Türk Dizi Filmlerinin Uluslararasılaşmasında Distribütörlerin Fuar Süreci: Çokluörnek Olay İncelemesi

dc.contributor.author Aytaç, A. İpek
dc.contributor.author Üner, M. Mithat
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:39:05Z
dc.date.available 2024-09-10T21:39:05Z
dc.date.issued 2021
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Amaç – Türk dizi filmlerinin uluslararasılaşmasında distribütörlerin gerçekleştirdiği fuar faaliyetlerininanlaşılması amaçlanmaktadır. Yöntem – Nitel araştırma yöntemlerinden çoklu örnek olay (durum/vaka çalışması) modeli kullanılmıştır.Amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak üç Türk dizi film distribütörü işletmenin temsilcileriyle yarıyapılandırılmış görüşme yapılarak veri toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Bulgular – Yılda birçok kez dünyanın farklı bölgelerinde gerçekleştirilen uluslararası sektörel fuarlar, Türkdizi filmlerinin diğer ülke pazarına ulaşmasında, dizi film yapımcıları ile diğer ülke televizyon kanallarıarasında aracılık faaliyetini üstlenen distribütörler için önemli bir temas noktası olmaktadır. Fuar süreci;fuar öncesi, fuar sırası ve fuar sonrası faaliyetler olarak ele alınarak incelenmiştir. Distribütörler fuarlarakatılmadan önce hedef kitlelerine duyurular yapmakta, fuarlarda katılımcı işletme olarak yer alarakkataloglarında yer alan dizi filmlerin tanıtımlarını yapmakta, mevcut ve potansiyel müşterilerle ilişkilerkurmakta ve geliştirmektedir. Fuar sonrası da kurulan ilişkilerin devamlılığını sağlayarak kataloglarındayer alan dizi filmlerin lisanslama anlaşmaları için çalışmalarına devam etmektedir.Tartışma – Türk dizi filmlerinin diğer ülke televizyon kanallarında yayınlanarak geniş izleyici kitleleritarafından beğeniyle izlenmesi, hem sanatsal ve teknik üstünlükle hem de hakların diğer ülketelevizyonlarına devredilmesinde distribütörlerin aracılık faaliyetleri ile gerçekleşmiştir. Uluslararasısektörel fuarlar, Türk içeriklerinin küresel televizyon pazarına sunulduğu ve bütünleşik pazarlamailetişiminin gerçekleştiği pazarlar olarak ifade edilebilmektedir. Türk dizi filmleri, ihracat gelirleriiçerisinde önemli paya sahip olmakla birlikte diğer ülke televizyonlarında yer alarak Türkiye’nin, Türkkültürünün ve Türk markalarının geniş coğrafyalara tanıtılmasında önemli rol üstlenmektedir. Çalışmayla,Türkiye imajı ve ihracatı için büyük bir güç olan Türk dizi filmlerinin uluslararasılaşmasında fuar sürecianlaşılmaya çalışılmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.20491/isarder.2021.1274
dc.identifier.endpage 2522 en_US
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 2507 en_US
dc.identifier.trdizinid 469174
dc.identifier.uri https://doi.org/10.20491/isarder.2021.1274
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/469174/turk-dizi-filmlerinin-uluslararasilasmasinda-distributorlerin-fuar-sureci-cokluornek-olay-incelemesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7539
dc.identifier.volume 13 en_US
dc.institutionauthor Üner, Mehmet Mithat
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Türk Dizi Filmlerinin Uluslararasılaşmasında Distribütörlerin Fuar Süreci: Çokluörnek Olay İncelemesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections