Çağdaş İngiliz romanında tarih temsili: Kazuo Ishiguro'nun Çocukluğumu Ararken, Graham Swift'in Su Diyarı ve Julian Barnes'ın Flaubert'in Papağanı adlı romanlarına yeni tarihselci bir yaklaşım

dc.contributor.advisorMenteşe, Oya Batum
dc.contributor.authorSerdaroğlu, Duygu
dc.contributor.authorMenteşe, Oya
dc.contributor.otherDepartment of English Language and Literature
dc.date.accessioned2024-07-07T12:48:57Z
dc.date.available2024-07-07T12:48:57Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract1980li yılların ortasında 'yeni' bir edebi teori/yaklaşım olarak ortaya çıkan Yeni Tarihselcilik kuramı tarih anlayışına yeni bakış açıları sunarak, tarih yazımı ve kurgu yazımı ve dolayısıyla tarihçi ve kurgu yazarı ararsındaki katı çizgiye meydan okuyarak her ikisinin de kurgulanmış metinsel temsiller olduğunu iddia etmektedir. Başka bir deyişle, Yeni Tarihselcilik, tarih yazarının bakış açısı ve içinde bulunduğu politik, kültürel ve sosyal koşulların anlatımını etkilemesi nedeniyle nesnel bir tarihten ve geçmişe ait 'mutlak' doğrulardan bahsetmenin mümkün olmadığını savunur. Yeni Tarihselcilik akımı tek bir tarih olmadığına ve çoklu tarih anlayışına inandığı için tarihin kendisiyle değil tarih(ler)in nasıl temsil edildiği ile ilgilenir. Bu tezin amacı edebiyat dünyasının önemli çağdaş tarihsel romanlar olan Kazuo Ishiguro'nun Çocukluğumu Ararken, Graham Swift'in Su Diyarı ve Julian Barnes'ın Flaubert'in Papağanı adlı romanlarındaki tarih temsillerini zaman, hafıza, belgeleme ve anlatım teknikleri açısından incelemektir. Detektif romanlarının ve biyografi türünün en güzel parodi örneklerinden olan bu üç eser, detektif, tarih öğretmeni ve biyografi yazarı başkarakterleri ile tarih yazımı sorunsalı açısından aynı paydada buluşmaktadır. Böylece, bu tezin amacı bu eserlerde işlenen tarihin çeşitli öznel temsilleri ile kişisel ve genel tarihin nasıl iç içe geçtiğini ortaya çıkartmaktır. Anahtar Kelimeler: Yeni tarihselcilik, çağdaş tarihsel roman, tarihsel metin, tarih temsili, metnin tarihselleşmesi, tarihin metinselleşmesi.
dc.description.abstractNew Historicism, flourishing in the 1980s as a 'new' contemporary literary approach, proposes new viewpoints to the understanding of history and challenges the strict line between history writing and fiction writing, thus between historian and fiction writer with the claim that both genres are constructed textual representations. In other words, New Historicism argues that because of the subjective viewpoint of the historian and the political, cultural and social conditions in which the historian lives and which affect his narration, it becomes almost impossible for him to write objective 'absolute' truths about the past. New Historicism deals with the representations of history rather than the history itself since it believes that there is not one history but multiple histories. The purpose of this thesis is to analyze the representations of history in three contemporary historical novels; Kazuo Ishiguro's When We Were Orphans, Graham Swift's Waterland and Julian Barnes's Flaubert's Parrot from the New Historicist viewpoint by focusing on the concepts of time, memory, documentation and narrative techniques. Being examples of the detective genre and parody of the detective fiction as well as biography writing, these three novels meet on the same ground with their problematic representations of history with their protagonists who are detectives, history teachers and biographers. Thus, this thesis aims at studying these novels from that perspective to reveal how history is narrated in subjective multiple ways and how personal histories and public histories are intermingled. Key Words: New Historicism, contemporary historical novel, representation of history, historicity of texts, textuality of history.en
dc.identifier.endpage116
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5335
dc.identifier.yoktezid415588
dc.language.isoen
dc.subjectBatı Dilleri ve Edebiyatı
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatı
dc.subjectBarnes, Julian
dc.subjectIshiguro, Kazuo
dc.subjectRoman
dc.subjectSwift, Graham
dc.subjectWestern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectTarih
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectBarnes, Julianen_US
dc.subjectTemsil
dc.subjectIshiguro, Kazuoen_US
dc.subjectNovelen_US
dc.subjectTemsili anlatım
dc.subjectSwift, Grahamen_US
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectİngiliz
dc.subjectRepresentationen_US
dc.subjectAllegoric narrationen_US
dc.subjectİngiliz edebiyatı
dc.subjectEnglishen_US
dc.subjectEnglish literatureen_US
dc.subjectİngiliz romanı
dc.subjectBritish novelen_US
dc.titleÇağdaş İngiliz romanında tarih temsili: Kazuo Ishiguro'nun Çocukluğumu Ararken, Graham Swift'in Su Diyarı ve Julian Barnes'ın Flaubert'in Papağanı adlı romanlarına yeni tarihselci bir yaklaşım
dc.titleRepresenting history in contemporary British fiction: A new historicist approach to Kazuo ishiguro's When We Were Orphans, Graham Swift's Waterland and Julian Barnes's Flaubert's Parroten_US
dc.typeDoctoral Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationa6e32bab-d855-4d53-8e1d-9bf1418eecde
relation.isAuthorOfPublicationb0b2910b-6fef-4892-a7ea-59565632c997
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya6e32bab-d855-4d53-8e1d-9bf1418eecde
relation.isOrgUnitOfPublication8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
415588 Representing history in contemporary British fiction.pdf
Size:
2.7 MB
Format:
Adobe Portable Document Format