Savaş onrası İngiliz tiyatrosu'nda feminist sesler: Pam Gems'in Dusa, Fish, Stas and Vi ve Loving Women, Caryl Churchill'in Vinegar Tom ve Top Girls ve Sarah Daniels'in Ripen Our Darkness ve Beside Herself isimli tiyatro eserleri

dc.contributor.advisorCanlı, Gülsen
dc.contributor.authorCanlı, Sifat Gülsen
dc.contributor.otherDepartment of English Language and Literature
dc.date.accessioned2024-07-07T12:48:48Z
dc.date.available2024-07-07T12:48:48Z
dc.date.issued2009
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı / İngiliz Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı
dc.description.abstractBu tezin amacı, Pam Gems, Caryl Churchill ve Sarah Daniels'in oyunlarını, yazarların dünya görüşü ile ilgili bir yorum yapmak veya eserlerini siyasi açıdan etiketlemek için incelemek değildir. Dolayısıyla, bu tezin öncelikli amacı, sırasıyla Pam Gems'in Dusa, Fish, Stas and Vi ve Loving Women adlı, Caryl Churchill'in Vinegar Tom ve Top Girls adlı ve son olarak Sarah Daniels'in Ripen Our Darkness ve Beside Herself adlı tiyatro eserlerini etiketlemekten veya onları sadece bir feminist görüş ile sınırlandırmaktan ziyade bu eserlerin kadınların toplumdaki rolünü ve sorunlarını hangi yollarla yansıttığını incelemek ve eserlerde hangi feminist seslerin var olduğunu bulmaktır.Bu tez, bir giriş, üç esas bölüm, bir sonuç ve tezde ele alınan yazarlar hakkında ilave bilgi içeren üç ekten oluşmaktadır. Giriş kısmı, tiyatro eserlerinin yazıldığı dönemin tanımını ? ki bu dönem, farklı feminist seslerin feminist hareketin içinde seslerinin duyulmaya başladığı ve tiyatro sahnesinin yavaş yavaş her oyun yazarının istediği konuyu istediği şekilde ifade edebileceği siyasi bir arenaya dönüştüğü bir dönemdir ? feminizmin tanımını ve feminist hareketin içindeki çeşitlilik arz eden seslerin ? özellikle liberal, sosyalist ve radikal feminizm ? tanımını içermektedir. Tezin esas kısmında yapılan ayrıntılı incelemede ise her bir tiyatro eserinin - Pam Gems'in Dusa, Fish, Stas and Vi ve Loving Women adlı, Caryl Churchill'in Vinegar Tom ve Top Girls adlı ve son olarak Sarah Daniels'in Ripen Our Darkness ve Beside Herself adlı tiyatro eserlerinin ? feminist hareket içerisinde aktif olan farklı feminist sesleri içerdiği vurgulanmaktadır.Sonuç kısmında, tezin esas kısmında elde edilen bulgular ışığında ve bu bulgular arasında karşılaştırma yapılarak, Pam Gems'in Dusa, Fish, Stas and Vi ve Loving Women, Caryl Churchill'in Vinegar Tom ve Top Girls, ve son olarak Sarah Daniels'in Ripen Our Darkness ve Beside Herself adlı tiyatro eserlerinin, farklı feminist sesleri içerdiğinden, II. Dünya Savaşı sonrası İngiliz feminist dramanın çok sesli doğasını yansıtır nitelikte olduğu ileri sürülmektedir.Anahtar Sözcükler: Feminizm, radikal feminizm, liberal feminizm, sosyalist feminizm, feminist drama, Sarah Daniels, Pam Gems, Caryl Churchill.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to explore the works of Pam Gems, Caryl Churchill and Sarah Daniels and to examine the diversity of feminist voices existent in their plays rather than making a judgment on their world view, basing their works on a political label. The primary purpose of this thesis is therefore to explore in which ways the above-mentioned playwrights explain the role of women in the society and their solutions to women?s problems in their plays, in other words, to find out which feminist voices are to be seen in Dusa, Fish, Stas and Vi and Loving Women by Pam Gems, in Vinegar Tom and Top Girls by Caryl Churchill and in Ripen Our Darkness and Beside Herself by Sarah Daniels rather than labeling the plays and limiting them to simply one standpoint.This thesis consists of an introduction, three main chapters, a conclusion and three appendixes giving extra information regarding the playwrights discussed in this thesis. The introduction comprises the basic information about the period in which the plays in question were written - a prolific era in which a variety of feminist voices began to be heard within the feminist movement itself and in which the stage gradually turned out to be a political arena in which any playwright could reflect any subject in any style - about the definition of feminism, and various voices ? particularly liberal, socialist and radical - within the feminist movement. In the detailed analyses of the plays in the main body of the thesis, it is emphasized that each play includes a variety of voices operating within the feminist movement.In the conclusion, in the light of the findings obtained in the main body, and by comparing and contrasting these findings, it is argued that Pam Gems?s Dusa, Fish, Stas and Vi and Loving Women, Caryl Churchill?s Vinegar Tom and Top Girls, and finally Sarah Daniels?s Ripen Our Darkness and Beside Herself can be regarded as reflective of the multi-vocal nature of post-war British feminist drama because all of them include various feminist voices and conflicts within the feminist movement in that era.Keywords: Feminism, radical feminism, liberal feminism, socialist feminism, feminist drama, Sarah Daniels, Pam Gems, Caryl Churchill.en
dc.identifier.endpage122
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5301
dc.identifier.yoktezid231576
dc.language.isoen
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatları
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleSavaş onrası İngiliz tiyatrosu'nda feminist sesler: Pam Gems'in Dusa, Fish, Stas and Vi ve Loving Women, Caryl Churchill'in Vinegar Tom ve Top Girls ve Sarah Daniels'in Ripen Our Darkness ve Beside Herself isimli tiyatro eserleri
dc.titleFeminist voices in post-war British drama: Pam Gems's Dusa, Fish, Stas and Vi and Loving Women, Caryl Churchill's Vinegar Tom and Top Girls and Sarah Daniels's Ripen Our Darkness and Beside Herselfen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationee2acb9b-4211-4ab6-9c17-15b69693c210
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryee2acb9b-4211-4ab6-9c17-15b69693c210
relation.isOrgUnitOfPublication8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
231576 Feminist voices in post-war British drama.pdf
Size:
922.53 KB
Format:
Adobe Portable Document Format