HUKUK EĞİTİMİNE FEMİNİST BİR BAKIŞ VE YÖNTEM ARAYIŞLARI
No Thumbnail Available
Date
2017
Authors
Sever, Dilşad Çiğdem
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Hukuk Kuramı
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Hukuk eğitimindeki ana akım anlayış, nesnellik iddiasına karşın kendi ideolojisini
taşımakta ve aktarmaktadır. Özgürlükçü, çoğulcu ve katılımcı olmayan, eleştirel düşünceyi
teşvik etmeyen hukuk eğitimi, hukuk uygulamasında da etkisini göstermektedir. Feminizmin
geliştirdiği eleştiri hem içerik, hem yöntem olarak alternatif bir eğitim ihtiyacını vurgular. Bu
bağlamda, eleştirel pedagojinin çizdiği yoldan ilerleyen feminist pedagoji hukuk eğitiminde
yeni bir yöntem arayışında yol göstericidir. Çalışmada Türkiye’de hukuk eğitiminde
kadınların daha fazla temsil edilmesi gereği, norm odaklı yığmacı eğitim modeli yerine
diyaloga dayalı ve alternatif modeller geliştirilmesi, müfredatların doğrudan veya örtük
olarak cinsiyetçi ya da cinsiyete duyarsız yapısı, eğitim ve hukuk kültüründe dönüşüm
olanakları ele alınmıştır.
Description
FEMINIST APPROACH TO LEGAL EDUCATION AND SEARCHING FOR NEW
METHODS
Keywords
law