Dünyada ve Türkiye'de şarap turizmi: Ankara şarap turizmi üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.authorGün, Canberk
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-07-07T12:41:34Z
dc.date.available2024-07-07T12:41:34Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı / Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı Ankara'da şarap turizminin önemini ortaya koymaktır. Turizm endüstrisinde turistlerin farklı istekleri destinasyonları alternatif turizm türlerine yönlendirmektedir. Bugün şarap turizmi en ilgi çekici alternatif turizm dallarından birisidir. Son yıllarda dünyada ve Türkiye'de şarap turizmi yükseliştedir. Bunun nedeni turistlerin değişik deneyimler arıyor olmasıdır. Bunun sonucu olarak da turistlerin şarap üreten ülkelere seyahat yapmak ve şarap bölgelerini görmek istemeleridir. Bunun ikinci ana sebebi ise şarap turizminin kültür ve gastronomi turizmi gibi diğer turizm segmentlerini içerebilmesidir. Çünkü şarap yemek yanında tüketilebilecek bir içkidir. Şarap turizmini, ziyaretçileri en çok motive eden faktörün, üzüm şarabı tadımı veya üzüm şarabı bölgesinin özelliklerini deneyimlemek olduğu, üzüm bağlarının, şarap imalathanelerinin, şarap festivalleri ve şarap gösterilerinin ziyareti olarak tanımlanabilir. Ankara başkenttir. Bundan dolayı bu tezin araştırma alanı olarak Ankara seçilmiştir. Bu bölgede şarap turizmi hakkında daha önceden yapılmış bir araştırma yoktur. Araştırma kapsamında 4 adet 5 yıldızlı otel, 5 adet şarap evi, 8 adet şarap butiği ve 2 adet şarap fabrika dağıtım merkezi seçilmiştir. Çalışma 6 bölümden oluşmuştur. İlk bölümde şarabın tarihi, üretim süreci, servisi ve sunumu, ikinci bölümde Türkiye'de sürdürülebilirlik kavramı ve alternatif turizm çeşitleri, üçüncü bölümde dünyada şarap turizmi ve önde gelen şarap ülkeleri dördüncü bölümde Türkiye'de şarapçılık ve şarap turizmi üzerinde durulmuştur. Beşinci bölümde Ankara'daki genel turizm faaliyetleri ve şarap turizm açıklanmaya çalışılmıştır. Son bölümde ise bulgular dolaylı ve doğrudan olarak yazılı ortama aktarılmıştır. Çalışmanın sonucunda örnek işletmelerden alınan bilgiler mülakat yöntemi kullanılarak elde edilip değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal the imortance of wine toursim in Ankara. Different wishes of the tourists direct destinations to alternative tourism in tourism industry. Today wine tourism is one of the most interesting alternative toursim branches. In recent years, in world and in our country wine tourism has been on the rise of tourism, Because toursits search for more different experiences. As a result of this they want to travel to wine-producing countries and seeing wine regions. The second main reason is related to the fact that wine tourism can include other tourism segments, such as cultural and gastronomy toursim. Because wine is a drink that can be used near the meal. Wine tourism can be defined as a visitation to vineyards, wineries, wine festivals and wine shows for which grape wine tastind and experiencing the attributes of a grape wine region are the prime motivating factor fo visitors. Ankara is the capital city of Turkey. Because of that Ankara is selected as the study area of the current thesis. There is no previous research on wine tourism in this region. Within the scope of the research, 4 5-star hotels, 5 wine houses, 8 wine boutiques and 2 wine factory distribution centers were selected. The study consists of 6 parts. The first part of the wine's history, production processes, service and presentation, the second part of the concept of sustainability and alternative forms of tourism in Turkey, the third part of the world in wine tourism, and leading wine countries of the fourth chapter in Turkey 'focused on the winery and wine tourism. In the fifth chapter, general tourism activities and wine tourism in Ankara are explained. In the last part, the findings were transferred to the written media directly and indirectly. As a result of the study, the information obtained from the sample businesses was obtained and evaluated using the interview method.en
dc.identifier.endpage159
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4456
dc.identifier.yoktezid710731
dc.institutionauthorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.isotr
dc.subjectTurizm
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDünyada ve Türkiye'de şarap turizmi: Ankara şarap turizmi üzerine bir araştırma
dc.titleWine tourism in the world and Turkey: A research on Ankara wine tourismen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
710731 Dünyada ve Türkiye'de şarap turizmi.pdf
Size:
3.13 MB
Format:
Adobe Portable Document Format