Konaklama işletmelerinde gerilla pazarlama: Ankara örneği

dc.contributor.advisorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.authorÇelikkaya, Mustafa
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-07-07T12:40:31Z
dc.date.available2024-07-07T12:40:31Z
dc.date.issued2020
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm ve Otelcilik İşletmeciliği Ana Bilim Dalı / Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.description.abstractGelişen teknoloji pazarlama alanında ortaya çıkan değişimlerle birlikte ile yeni Dünya düzeninde markalar, ürün ve hizmetlerinin tüketimini arttırmak için geleneksel pazarlama faaliyetleri dışında yeni alternatif pazarlama yollarını kullanmaya başlamışlardır. Bu alternatif pazarlama türlerinden biri de gerilla pazarlama taktiğidir. Gerilla pazarlama; rakibin taklit edemeyeceği, yaratıcı yöntemlerin kullanıldığı müşteriyi ilginç taktiklerle etkileyebildiği pazarlama felsefesidir. Gerilla pazarlama uygulamaları daha önce benzeri görülmeyen ve taklit edilmesi mümkün olmayan mesajlarla tüketiciler üzerinde kalıcı bir etki bırakan yaratıcılık ve hayal gücü gibi etkenlere dayanmaktadır. Bu araştırmada turizm sektöründe gerilla pazarlama stratejilerinin ne ölçüde kullanıldığını ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sınırlılıkları nedeniyle araştırmanın evreni Ankara'daki dört ve beş yıldızlı konaklama işletmeleri olarak belirlenmiştir. Ankara toplamda 65 tanesi 4 yıldızlı ve 27 tanesi beş yıldızlı toplam 92 konaklama işletmesi bulunmaktadır. Araştırmada 55 dört yıldızlı ve 22 beş yıldızlı olmak üzere 75 konaklama işletmesiyle birebir görüşülerek anket uygulanmıştır. Araştırma anket yoluyla toplanan verileri değerlendirmek amacıyla SPSS 22.0 (Statistical Program for Social Sciencies) programı kullanılmıştır. Analizlerde frekans, yüzde T testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Bulgulara göre konaklama işletmeleri gerilla pazarlama tekniklerinin hepsini tam anlamıyla kullandığı söylenemez. En etkin kullandıkları gerilla pazarlama tekniği, konaklama işletmelerinin kendi internet siteleri üzerinde yaptıkları faaliyetleridir. Gerilla pazarlama tekniklerinin hepsini etkin bir şekilde uygulamamalarının en büyük nedeni konaklama işletmelerinin pazarlama faaliyetlerine ayırdıkları bütçelerinin az olmasıdır. Özellikle konaklama işletmelerinin çoğunluğunun pazarlama payına ayırdıkları bütçeleri genelde %20'lik kısmı geçmemektedir. Konaklama işletmeleri pazarlama faaliyetleri için ayıracakları bütçeleri biraz daha artırabilir. Anahtar Sözcükler: Pazarlama, Gerilla Pazarlama, Konaklama İşletmeleri
dc.description.abstractIn the modern world , as a result of the changes in the field of developing technology marketing, brands have started to use new alternative marketing ways other than traditional marketing activities to increase the consumption of their products and services. One of these alternative marketing types is Guerrilla marketing tactics. Guerrilla marketing; is a marketing philosophy that uses creative methods that the competitor cannot imitate and that can affect the customer with interesting tactics. Guerrilla marketing practices are based on factors such as creativity and imagination that have a lasting impact on consumers with messages that have never been seen and could not be imitated. In this study, it has been tried to reveal to what extent guerrilla marketing strategies are used in the tourism sector. Due to the limitations of the research, the universe of the research has been determined as four and five-star hotels in Ankara. There are a total of 92 hotels in Ankara, 65 of which are four-star and 27 are five-star. In the research, a questionnaire was applied to 75 hotels, 55 of which were four stars and 22 were five stars. In the research, SPSS 22.0 (Statistical Program for Social Sciences) program was used to evaluate the data collected through questionnaires. Frequency, percentage T-test and ANOVA test were used in the analysis. According to the results, it cannot be said that guerrilla marketing techniques have been fully used in hotel businesses. The guerrilla marketing techniques they use most effectively are the activities they perform on their hotels' websites. The biggest reason does not applied guerrilla marketing techniques effectively is that hotel businesses have a low budget for marketing activities. In particular, the budgets allocated to the marketing of the majority of hotel enterprises generally do not exceed 20%. Hotel enterprises budget plans may increase their budgets for marketing activities a little more. Keywords: Marketing, Guerrilla Marketing, Hospitality Industryen
dc.identifier.endpage136
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4267
dc.identifier.yoktezid630146
dc.institutionauthorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.isotr
dc.subjectTurizm
dc.subjectİşletme
dc.subjectAnkara
dc.subjectGerilla pazarlama
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectGerilla reklamcılık
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectAnkaraen_US
dc.subjectKonaklama işletmeleri
dc.subjectGuerilla marketingen_US
dc.subjectGuerilla advertisingen_US
dc.subjectOteller
dc.subjectOccommodation enterprisesen_US
dc.subjectPazarlama
dc.subjectHotelsen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectTurizm sektörü
dc.subjectTourism sectoren_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde gerilla pazarlama: Ankara örneği
dc.titleGuerilla marketing in hospitality industry: An application in Ankaraen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
630146 Konaklama işletmelerinde gerilla pazarlama.pdf
Size:
3.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format