzed. A survey has been conducted within this research at Kuşkonmaz Restaurant, located in Atılım University, a foundation university in Ankara and according to the results of the study a positive relation between relationship marketing tactics and customer loyalty has been revealed at different levels (strong, average, weak) Key Words: Food and Beverage Industry, Service Marketing, Relationship Marketing en
dc.identifier.endpage 132
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4872
dc.identifier.yoktezid 423130
dc.institutionauthor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Hizmet pazarlaması
dc.subject Müşteri sadakati
dc.subject Restoranlar
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Yiyecek içecek hizmetleri
dc.subject Service marketing en_US
dc.subject Customer loyalty en_US
dc.subject Yiyecek içecek işletmeleri
dc.subject Restaurants en_US
dc.subject Food and beverage services en_US
dc.subject Yiyecek içecek sektörü
dc.subject Food and beverage operations en_US
dc.subject Yiyecek içecek yönetimi
dc.subject Food and beverage sector en_US
dc.subject Food and beverage management en_US
dc.subject İlişki pazarlaması
dc.subject Relationship marketing en_US
dc.title Yiyecek içecek sektöründe ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi: Ankara'daki üniversite restoranları üzerine bir araştırma
dc.title The impact of relationship marketing tactics on customer loyalty in food and beverage sector: An appli̇cation on universi̇ty restaurants in Ankara en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
423130 Yiyecek içecek sektöründe ilişkisel pazarlama taktiklerinin müşteri sadakati üzerine etkisi.pdf
Size:
4.22 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections