Türk Dizi Filmlerinin Uluslararasılaşmasında Distribütörlerin Fuar Süreci: ÇokluÖrnek Olay İncelemesi

dc.contributor.authorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.authorÜner, M. Mithat
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-09-10T21:39:05Z
dc.date.available2024-09-10T21:39:05Z
dc.date.issued2021
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempYOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractAmaç – Türk dizi filmlerinin uluslararasılaşmasında distribütörlerin gerçekleştirdiği fuar faaliyetlerininanlaşılması amaçlanmaktadır. Yöntem – Nitel araştırma yöntemlerinden çoklu örnek olay (durum/vaka çalışması) modeli kullanılmıştır.Amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak üç Türk dizi film distribütörü işletmenin temsilcileriyle yarıyapılandırılmış görüşme yapılarak veri toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Bulgular – Yılda birçok kez dünyanın farklı bölgelerinde gerçekleştirilen uluslararası sektörel fuarlar, Türkdizi filmlerinin diğer ülke pazarına ulaşmasında, dizi film yapımcıları ile diğer ülke televizyon kanallarıarasında aracılık faaliyetini üstlenen distribütörler için önemli bir temas noktası olmaktadır. Fuar süreci;fuar öncesi, fuar sırası ve fuar sonrası faaliyetler olarak ele alınarak incelenmiştir. Distribütörler fuarlarakatılmadan önce hedef kitlelerine duyurular yapmakta, fuarlarda katılımcı işletme olarak yer alarakkataloglarında yer alan dizi filmlerin tanıtımlarını yapmakta, mevcut ve potansiyel müşterilerle ilişkilerkurmakta ve geliştirmektedir. Fuar sonrası da kurulan ilişkilerin devamlılığını sağlayarak kataloglarındayer alan dizi filmlerin lisanslama anlaşmaları için çalışmalarına devam etmektedir.Tartışma – Türk dizi filmlerinin diğer ülke televizyon kanallarında yayınlanarak geniş izleyici kitleleritarafından beğeniyle izlenmesi, hem sanatsal ve teknik üstünlükle hem de hakların diğer ülketelevizyonlarına devredilmesinde distribütörlerin aracılık faaliyetleri ile gerçekleşmiştir. Uluslararasısektörel fuarlar, Türk içeriklerinin küresel televizyon pazarına sunulduğu ve bütünleşik pazarlamailetişiminin gerçekleştiği pazarlar olarak ifade edilebilmektedir. Türk dizi filmleri, ihracat gelirleriiçerisinde önemli paya sahip olmakla birlikte diğer ülke televizyonlarında yer alarak Türkiye’nin, Türkkültürünün ve Türk markalarının geniş coğrafyalara tanıtılmasında önemli rol üstlenmektedir. Çalışmayla,Türkiye imajı ve ihracatı için büyük bir güç olan Türk dizi filmlerinin uluslararasılaşmasında fuar sürecianlaşılmaya çalışılmıştır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.20491/isarder.2021.1274
dc.identifier.endpage2522en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage2507en_US
dc.identifier.trdizinid469174
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20491/isarder.2021.1274
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/469174/turk-dizi-filmlerinin-uluslararasilasmasinda-distributorlerin-fuar-sureci-cokluornek-olay-incelemesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7539
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürk Dizi Filmlerinin Uluslararasılaşmasında Distribütörlerin Fuar Süreci: ÇokluÖrnek Olay İncelemesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections