Akran-Liderliğinde Takım Öğrenmesi Modelinin Üniversite Öğrencilerinin Genel Kimya Sınav Başarısı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

dc.contributor.authorÇiğdemoğlu, Ceyhan
dc.contributor.authorÇiğdemoğlu, Ceyhan
dc.contributor.authorGeban, Ömer
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-09-10T21:36:25Z
dc.date.available2024-09-10T21:36:25Z
dc.date.issued2018
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, mühendislik fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin genel kimya ders başarısını akran liderliğinde takım öğrenmesi modeli ve geleneksel öğretim modeli kullanılan durumlarda karşılaştırmak ve yöntemin farklı başarı seviyelerindeki öğrenciler üzerinde etkisini incelemektir. Çalışmaya aynı öğretim üyesinin okuttuğu toplam 128 öğrenci katılmıştır. Deney grubu bir dönem boyunca Akran Liderliğinde Takım Öğrenmesi (ALTÖ) modeli ile ders yaparken kontrol grubunda geleneksel öğretim uygulanmıştır. Daha önceden bu dersi başarı ile tamamlamış 14 takım lideri dönem boyunca hem temel iletişim ve pedagoji konularında eğitilmiş, hem de takımlarına problem çözme konusunda destek olmuştur. Deney ve kontrol grubu aynı ara sınavlara ve final sınavına girmiştir. Veriler iki yönlü varyans analizi (two-way ANOVA) ile incelenmiştir. Sonuç olarak, her ne kadar öğretim yöntemlerinin istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olmasa da, istatistiksel olarak anlamlı çıkan ortak etki faktörüne bağlı olarak, düşük ve orta düzey başarılı öğrencilerinden ALTÖ modeliyle öğretim alanların geleneksel öğretim alan gruba göre genel kimya sınav başarı notlarının istatistiksel olarak daha iyi olduğu bulunmuş, ancak ALTÖ modeli ve geleneksel öğretim gruplarındaki yüksek başarılılar karşılaştırıldıklarında genel kimya başarıları açısından bir farklılık olmadığı saptanmıştır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.14686/buefad.412614
dc.identifier.endpage664en_US
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage636en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14686/buefad.412614
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7414
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleAkran-Liderliğinde Takım Öğrenmesi Modelinin Üniversite Öğrencilerinin Genel Kimya Sınav Başarısı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationfb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryfb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Collections