Bankalarda Uygulanan Performans Değerlendirme Kriterlerinin, Çalışanların İş Tatminleri Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması: Ankara İli Özel ve Kamu Bankaları Karşılaştırması

dc.contributor.advisor Arslan, Mehmet
dc.contributor.author Akbal, Bilge
dc.contributor.other Department of Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:47:20Z
dc.date.available 2024-07-07T12:47:20Z
dc.date.issued 2010
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Bölümü / İşletme Ana Bilim Dalı / Finansman Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışma ile bankacılık sektöründeki insan kaynaklarına yönelik performans ölçme kriterlerinin belirlenmesi, bunların çalışanlar tarafından nasıl algılandığının tespiti ve iş tatminine yönelik etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. İş tatminsizliğinin en önemli sonuçları şüphesiz iş yerine yönelik olanlarıdır ancak bu tatminsizlik bununla sınırla kalmamakta ve insanın tüm hayatını olumsuz etkileyebilmektedir. Bu nedenle iş tatmini çalışanların verimliliğinin sağlanmasında önemle üzerinde durulması gereken bir konudur.Örgütlerde, çalışanlarla yöneticilerin birlikte amaçlar saptaması, çabaların birleştirilmesi ve alınan sonuçların değerlendirilmesi için yapılan performans değerlendirme, çalışanların performansını planlamayı, değerlendirmeyi ve geliştirmeyi amaçlamakta, objektifliği, uygunluğu, güvenilirliği, iş birliği ve iletişim sağlama özelliği ile iş tatmini üzerinde etkili olmaktadır. Bu nedenle, dinamik bir süreci ifade eden performans değerlendirmenin sektörel olarak incelenmesi ve iş tatmini üzerindeki etkilerinin tespiti verimlilik ve etkinliğe önemli katkılar sağlayacaktır.Taşıdığı risk ve yoğun çalışma temposuyla diğer birçok sektördeki çalışanlardan daha ağır çalışma koşullarına sahip olan banka çalışanlarının, kendilerine uygulanan performans kriterlerine ilişkin algıları, bu kriterlerin iş tatminlerine yönelik etkileri ve bunun kamu ve özel sektör açısında karşılaştırılması üzerinde durulması gereken önemli bir konudur. Bu çalışma ile elde edilen verilerin, bankacılık sektöründe çalışanların iş tatminini artırıcı önlemlerin alınmasında önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir. Araştırmanın verileri anket yöntemi ile elde edilmiştir.Anahtar Sözcükler1.Bankacılık2.Performans3.Performans Değerlendirme4.İş Tatmini
dc.description.abstract The objective of this study is to determine the human resources-oriented performance measuring criteria in the banking sector, to see how these criteria are being perceived by employees and to detect their effects on the job satisfaction. Undoubtedly, the most important effects of the job dissatisfaction are those regarding the workplace but these effects are not limited to that and they can influence negatively the whole life of a person. For this reason job satisfaction is a subject on which great emphasis must be put in order to provide the effectiveness of employees.In organisations the purpose of performance measuring realized in order for employees and managers to determine jointly the objectives, to unite their efforts and to evaluate results is planning, evaluating and developing the performance of employees. Thus, important contributions will be made to efficiency and effectiveness by sectorally examining the performance evaluation.Perception of bank employees, regarding the performance criteria applied on them, the effect of these criteria on their job satisfaction and the comparison of these from the viewpoint of public and private sectors are important subjects on which great emphasis must be put. It is considered that data obtained with this study will contribute greatly to take necessary precautions increasing the job satisfaction of employees of the banking sector. Data in this research are obtained by survey method.Keywords1.Banking2.Performance3.Performance Evaluation4.Job satisfaction en
dc.identifier.endpage 151
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5224
dc.identifier.yoktezid 249139
dc.institutionauthor Arslan, Mehmet
dc.language.iso tr
dc.subject Bankacılık
dc.subject İşletme
dc.subject Ankara
dc.subject Bankacılık
dc.subject Bankalar
dc.subject Banking en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Kamu bankaları
dc.subject Ankara en_US
dc.subject Performans
dc.subject Banking en_US
dc.subject Banks en_US
dc.subject Performans değerlendirme
dc.subject Public banks en_US
dc.subject Performance en_US
dc.subject Çalışanlar
dc.subject Performance evaluation en_US
dc.subject Özel bankalar
dc.subject Workers en_US
dc.subject Private banks en_US
dc.subject İş doyumu
dc.subject Job satisfaction en_US
dc.title Bankalarda Uygulanan Performans Değerlendirme Kriterlerinin, Çalışanların İş Tatminleri Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması: Ankara İli Özel ve Kamu Bankaları Karşılaştırması
dc.title A Field Research Regarding Determination of the Effects of Performance Evaluation Criteria Applied in Banks on the Job Satisfaction of Employees: Comparison of Private and Public Banks in the City of Ankara en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 2d463ce3-5d80-4e55-9dd9-deadef72a050
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2d463ce3-5d80-4e55-9dd9-deadef72a050
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
249139 Bankalarda uygulanan performans değerlendirme kriterlerinin, çalışanların iş tatminleri üzerindeki etkilerini belirlemeye yönelik bir alan araştırmas.pdf
Size:
830.68 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections