Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimi Hakkındaki Görüşlerim Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

dc.contributor.authorEr-sabuncuoglu, Dudu Melek
dc.contributor.authorÇırak, Asemin
dc.contributor.authorMutlu, İlayda
dc.contributor.otherChild Development
dc.date.accessioned2024-09-10T21:39:10Z
dc.date.available2024-09-10T21:39:10Z
dc.date.issued2021
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,İSTİNYE ÜNİVERSİTESİ,İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractAmaç: Özel gereksinimi olan çocukların genel eğitim sistemi içinde akranları ile birlikte eğitim alabilmeleri entemel haklarındandır. Kaynaştırma/bütünleştirme eğitimi uygulamalarını etkileyen en önemli faktörlerden birisiöğretmenlerin bu konudaki tutumlarıdır. Bu çalışma, öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarınınbelirlenmesine yönelik olarak Stoiber ve diğerleri tarafından 1998’de geliştirilen Kaynaştırma Eğitimi HakkındakiGörüşlerim (My Thinking About Inclusion [MTAI]) ölçeğinin Türkçe geçerlik ve güvenirliğinin yapılmasıamacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Stoiber ve diğerleri tarafından 1998’de geliştirilen Kaynaştırma Eğitimi Hakkındaki Görüşlerim (MyThinking About Inclusion [MTAI]) ölçeği, 158 öğretmen ve okul yöneticilerinin katılımı ile, benzer ölçekgeçerliliği de kullanılarak uyarlama çalışması yürütülmüştür. Güvenirlik test-tekrar test ve iç tutarlık ilebelirlenmiştir ve Cronbach alfa katsayısı hesaplanmıştır. Test-tekrar test güvenirliği Pearson korelasyon analizi vesınıf içi korelasyon katsayısı (ICC) kullanılarak değerlendirilmiştir.Bulgular ve Sonuç: İlkokul ve ortaokul öğretmeni 158 katılımcı ile gerçekleşen çalışmada, yapı geçerliği faktöranalizinde orijinal ölçekteki dört alt boyut, üç alt boyutta çıkmış, Cronbach alfa katsayısı 0,91 olarak bulunmuştur.Çalışmada, MTAI-TR ilk ve ortaokul öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik görüşlerinin temel bakış açısı,beklenen çıktılar ve sınıf içi uygulamalar olmak üzere üç alt boyutta değerlendirilebilmesi için geçerli ve güvenilirbir ölçme aracı olarak bulunmuştur.en_US
dc.identifier.citation1
dc.identifier.doi10.21020/husbfd.800373
dc.identifier.endpage204en_US
dc.identifier.issn2528-9918
dc.identifier.issn2149-0813
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage174en_US
dc.identifier.trdizinid461427
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21020/husbfd.800373
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/461427/kaynastirmabutunlestirme-egitimi-hakkindaki-goruslerim-olceginin-turkceye-uyarlanmasi-gecerlik-ve-guvenirlik-calismasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7545
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorEr, Dudu Melek
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimi Hakkındaki Görüşlerim Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication272692bd-9548-4702-8cb1-ad5ce8b288d4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery272692bd-9548-4702-8cb1-ad5ce8b288d4
relation.isOrgUnitOfPublication145f850f-2379-4d00-971c-2c205491d6a4
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery145f850f-2379-4d00-971c-2c205491d6a4

Files

Collections