Konaklama İşletmelerinde Gerilla Pazarlama: Ankara Örneği

dc.contributor.advisor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.author Çelikkaya, Mustafa
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:40:31Z
dc.date.available 2024-07-07T12:40:31Z
dc.date.issued 2020
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm ve Otelcilik İşletmeciliği Ana Bilim Dalı / Turizm İşletmeciliği Bilim Dalı
dc.description.abstract Gelişen teknoloji pazarlama alanında ortaya çıkan değişimlerle birlikte ile yeni Dünya düzeninde markalar, ürün ve hizmetlerinin tüketimini arttırmak için geleneksel pazarlama faaliyetleri dışında yeni alternatif pazarlama yollarını kullanmaya başlamışlardır. Bu alternatif pazarlama türlerinden biri de gerilla pazarlama taktiğidir. Gerilla pazarlama; rakibin taklit edemeyeceği, yaratıcı yöntemlerin kullanıldığı müşteriyi ilginç taktiklerle etkileyebildiği pazarlama felsefesidir. Gerilla pazarlama uygulamaları daha önce benzeri görülmeyen ve taklit edilmesi mümkün olmayan mesajlarla tüketiciler üzerinde kalıcı bir etki bırakan yaratıcılık ve hayal gücü gibi etkenlere dayanmaktadır. Bu araştırmada turizm sektöründe gerilla pazarlama stratejilerinin ne ölçüde kullanıldığını ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sınırlılıkları nedeniyle araştırmanın evreni Ankara'daki dört ve beş yıldızlı konaklama işletmeleri olarak belirlenmiştir. Ankara toplamda 65 tanesi 4 yıldızlı ve 27 tanesi beş yıldızlı toplam 92 konaklama işletmesi bulunmaktadır. Araştırmada 55 dört yıldızlı ve 22 beş yıldızlı olmak üzere 75 konaklama işletmesiyle birebir görüşülerek anket uygulanmıştır. Araştırma anket yoluyla toplanan verileri değerlendirmek amacıyla SPSS 22.0 (Statistical Program for Social Sciencies) programı kullanılmıştır. Analizlerde frekans, yüzde T testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Bulgulara göre konaklama işletmeleri gerilla pazarlama tekniklerinin hepsini tam anlamıyla kullandığı söylenemez. En etkin kullandıkları gerilla pazarlama tekniği, konaklama işletmelerinin kendi internet siteleri üzerinde yaptıkları faaliyetleridir. Gerilla pazarlama tekniklerinin hepsini etkin bir şekilde uygulamamalarının en büyük nedeni konaklama işletmelerinin pazarlama faaliyetlerine ayırdıkları bütçelerinin az olmasıdır. Özellikle konaklama işletmelerinin çoğunluğunun pazarlama payına ayırdıkları bütçeleri genelde %20'lik kısmı geçmemektedir. Konaklama işletmeleri pazarlama faaliyetleri için ayıracakları bütçeleri biraz daha artırabilir. Anahtar Sözcükler: Pazarlama, Gerilla Pazarlama, Konaklama İşletmeleri
dc.description.abstract In the modern world , as a result of the changes in the field of developing technology marketing, brands have started to use new alternative marketing ways other than traditional marketing activities to increase the consumption of their products and services. One of these alternative marketing types is Guerrilla marketing tactics. Guerrilla marketing; is a marketing philosophy that uses creative methods that the competitor cannot imitate and that can affect the customer with interesting tactics. Guerrilla marketing practices are based on factors such as creativity and imagination that have a lasting impact on consumers with messages that have never been seen and could not be imitated. In this study, it has been tried to reveal to what extent guerrilla marketing strategies are used in the tourism sector. Due to the limitations of the research, the universe of the research has been determined as four and five-star hotels in Ankara. There are a total of 92 hotels in Ankara, 65 of which are four-star and 27 are five-star. In the research, a questionnaire was applied to 75 hotels, 55 of which were four stars and 22 were five stars. In the research, SPSS 22.0 (Statistical Program for Social Sciences) program was used to evaluate the data collected through questionnaires. Frequency, percentage T-test and ANOVA test were used in the analysis. According to the results, it cannot be said that guerrilla marketing techniques have been fully used in hotel businesses. The guerrilla marketing techniques they use most effectively are the activities they perform on their hotels' websites. The biggest reason does not applied guerrilla marketing techniques effectively is that hotel businesses have a low budget for marketing activities. In particular, the budgets allocated to the marketing of the majority of hotel enterprises generally do not exceed 20%. Hotel enterprises budget plans may increase their budgets for marketing activities a little more. Keywords: Marketing, Guerrilla Marketing, Hospitality Industry en
dc.identifier.endpage 136
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4267
dc.identifier.yoktezid 630146
dc.institutionauthor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.iso tr
dc.subject Turizm
dc.subject İşletme
dc.subject Ankara
dc.subject Gerilla pazarlama
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Gerilla reklamcılık
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Ankara en_US
dc.subject Konaklama işletmeleri
dc.subject Guerilla marketing en_US
dc.subject Guerilla advertising en_US
dc.subject Oteller
dc.subject Occommodation enterprises en_US
dc.subject Pazarlama
dc.subject Hotels en_US
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Turizm sektörü
dc.subject Tourism sector en_US
dc.title Konaklama İşletmelerinde Gerilla Pazarlama: Ankara Örneği
dc.title Guerilla Marketing in Hospitality Industry: an Application in Ankara en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
630146 Konaklama işletmelerinde gerilla pazarlama.pdf
Size:
3.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections