Dergi Reklamlarındaki Reklam Çekiciliklerine Yönelik Bir İnceleme: All

dc.contributor.authorEşiyok, Elif
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-10-06T11:32:03Z
dc.date.available2024-10-06T11:32:03Z
dc.date.issued2017
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractMarkalar arası rekabetin artması sonucu, markalara ilişkin farkındalığın sağlanması ve reklamlarda yer alan yaratıcı reklam stratejilerinin başarılı bir şekilde uygulanması için rasyonel ve duygusal reklam çekiciliklerinin kullanımı önem kazanmıştır. Ancak, sunulan hizmet/ ürünün özellikleri ve faaliyet gösterilen sektör reklam çekiciliklerinden hangilerinin kullanılacağı üzerinde belirleyicidir. Bu çalışmanın amacı dergi reklamlarında kullanılan reklam çekiciliklerini, reklam uygulama çeşitlerini ve reklam amaçlarını sektör farklılıkları dikkate alınarak incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2016 yılında en yüksek tirajı olan All dergisinden amaçlı örneklem ile seçilen altı sayıdan toplam 264 reklam, içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar rasyonel çekiciliklerin daha çok kullanıldığını, özellikle kişisel bakım ürünleri, kozmetik ve parfüm gibi ürün gruplarında bilgilendirme ve ikna etme amaçlı reklam çekiciliklerinin kullanıldığını göstermektedir. Buna karşın moda sektöründe, marka bilinilirliğinin sağlanması amacıyla duygusal çekiciliklere yer verildiği görülmüştüren_US
dc.identifier.citationcount6
dc.identifier.endpage656en_US
dc.identifier.issn2146-3301
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage641en_US
dc.identifier.trdizinid270764
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/270764/dergi-reklamlarindaki-reklam-cekiciliklerine-yonelik-bir-inceleme-all
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9878
dc.identifier.volume5en_US
dc.institutionauthorEşiyok, Elif
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofGümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.titleDergi Reklamlarındaki Reklam Çekiciliklerine Yönelik Bir İnceleme: Allen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicatione489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverye489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Collections