Evlat Edinilmiş ve Biyolojik Ebeveyniyle Yaşayan Çocukların Davranışsal ve Duygusal Sorunları ve Bağlanma Düzeyleri ile Anne Babalarının Çocuk Yetiştirme Stillerinin Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi

dc.contributor.author Altınoğlu, İkiz Dikmeer
dc.contributor.author Erol, Neşe
dc.contributor.author Gençöz, Tülin
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:31:33Z
dc.date.available 2024-10-06T11:31:33Z
dc.date.issued 2014
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ANKARA ÜNİVERSİTESİ,ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmanın amacı, evlat edinilmiş ve biyolojik ailesi yanında yaşayan çocukların davranışsal ve duygusal sorunlarını, çocukların bağ- lanma ilişkileri ve ebeveynlerinin çocuk yetiştirme stilleri kapsamında karşılaştırmalı olarak değerlendirmektir. Yöntem: 6-18 yaşları arasındaki 61 evlat edinilmiş çocuk (34 kız, 27 erkek) ve yaş/cinsiyet bakımından eşleştirilmiş biyolojik ailesi yanında yaşayan 62 çocuk (35 kız, 27 erkek) ile bu çocukların anne-babaları araştırmaya dahil edilmişlerdir. Ölçümler hem anne-babalardan, hem de çocuklardan elde edilmiştir. Anne babalar çocukları için 6-18 Yaş Çocuk ve Gençler için Davranış Değerlendirme Ölçeği (CBCL) ve Okul Çağı Çocukları için Mizaç Ölçeğini, kendileri için de Temel Kişilik Özellik- leri Ölçeği ve Çocuk Yetiştirme Stilleri Ölçeğini doldurmuşlardır. Ço- cuklar, anne ve babaları ile ilgili algılarını belirtmek için Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği ile Çocuk Yetiştirme Stilleri Ölçeğini kullanmışlardır. On bir yaşından büyük çocuklar ek olarak 11-18 Yaş Grubu Gençler için Kendini Değerlendirme Ölçeğini de doldurmuşlardır. Bulgular: Evlat edinilmiş çocukların hiç bir ölçümde, biyolojik aile- leriyle yaşayan akranlarından farklı olmadıkları saptanmıştır. Alan ya- zınından farklı olarak, çocuğun evlat edinilme yaşı sorun davranışı ile ya da anne babasına bağlanması ile ilişkili bulunmamıştır. Öte yandan, çocuğun evlat edinildiğini öğrenme yaşı ile sorun davranışları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuş, çocuğun özel durumunu öğrenme yaşı ge- ciktikçe sorun davranışlarının da arttığı saptanmıştır. Sonuç: Yaşanılan sorunlar tek başına evlat edinilmiş olmaya bağlı değil- dir, gelişimsel süreç içinde ele alınmalıdır. en_US
dc.identifier.citationcount 6
dc.identifier.endpage 243 en_US
dc.identifier.issn 1300-2163
dc.identifier.issn 2651-3463
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.scopusquality Q3
dc.identifier.startpage 234 en_US
dc.identifier.trdizinid 165975
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/165975/evlat-edinilmis-ve-biyolojik-ebeveyniyle-yasayan-cocuklarin-davranissal-ve-duygusal-sorunlari-ve-baglanma-duzeyleri-ile-anne-babalarinin-cocuk-yetistirme-stillerinin-karsilastirmali-olarak-degerlendirilmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9778
dc.identifier.volume 25 en_US
dc.identifier.wosquality Q4
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Türk Psikiyatri Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sosyal Çalışma en_US
dc.subject Sosyoloji en_US
dc.subject Pediatri en_US
dc.subject Psikoloji en_US
dc.subject Aile Çalışmaları en_US
dc.subject Davranış Bilimleri en_US
dc.title Evlat Edinilmiş ve Biyolojik Ebeveyniyle Yaşayan Çocukların Davranışsal ve Duygusal Sorunları ve Bağlanma Düzeyleri ile Anne Babalarının Çocuk Yetiştirme Stillerinin Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections