Kitle İletişim Araçlarının Siyasal Tutum Geliştirmeye Katkıları

Loading...
Thumbnail Image

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Journal Issue

Abstract

Kitle iletişim araçları çağımızın vazgeçilmez unsurları haline gelmiştir. Özellikle son dönemde teknolojinin de gelişimi ile birlikte kitle iletişim araçları sadece televizyon ve gazeteden ibaret olmaktan çıkmıştır ve çeşitlenmiştir. Kitle iletişim araçları pek çok alanda hayatımıza katkıda bulunmaktadır. Bu tez çerçevesinde ise kitle iletişim araçlarının siyasal tutum geliştirmeye katkıları ele alınacaktır. Bu amaçla öncelikle algı yönetimi ve siyasi tutum süreçleri incelenmiştir. Daha sonra Türkiye'de kitle iletişim araçlarının tutum oluşturmaya katkısı araştırılmıştır. Bununla birlikte tarihsel süreç çerçevesinde de kitle iletişim araçlarının gelişimi de incelenerek araştırma tezi desteklenmiştir. Hem tarih içindeki gelişimi hem de Türkiye'de siyasi alandaki kullanımı incelendiğinde sonuçlar göstermektedir ki kitle iletişim araçlarının siyasi tutum oluşturmaya katkısı bulunmaktadır. Anahtar Sözcükler 1. Kitle iletişim araçları 2.Siyasal tutum değişikliği 3.Siyasal iletişim 4.Siyasette algı yönetimi
The mass media have become indispensable elements of our age. Along with the development of technology especially in recent years, the mass media have been no longer made up of only television and newspaper and they have been diversified. The mass media are contributing to our lives in many areas. As part of this thesis, contributions of mass media in developing political attitudes will be discussed. For this purpose, the processes of perception management and political attitudes firstly were examined. Later the mass media's contributing to develop the attitudes in Turkey was researched. However, the thesis has been supported by analyzing the development of mass media along with historical process. When both its historical development and its usage in politics in Turkey are examined, the results indicate that the mass media contribute to develop political attitudes. Keywords 1. Mass Media 2. Changing Political Attitude, 3.Political communication, 4.Perceptionmanagement in politics

Description

Keywords

Kamu Yönetimi, Siyasal Bilimler, İletişim Bilimleri, Algı yönetimi, Public Administration, Kitle iletişim araçları, Political Science, Communication Sciences, Siyasal davranış, Perception management, Mass media, Siyasal iletişim, Political behavior, Siyasal tutumlar, Political communication, Political attitude, Tutumlar, Attitudes

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

0

End Page

164

Collections

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

7

AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY Logo

9

INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE Logo

13

CLIMATE ACTION
CLIMATE ACTION Logo

17

PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS Logo