Dijital Pazarlama Araçlarından Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi\rTercihleri Üzerine Etkisi

dc.contributor.authorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.authorÜner, M. Mithat
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-09-10T21:39:31Z
dc.date.available2024-09-10T21:39:31Z
dc.date.issued2022
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempKÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractSosyal medya kullanımının bilgi edinmek ve iletişim sağlamak amacıyla artmasıyla\rtüketicilerin günlük yaşamı üzerinde büyük bir etkisi olmuş ve bireylerin birbirleriyle\riletişim kurma ve seyahat etme şekilleri değişmiştir. Bu gelişmelerin turizm işletmelerine\retkisi seyahat topluluklarının varlığının artmasına ve seyahat endüstrisinde önemli\rdeğişikliklerin oluşmasına neden olmuştur. Bu araştırmada, İngiltere, Almanya ve Rusya’da\ryaşayan sosyal medya kullanan ve seyahat etme niyeti olan bireylere ana dillerinde sorular\ryöneltilerek seyahat ile ilgili sosyal medyanın; faklı kültürel bakış açılarına sahip turizm\rtüketicilerinin tercihleri üzerindeki etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmadan elde\redilen veriler SPSS 25.0 ve Smart PLS 3.0 programı ile analiz edilmiştir. Veriler\rdeğerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlar (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma)\rkullanılmıştır. Karşılaştırma testleri ve frekans analizi yapılmıştır. Ayrıca uyarlanan ölçeğe\rilişkin güvenirlik ve yapı geçerliliği için açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör\ranalizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, sosyal medyanın; faklı kültürel bakış\raçılarına sahip turizm tüketicilerinin davranışları üzerindeki etkisi olduğu söylenebilir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2022.1055
dc.identifier.endpage1549en_US
dc.identifier.issn2147-8775
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage1525en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2022.1055
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7560
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofJournal of Tourism and Gastronomy Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDijital Pazarlama Araçlarından Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi\rTercihleri Üzerine Etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections