Swara ve waspas yöntemleri kullanılarak müşteri ilişkileri yönetimi (MİY) danışmanı performans değerlendirmesi

dc.contributor.advisor Erkan, Turan Erman
dc.contributor.author Çalkın, Şuayip
dc.contributor.other Industrial Engineering
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:41:40Z
dc.date.available 2024-07-07T12:41:40Z
dc.date.issued 2020
dc.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) entegrasyou gelirlerin veya müşteri yaşam süresinin arttırılması firmaların öncelikli kararları arasında yer almaktadır. Entegrasyon süreçleri sanıldığının aksine bir çok problem barındırmaktadır. Bu yüzden çoğu firma MİY danışmanlarının tecrübelerinden faydalanmaktadırlar. Ancak, Pries & Stone, 2004 teorisi ortaya koymaktadır ki danışmanlar her zaman doğruyu yapmamaktadırlar. Bu noktada uygun ve doğru MİY danışmanını seçmek hem şirketler hemde MİY danışmanlık firmaları için önemli bir karardır. Bu tezde son zamanlarda güncel olarak kullanılan Çok Kriterli Karar Verme metodlarından (ÇKKV) biri olan Ağırlıklı toplam modeli(WASPAS) ve Aşamalı Ağırlık Değerlendirme Oranı (SWARA) metodları Müşteri İlişkileri yönetim danışmanı değerlendirmesi amacıyla kullanılmıştır. Bu çalışma özellikle MİY danışmanlık firmlarına MİY danışmanlarının rolü hakkında farkındalık yaratmak ve literature bu konuda örnek bir ÇKKV uygulaması katma arzusu taşımaktadır.
dc.description.abstract Customer relationship management (CRM) implementation is a very prior decision for companies to increase customer-related revenue or customer lifecycle. The implementation process involves many problems, therefore, most of the companies would prefer to benefit from the CRM consultant's experience. However, Pries & Stone, 2004 theory have shown that consultancy does not make everything right. At this point, the most significant questions are how can we choose the right CRM consultant and measure their performance? These questions become a crucial decision for both firms and consultant companies. In this thesis, one of the popular Multi-Criteria decision-making (MCDM) methods that is Weighted Aggregates Sum Product Assessment (WASPAS) is used for ranking the performance of Customer Relationship Management (CRM) Consultant. Step-wise Weight Assessment Ratio Analysis (SWARA) method is utilized for finding the weight of criteria. This research aims to create an awareness of the role of CRM consultants and adds the sample application of MCDM in literature for especially CRM consultancy firms. en
dc.identifier.endpage 57
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4509
dc.identifier.yoktezid 667322
dc.institutionauthor Erkan, Turan Erman
dc.language.iso en
dc.subject Endüstri ve Endüstri Mühendisliği
dc.subject Müşteri ilişkileri yönetimi
dc.subject Industrial and Industrial Engineering en_US
dc.subject Customer relationships management en_US
dc.subject Çok kriterli karar verme
dc.subject Multi criteria decision making en_US
dc.title Swara ve waspas yöntemleri kullanılarak müşteri ilişkileri yönetimi (MİY) danışmanı performans değerlendirmesi
dc.title Evaluation of the customer relationship management(CRM) consultant performance by using swara and waspas methods en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 232686ec-1b23-4304-a125-d9a30dfc2e74
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 232686ec-1b23-4304-a125-d9a30dfc2e74
relation.isOrgUnitOfPublication 12c9377e-b7fe-4600-8326-f3613a05653d
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 12c9377e-b7fe-4600-8326-f3613a05653d

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
667322 Evaluation of the customer relationship management(CRM).pdf
Size:
1.04 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections