HUKUK EĞİTİMİNE FEMİNİST BİR BAKIŞ VE YÖNTEM ARAYIŞLARI

dc.contributor.authorSever, Çiğdem
dc.contributor.otherLaw
dc.date.accessioned2024-07-08T12:53:15Z
dc.date.available2024-07-08T12:53:15Z
dc.date.issued2017
dc.date.issuedtemp2017-06-09
dc.descriptionFEMINIST APPROACH TO LEGAL EDUCATION AND SEARCHING FOR NEW METHODS
dc.description.abstractHukuk eğitimindeki ana akım anlayış, nesnellik iddiasına karşın kendi ideolojisini taşımakta ve aktarmaktadır. Özgürlükçü, çoğulcu ve katılımcı olmayan, eleştirel düşünceyi teşvik etmeyen hukuk eğitimi, hukuk uygulamasında da etkisini göstermektedir. Feminizmin geliştirdiği eleştiri hem içerik, hem yöntem olarak alternatif bir eğitim ihtiyacını vurgular. Bu bağlamda, eleştirel pedagojinin çizdiği yoldan ilerleyen feminist pedagoji hukuk eğitiminde yeni bir yöntem arayışında yol göstericidir. Çalışmada Türkiye’de hukuk eğitiminde kadınların daha fazla temsil edilmesi gereği, norm odaklı yığmacı eğitim modeli yerine diyaloga dayalı ve alternatif modeller geliştirilmesi, müfredatların doğrudan veya örtük olarak cinsiyetçi ya da cinsiyete duyarsız yapısı, eğitim ve hukuk kültüründe dönüşüm olanakları ele alınmıştır.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6423
dc.institutionauthorSever, Dilşad Çiğdem
dc.language.isotr
dc.publisherHukuk Kuramı
dc.subjectlaw
dc.titleHUKUK EĞİTİMİNE FEMİNİST BİR BAKIŞ VE YÖNTEM ARAYIŞLARI
dc.title.alternativeFEMINIST APPROACH TO LEGAL EDUCATION AND SEARCHING FOR NEW METHODS
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2459f15a-e29f-49b6-840d-f3a74673b2ae
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2459f15a-e29f-49b6-840d-f3a74673b2ae
relation.isOrgUnitOfPublicatione40fcdbb-ea25-46e4-bd15-a253c340196a
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye40fcdbb-ea25-46e4-bd15-a253c340196a

Files