Dergi Reklamlarındaki Reklam Çekiciliklerine Yönelik Bir İnceleme: All

dc.contributor.author Eşiyok, Elif
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:32:03Z
dc.date.available 2024-10-06T11:32:03Z
dc.date.issued 2017
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Markalar arası rekabetin artması sonucu, markalara ilişkin farkındalığın sağlanması ve reklamlarda yer alan yaratıcı reklam stratejilerinin başarılı bir şekilde uygulanması için rasyonel ve duygusal reklam çekiciliklerinin kullanımı önem kazanmıştır. Ancak, sunulan hizmet/ ürünün özellikleri ve faaliyet gösterilen sektör reklam çekiciliklerinden hangilerinin kullanılacağı üzerinde belirleyicidir. Bu çalışmanın amacı dergi reklamlarında kullanılan reklam çekiciliklerini, reklam uygulama çeşitlerini ve reklam amaçlarını sektör farklılıkları dikkate alınarak incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2016 yılında en yüksek tirajı olan All dergisinden amaçlı örneklem ile seçilen altı sayıdan toplam 264 reklam, içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar rasyonel çekiciliklerin daha çok kullanıldığını, özellikle kişisel bakım ürünleri, kozmetik ve parfüm gibi ürün gruplarında bilgilendirme ve ikna etme amaçlı reklam çekiciliklerinin kullanıldığını göstermektedir. Buna karşın moda sektöründe, marka bilinilirliğinin sağlanması amacıyla duygusal çekiciliklere yer verildiği görülmüştür en_US
dc.identifier.citationcount 6
dc.identifier.endpage 656 en_US
dc.identifier.issn 2146-3301
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 641 en_US
dc.identifier.trdizinid 270764
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/270764/dergi-reklamlarindaki-reklam-cekiciliklerine-yonelik-bir-inceleme-all
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9878
dc.identifier.volume 5 en_US
dc.institutionauthor Eşiyok, Elif
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.subject Halkla İlişkiler en_US
dc.title Dergi Reklamlarındaki Reklam Çekiciliklerine Yönelik Bir İnceleme: All en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery e489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Collections