Kitle İletişim Araçlarının Siyasal Tutum Geliştirmeye Katkıları
Loading...
Date
2014
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Kitle iletişim araçları çağımızın vazgeçilmez unsurları haline gelmiştir. Özellikle son dönemde teknolojinin de gelişimi ile birlikte kitle iletişim araçları sadece televizyon ve gazeteden ibaret olmaktan çıkmıştır ve çeşitlenmiştir. Kitle iletişim araçları pek çok alanda hayatımıza katkıda bulunmaktadır. Bu tez çerçevesinde ise kitle iletişim araçlarının siyasal tutum geliştirmeye katkıları ele alınacaktır. Bu amaçla öncelikle algı yönetimi ve siyasi tutum süreçleri incelenmiştir. Daha sonra Türkiye'de kitle iletişim araçlarının tutum oluşturmaya katkısı araştırılmıştır. Bununla birlikte tarihsel süreç çerçevesinde de kitle iletişim araçlarının gelişimi de incelenerek araştırma tezi desteklenmiştir. Hem tarih içindeki gelişimi hem de Türkiye'de siyasi alandaki kullanımı incelendiğinde sonuçlar göstermektedir ki kitle iletişim araçlarının siyasi tutum oluşturmaya katkısı bulunmaktadır. Anahtar Sözcükler 1. Kitle iletişim araçları 2.Siyasal tutum değişikliği 3.Siyasal iletişim 4.Siyasette algı yönetimi
The mass media have become indispensable elements of our age. Along with the development of technology especially in recent years, the mass media have been no longer made up of only television and newspaper and they have been diversified. The mass media are contributing to our lives in many areas. As part of this thesis, contributions of mass media in developing political attitudes will be discussed. For this purpose, the processes of perception management and political attitudes firstly were examined. Later the mass media's contributing to develop the attitudes in Turkey was researched. However, the thesis has been supported by analyzing the development of mass media along with historical process. When both its historical development and its usage in politics in Turkey are examined, the results indicate that the mass media contribute to develop political attitudes. Keywords 1. Mass Media 2. Changing Political Attitude, 3.Political communication, 4.Perceptionmanagement in politics
The mass media have become indispensable elements of our age. Along with the development of technology especially in recent years, the mass media have been no longer made up of only television and newspaper and they have been diversified. The mass media are contributing to our lives in many areas. As part of this thesis, contributions of mass media in developing political attitudes will be discussed. For this purpose, the processes of perception management and political attitudes firstly were examined. Later the mass media's contributing to develop the attitudes in Turkey was researched. However, the thesis has been supported by analyzing the development of mass media along with historical process. When both its historical development and its usage in politics in Turkey are examined, the results indicate that the mass media contribute to develop political attitudes. Keywords 1. Mass Media 2. Changing Political Attitude, 3.Political communication, 4.Perceptionmanagement in politics
Description
Keywords
Kamu Yönetimi, Siyasal Bilimler, İletişim Bilimleri, Algı yönetimi, Public Administration, Kitle iletişim araçları, Political Science, Communication Sciences, Siyasal davranış, Perception management, Mass media, Siyasal iletişim, Political behavior, Siyasal tutumlar, Political communication, Political attitude, Tutumlar, Attitudes
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
0
End Page
164
Collections
Google Scholar™
Sustainable Development Goals
7
AFFORDABLE AND CLEAN ENERGY

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

13
CLIMATE ACTION

17
PARTNERSHIPS FOR THE GOALS
