Kurumsallaşma Sürecinde Retorik Stratejilerinin Rolü: Türkiye'de Sigortacılık Sektörünün Kurumsallaşması Üzerine Niteliksel Bir Analiz

dc.contributor.authorGökoğlu, Mustafa
dc.contributor.authorKırkbeşoğlu, Erdem
dc.contributor.authorTuzlukaya, Şule
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-10-06T11:31:40Z
dc.date.available2024-10-06T11:31:40Z
dc.date.issued2015
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ,BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, retorik stratejilerinin kurumsallaşma sürecindeki rolünü ve etkinliğini sınamaktır. Retorik stratejileri belirli sosyal olguların toplum içerisinde kurumsallaşması açısından bir süreklilik sergilemekte ve Pathos, Logos ve Ethos şeklinde sınıflandırılmaktadır (Aristotle, 1991). Bu açıdan bakıldığında toplumun önemli kesimlerini temsil eden kurumsal aktörler kullandıkları söylem yoluyla etkili metinler üretmekte ve savundukları sosyal olgulara dair düşüncelerin yayılımını sağlamaktadırlar. Çalışmada kurumsallaşmanın hangi retoriksel stratejiler eşliğinde gerçekleştiğini sınamak adına sigorta endüstrisi araştırma kapsamına alınmıştır. Farklı bağlamlarda farklı retoriklerin daha baskın olabileceği düşüncesine uygun olarak, çalışma sonucu ortaya konan bulgular, Türkiye'de sigortacılık sektöründeki kurumsallaşma sürecinin Pathos, Ethos ve Logos stratejileri şeklinde ardışık bir sıralamayı izlediğine işaret etmiştiren_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-319]
dc.identifier.endpage282en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage261en_US
dc.identifier.trdizinid195222
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/195222/kurumsallasma-surecinde-retorik-stratejilerinin-rolu-turkiyede-sigortacilik-sektorunun-kurumsallasmasi-uzerine-niteliksel-bir-analiz
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9808
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorTuzlukaya, Şule
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.titleKurumsallaşma Sürecinde Retorik Stratejilerinin Rolü: Türkiye'de Sigortacılık Sektörünün Kurumsallaşması Üzerine Niteliksel Bir Analizen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication7c50d932-f103-40f2-936a-ae38e522568a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery7c50d932-f103-40f2-936a-ae38e522568a
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections