Dijital Pazarlama Araçlarından Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi\rtercihleri Üzerine Etkisi

dc.contributor.author Güner, Saime Şanlı
dc.contributor.author Üner, M. Mithat
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:39:31Z
dc.date.available 2024-09-10T21:39:31Z
dc.date.issued 2022
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Sosyal medya kullanımının bilgi edinmek ve iletişim sağlamak amacıyla artmasıyla\rtüketicilerin günlük yaşamı üzerinde büyük bir etkisi olmuş ve bireylerin birbirleriyle\riletişim kurma ve seyahat etme şekilleri değişmiştir. Bu gelişmelerin turizm işletmelerine\retkisi seyahat topluluklarının varlığının artmasına ve seyahat endüstrisinde önemli\rdeğişikliklerin oluşmasına neden olmuştur. Bu araştırmada, İngiltere, Almanya ve Rusya’da\ryaşayan sosyal medya kullanan ve seyahat etme niyeti olan bireylere ana dillerinde sorular\ryöneltilerek seyahat ile ilgili sosyal medyanın; faklı kültürel bakış açılarına sahip turizm\rtüketicilerinin tercihleri üzerindeki etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Araştırmadan elde\redilen veriler SPSS 25.0 ve Smart PLS 3.0 programı ile analiz edilmiştir. Veriler\rdeğerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlar (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma)\rkullanılmıştır. Karşılaştırma testleri ve frekans analizi yapılmıştır. Ayrıca uyarlanan ölçeğe\rilişkin güvenirlik ve yapı geçerliliği için açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör\ranalizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, sosyal medyanın; faklı kültürel bakış\raçılarına sahip turizm tüketicilerinin davranışları üzerindeki etkisi olduğu söylenebilir. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.21325/jotags.2022.1055
dc.identifier.endpage 1549 en_US
dc.identifier.issn 2147-8775
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 1525 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.21325/jotags.2022.1055
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7560
dc.identifier.volume 10 en_US
dc.institutionauthor Üner, Mehmet Mithat
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Journal of Tourism and Gastronomy Studies en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Dijital Pazarlama Araçlarından Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi\rtercihleri Üzerine Etkisi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections