Dergi Reklamlarındaki Reklam Çekiciliklerine Yönelik Bir İnceleme: All

dc.contributor.author Eşiyok, Elif
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:32:03Z
dc.date.available 2024-10-06T11:32:03Z
dc.date.issued 2017
dc.description.abstract Markalar arası rekabetin artması sonucu, markalara ilişkin farkındalığın sağlanması ve reklamlarda yer alan yaratıcı reklam stratejilerinin başarılı bir şekilde uygulanması için rasyonel ve duygusal reklam çekiciliklerinin kullanımı önem kazanmıştır. Ancak, sunulan hizmet/ ürünün özellikleri ve faaliyet gösterilen sektör reklam çekiciliklerinden hangilerinin kullanılacağı üzerinde belirleyicidir. Bu çalışmanın amacı dergi reklamlarında kullanılan reklam çekiciliklerini, reklam uygulama çeşitlerini ve reklam amaçlarını sektör farklılıkları dikkate alınarak incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2016 yılında en yüksek tirajı olan All dergisinden amaçlı örneklem ile seçilen altı sayıdan toplam 264 reklam, içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar rasyonel çekiciliklerin daha çok kullanıldığını, özellikle kişisel bakım ürünleri, kozmetik ve parfüm gibi ürün gruplarında bilgilendirme ve ikna etme amaçlı reklam çekiciliklerinin kullanıldığını göstermektedir. Buna karşın moda sektöründe, marka bilinilirliğinin sağlanması amacıyla duygusal çekiciliklere yer verildiği görülmüştür en_US
dc.identifier.issn 2146-3301
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/270764/dergi-reklamlarindaki-reklam-cekiciliklerine-yonelik-bir-inceleme-all
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9878
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.subject Halkla İlişkiler en_US
dc.title Dergi Reklamlarındaki Reklam Çekiciliklerine Yönelik Bir İnceleme: All en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Eşiyok, Elif
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department Atılım University en_US
gdc.description.departmenttemp ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
gdc.description.endpage 656 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 641 en_US
gdc.description.volume 5 en_US
gdc.identifier.trdizinid 270764
relation.isAuthorOfPublication e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Collections