Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimi Hakkındaki Görüşlerim Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

dc.contributor.author Er-sabuncuoglu, Dudu Melek
dc.contributor.author Çırak, Asemin
dc.contributor.author Mutlu, İlayda
dc.contributor.other Child Development
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:39:10Z
dc.date.available 2024-09-10T21:39:10Z
dc.date.issued 2021
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,İSTİNYE ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Amaç: Özel gereksinimi olan çocukların genel eğitim sistemi içinde akranları ile birlikte eğitim alabilmeleri entemel haklarındandır. Kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi uygulamalarını etkileyen en önemli faktörlerden birisiöğretmenlerin bu konudaki tutumlarıdır. Bu çalışma, öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarınınbelirlenmesine yönelik olarak Stoiber ve diğerleri tarafından 1998’de geliştirilen Kaynaştırma Eğitimi HakkındakiGörüşlerim (My Thinking About Inclusion [MTAI]) ölçeğinin Türkçe geçerlik ve güvenirliğinin yapılmasıamacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Stoiber ve diğerleri tarafından 1998’de geliştirilen Kaynaştırma Eğitimi Hakkındaki Görüşlerim (MyThinking About Inclusion [MTAI]) ölçeği, 158 öğretmen ve okul yöneticilerinin katılımı ile, benzer ölçekgeçerliliği de kullanılarak uyarlama çalışması yürütülmüştür. Güvenirlik test-tekrar test ve iç tutarlık ilebelirlenmiştir ve Cronbach alfa katsayısı hesaplanmıştır. Test-tekrar test güvenirliği Pearson korelasyon analizi vesınıf içi korelasyon katsayısı (ICC) kullanılarak değerlendirilmiştir.Bulgular ve Sonuç: İlkokul ve ortaokul öğretmeni 158 katılımcı ile gerçekleşen çalışmada, yapı geçerliği faktöranalizinde orijinal ölçekteki dört alt boyut, üç alt boyutta çıkmış, Cronbach alfa katsayısı 0,91 olarak bulunmuştur.Çalışmada, MTAI-TR ilk ve ortaokul öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik görüşlerinin temel bakış açısı,beklenen çıktılar ve sınıf içi uygulamalar olmak üzere üç alt boyutta değerlendirilebilmesi için geçerli ve güvenilirbir ölçme aracı olarak bulunmuştur. en_US
dc.identifier.citationcount 1
dc.identifier.doi 10.21020/husbfd.800373
dc.identifier.endpage 204 en_US
dc.identifier.issn 2528-9918
dc.identifier.issn 2149-0813
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 174 en_US
dc.identifier.trdizinid 461427
dc.identifier.uri https://doi.org/10.21020/husbfd.800373
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/461427/kaynastirmabutunlestirme-egitimi-hakkindaki-goruslerim-olceginin-turkceye-uyarlanmasi-gecerlik-ve-guvenirlik-calismasi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7545
dc.identifier.volume 8 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Er, Dudu Melek
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimi Hakkındaki Görüşlerim Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 272692bd-9548-4702-8cb1-ad5ce8b288d4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 272692bd-9548-4702-8cb1-ad5ce8b288d4
relation.isOrgUnitOfPublication 145f850f-2379-4d00-971c-2c205491d6a4
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 145f850f-2379-4d00-971c-2c205491d6a4

Files

Collections