Akran-liderliğinde Takım Öğrenmesi Modelinin Üniversite Öğrencilerinin Genel Kimya Sınav Başarısı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

dc.contributor.author Şişman, Ece N. Eren
dc.contributor.author Çiğdemoğlu, Ceyhan
dc.contributor.author Geban, Ömer
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:36:25Z
dc.date.available 2024-09-10T21:36:25Z
dc.date.issued 2018
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, mühendislik fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin genel kimya ders başarısını akran liderliğinde takım öğrenmesi modeli ve geleneksel öğretim modeli kullanılan durumlarda karşılaştırmak ve yöntemin farklı başarı seviyelerindeki öğrenciler üzerinde etkisini incelemektir. Çalışmaya aynı öğretim üyesinin okuttuğu toplam 128 öğrenci katılmıştır. Deney grubu bir dönem boyunca Akran Liderliğinde Takım Öğrenmesi (ALTÖ) modeli ile ders yaparken kontrol grubunda geleneksel öğretim uygulanmıştır. Daha önceden bu dersi başarı ile tamamlamış 14 takım lideri dönem boyunca hem temel iletişim ve pedagoji konularında eğitilmiş, hem de takımlarına problem çözme konusunda destek olmuştur. Deney ve kontrol grubu aynı ara sınavlara ve final sınavına girmiştir. Veriler iki yönlü varyans analizi (two-way ANOVA) ile incelenmiştir. Sonuç olarak, her ne kadar öğretim yöntemlerinin istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olmasa da, istatistiksel olarak anlamlı çıkan ortak etki faktörüne bağlı olarak, düşük ve orta düzey başarılı öğrencilerinden ALTÖ modeliyle öğretim alanların geleneksel öğretim alan gruba göre genel kimya sınav başarı notlarının istatistiksel olarak daha iyi olduğu bulunmuş, ancak ALTÖ modeli ve geleneksel öğretim gruplarındaki yüksek başarılılar karşılaştırıldıklarında genel kimya başarıları açısından bir farklılık olmadığı saptanmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.14686/buefad.412614
dc.identifier.endpage 664 en_US
dc.identifier.issn 1308-7177
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 636 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.14686/buefad.412614
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7414
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.institutionauthor Çiğdemoğlu, Ceyhan
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Özel en_US
dc.title Akran-liderliğinde Takım Öğrenmesi Modelinin Üniversite Öğrencilerinin Genel Kimya Sınav Başarısı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Collections