Evlat edinilmiş ve biyolojik ebeveyniyle yaşayan çocukların davranışsal ve duygusal sorunları ve bağlanma düzeyleri ile anne babalarının çocuk yetiştirme stillerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi
dc.contributor.author | Altınoğlu, İkiz Dikmeer | |
dc.contributor.author | Erol, Neşe | |
dc.contributor.author | Gençöz, Tülin | |
dc.date.accessioned | 2024-10-06T11:31:33Z | |
dc.date.available | 2024-10-06T11:31:33Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.department | Atılım University | en_US |
dc.department-temp | ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ANKARA ÜNİVERSİTESİ,ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmanın amacı, evlat edinilmiş ve biyolojik ailesi yanında yaşayan çocukların davranışsal ve duygusal sorunlarını, çocukların bağ- lanma ilişkileri ve ebeveynlerinin çocuk yetiştirme stilleri kapsamında karşılaştırmalı olarak değerlendirmektir. Yöntem: 6-18 yaşları arasındaki 61 evlat edinilmiş çocuk (34 kız, 27 erkek) ve yaş/cinsiyet bakımından eşleştirilmiş biyolojik ailesi yanında yaşayan 62 çocuk (35 kız, 27 erkek) ile bu çocukların anne-babaları araştırmaya dahil edilmişlerdir. Ölçümler hem anne-babalardan, hem de çocuklardan elde edilmiştir. Anne babalar çocukları için 6-18 Yaş Çocuk ve Gençler için Davranış Değerlendirme Ölçeği (CBCL) ve Okul Çağı Çocukları için Mizaç Ölçeğini, kendileri için de Temel Kişilik Özellik- leri Ölçeği ve Çocuk Yetiştirme Stilleri Ölçeğini doldurmuşlardır. Ço- cuklar, anne ve babaları ile ilgili algılarını belirtmek için Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği ile Çocuk Yetiştirme Stilleri Ölçeğini kullanmışlardır. On bir yaşından büyük çocuklar ek olarak 11-18 Yaş Grubu Gençler için Kendini Değerlendirme Ölçeğini de doldurmuşlardır. Bulgular: Evlat edinilmiş çocukların hiç bir ölçümde, biyolojik aile- leriyle yaşayan akranlarından farklı olmadıkları saptanmıştır. Alan ya- zınından farklı olarak, çocuğun evlat edinilme yaşı sorun davranışı ile ya da anne babasına bağlanması ile ilişkili bulunmamıştır. Öte yandan, çocuğun evlat edinildiğini öğrenme yaşı ile sorun davranışları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuş, çocuğun özel durumunu öğrenme yaşı ge- ciktikçe sorun davranışlarının da arttığı saptanmıştır. Sonuç: Yaşanılan sorunlar tek başına evlat edinilmiş olmaya bağlı değil- dir, gelişimsel süreç içinde ele alınmalıdır. | en_US |
dc.identifier.citation | 6 | |
dc.identifier.doi | [TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-369] | |
dc.identifier.endpage | 243 | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-2163 | |
dc.identifier.issn | 2651-3463 | |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | |
dc.identifier.startpage | 234 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 165975 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/165975/evlat-edinilmis-ve-biyolojik-ebeveyniyle-yasayan-cocuklarin-davranissal-ve-duygusal-sorunlari-ve-baglanma-duzeyleri-ile-anne-babalarinin-cocuk-yetistirme-stillerinin-karsilastirmali-olarak-degerlendirilmesi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/9778 | |
dc.identifier.volume | 25 | en_US |
dc.identifier.wosquality | Q4 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Türk Psikiyatri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Çalışma | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | en_US |
dc.subject | Pediatri | en_US |
dc.subject | Psikoloji | en_US |
dc.subject | Aile Çalışmaları | en_US |
dc.subject | Davranış Bilimleri | en_US |
dc.title | Evlat edinilmiş ve biyolojik ebeveyniyle yaşayan çocukların davranışsal ve duygusal sorunları ve bağlanma düzeyleri ile anne babalarının çocuk yetiştirme stillerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |