Evlat edinilmiş ve biyolojik ebeveyniyle yaşayan çocukların davranışsal ve duygusal sorunları ve bağlanma düzeyleri ile anne babalarının çocuk yetiştirme stillerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi

dc.contributor.authorAltınoğlu, İkiz Dikmeer
dc.contributor.authorErol, Neşe
dc.contributor.authorGençöz, Tülin
dc.date.accessioned2024-10-06T11:31:33Z
dc.date.available2024-10-06T11:31:33Z
dc.date.issued2014
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,ANKARA ÜNİVERSİTESİ,ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, evlat edinilmiş ve biyolojik ailesi yanında yaşayan çocukların davranışsal ve duygusal sorunlarını, çocukların bağ- lanma ilişkileri ve ebeveynlerinin çocuk yetiştirme stilleri kapsamında karşılaştırmalı olarak değerlendirmektir. Yöntem: 6-18 yaşları arasındaki 61 evlat edinilmiş çocuk (34 kız, 27 erkek) ve yaş/cinsiyet bakımından eşleştirilmiş biyolojik ailesi yanında yaşayan 62 çocuk (35 kız, 27 erkek) ile bu çocukların anne-babaları araştırmaya dahil edilmişlerdir. Ölçümler hem anne-babalardan, hem de çocuklardan elde edilmiştir. Anne babalar çocukları için 6-18 Yaş Çocuk ve Gençler için Davranış Değerlendirme Ölçeği (CBCL) ve Okul Çağı Çocukları için Mizaç Ölçeğini, kendileri için de Temel Kişilik Özellik- leri Ölçeği ve Çocuk Yetiştirme Stilleri Ölçeğini doldurmuşlardır. Ço- cuklar, anne ve babaları ile ilgili algılarını belirtmek için Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği ile Çocuk Yetiştirme Stilleri Ölçeğini kullanmışlardır. On bir yaşından büyük çocuklar ek olarak 11-18 Yaş Grubu Gençler için Kendini Değerlendirme Ölçeğini de doldurmuşlardır. Bulgular: Evlat edinilmiş çocukların hiç bir ölçümde, biyolojik aile- leriyle yaşayan akranlarından farklı olmadıkları saptanmıştır. Alan ya- zınından farklı olarak, çocuğun evlat edinilme yaşı sorun davranışı ile ya da anne babasına bağlanması ile ilişkili bulunmamıştır. Öte yandan, çocuğun evlat edinildiğini öğrenme yaşı ile sorun davranışları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuş, çocuğun özel durumunu öğrenme yaşı ge- ciktikçe sorun davranışlarının da arttığı saptanmıştır. Sonuç: Yaşanılan sorunlar tek başına evlat edinilmiş olmaya bağlı değil- dir, gelişimsel süreç içinde ele alınmalıdır.en_US
dc.identifier.citation6
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-369]
dc.identifier.endpage243en_US
dc.identifier.issn1300-2163
dc.identifier.issn2651-3463
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3
dc.identifier.startpage234en_US
dc.identifier.trdizinid165975
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/165975/evlat-edinilmis-ve-biyolojik-ebeveyniyle-yasayan-cocuklarin-davranissal-ve-duygusal-sorunlari-ve-baglanma-duzeyleri-ile-anne-babalarinin-cocuk-yetistirme-stillerinin-karsilastirmali-olarak-degerlendirilmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9778
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.wosqualityQ4
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTürk Psikiyatri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectPediatrien_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.titleEvlat edinilmiş ve biyolojik ebeveyniyle yaşayan çocukların davranışsal ve duygusal sorunları ve bağlanma düzeyleri ile anne babalarının çocuk yetiştirme stillerinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Collections