Akran-Liderliğinde Takım Öğrenmesi Modelinin Üniversite Öğrencilerinin Genel Kimya Sınav Başarısı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
dc.contributor.author | Şişman, Ece N. Eren | |
dc.contributor.author | Çiğdemoğlu, Ceyhan | |
dc.contributor.author | Geban, Ömer | |
dc.contributor.other | Public Relations and Advertising | |
dc.date.accessioned | 2024-09-10T21:36:25Z | |
dc.date.available | 2024-09-10T21:36:25Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.department | Atılım University | en_US |
dc.department-temp | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, mühendislik fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin genel kimya ders başarısını akran liderliğinde takım öğrenmesi modeli ve geleneksel öğretim modeli kullanılan durumlarda karşılaştırmak ve yöntemin farklı başarı seviyelerindeki öğrenciler üzerinde etkisini incelemektir. Çalışmaya aynı öğretim üyesinin okuttuğu toplam 128 öğrenci katılmıştır. Deney grubu bir dönem boyunca Akran Liderliğinde Takım Öğrenmesi (ALTÖ) modeli ile ders yaparken kontrol grubunda geleneksel öğretim uygulanmıştır. Daha önceden bu dersi başarı ile tamamlamış 14 takım lideri dönem boyunca hem temel iletişim ve pedagoji konularında eğitilmiş, hem de takımlarına problem çözme konusunda destek olmuştur. Deney ve kontrol grubu aynı ara sınavlara ve final sınavına girmiştir. Veriler iki yönlü varyans analizi (two-way ANOVA) ile incelenmiştir. Sonuç olarak, her ne kadar öğretim yöntemlerinin istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olmasa da, istatistiksel olarak anlamlı çıkan ortak etki faktörüne bağlı olarak, düşük ve orta düzey başarılı öğrencilerinden ALTÖ modeliyle öğretim alanların geleneksel öğretim alan gruba göre genel kimya sınav başarı notlarının istatistiksel olarak daha iyi olduğu bulunmuş, ancak ALTÖ modeli ve geleneksel öğretim gruplarındaki yüksek başarılılar karşılaştırıldıklarında genel kimya başarıları açısından bir farklılık olmadığı saptanmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | 0 | |
dc.identifier.doi | 10.14686/buefad.412614 | |
dc.identifier.endpage | 664 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-7177 | |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 636 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.14686/buefad.412614 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/7414 | |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.institutionauthor | Çiğdemoğlu, Ceyhan | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Özel | en_US |
dc.title | Akran-Liderliğinde Takım Öğrenmesi Modelinin Üniversite Öğrencilerinin Genel Kimya Sınav Başarısı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91 | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91 |