İşveren markasının çalışan bağlılığı ve işverenin çekiciliği üzerindeki etkisi

dc.contributor.advisorÖzgen, Pelin
dc.contributor.authorHeydarı, Sımın
dc.contributor.otherDepartment of Business
dc.date.accessioned2024-07-07T12:50:29Z
dc.date.available2024-07-07T12:50:29Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstractDeğişen ve zorlaşan rekabet koşulları örgütleri daha verimli ve etkin çalışmaya itmektedir. Bunu yapabilmek için kuruluşların daha iyi üretim kaynaklarına ihtiyacı vardır. Bir organizasyon için temel yetkinlikleri sağlayan üretim faktörleri arasında; doğal kaynaklar, entelektüel kaynaklar, finansal kaynaklar, hammadde, daha iyi üretim teknikleri yer almaktadır. Benzer şekilde, işletmelerin üstün bir pazar konumu elde etmeleri için üstün niteliklere sahip çalışanlara sahip olmalarının yüksek rekabet avantajı elde edecekleri de söylenebilir. Bu nedenle işletmelerin yetenekli ve yüksek potansiyele sahip çalışanları cezbetmek ve kendine bağlamak için kendilerini çekici işverenler olarak pazarlamaları, bir diğer ifade ile, ikna edici bir işveren markası yaratmaları gerekmektedir. Bir işveren markası yaratmak, kuruluşların başarılı olmalarına ve iş piyasasında rekabet avantajına sahip olmalarına öncülük eden benzersiz ve yetenekli çalışanları çekmelerine olanak sağlar. Ayrıca işveren markası örgütün değerlerine ve kültürüne bağlı, tatmin olmuş, sahip olduğu aidiyet duygusundan dolayı her koşulda işine devam eden, verimliliği yüksek çalışanlar kazandırır. Bu çalışma, işveren markası ile çalışanların sadakati ve işverenlerin çekiciliği arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Verilerin elde edilmesi aşamasında çevrimiçi anket yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizlere göre işveren markası ile işverenlerin çekiciliği arasında yüksek bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Aynı şekilde işveren markası ile çalışan bağlılığı arasında da yüksek bir ilişki görülmektedir. Dolayısıyla işveren markasının işverenin çekiciliğini olumlu yönde etkilediği ve çalışanların bağlılığını artırdığı söylenebilir. Sonuçlara göre, işveren markasının çalışan sadakati ve artan rekabet gücü üzerindeki olumlu etkisi göz önüne alınarak, yöneticilerin işveren markasını kavramını daha etkin bir şekilde kullanmaları önerilebilir.
dc.description.abstractEconomic conditions push organizations to work more efficiently and more effectively. To do this, organizations need better production factors. Among the factors of production, natural resources, intellectual resources, financial resources, raw material, better production techniques, provide core competencies for an organization. To achieve a superior market position, organizations need to create superior value through competitive advantage which is mostly bound to having superior employees. For this reason, to attract and bond capable and high potential employees, the organizations should market themselves as attractive employers to the workforce to prefer them and be loyal to them. That is to say, companies should make a compelling employer branding. Employer branding allows organizations to attract unique and talented employees who lead organizations to succeed and have a competitive advantage in the business market. In addition, gain a high productive employee who is satisfied and loyal to the values and culture of the organization and continue to work under any circumstances due to the belonging feelings that they have. In this manner, this paper has investigated the relationship between employer branding and employees' loyalty and employer attractiveness. To clarify the result, a total number of 409 participants attended the online survey questionnaire. The results were found, and they support the study excepts. According to the results, it is observed that there is a high correlation between employer branding and employers' attractiveness. Likewise, a high correlation between employer branding and employee loyalty is seen. Therefore, it can be claimed that employer branding impacts the attractiveness of an employer positively and enhances the employees' loyalty. According to the obtained results, it is recommended that the managers use the employer branding effectively and the awareness about the impact of its content on loyalty and attracting employees to more benefit in achieving the organization's goals should be increased.en
dc.identifier.endpage186
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5617
dc.identifier.yoktezid679312
dc.institutionauthorÖzgen, Pelin
dc.language.isoen
dc.subjectİşletme
dc.subjectRekabet
dc.subjectRekabetçi avantaj
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectÇalışan sadakati
dc.subjectCompetitionen_US
dc.subjectCompetitive advantageen_US
dc.subjectİşe bağlılık
dc.subjectEmployee loyaltyen_US
dc.subjectİşveren markası
dc.subjectJob involvementen_US
dc.subjectEmployer branden_US
dc.subjectİşveren çekiciliği
dc.subjectEmployer attractivenessen_US
dc.titleİşveren markasının çalışan bağlılığı ve işverenin çekiciliği üzerindeki etkisi
dc.titleThe effect of employer branding on employer attractiveness and employees' loyaltyen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isOrgUnitOfPublication6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
679312 The effect of employer branding on employer attractiveness and employees' loyalty.pdf
Size:
12.37 MB
Format:
Adobe Portable Document Format