Kurumsallaşma Sürecinde Retorik Stratejilerinin Rolü: Türkiye'de Sigortacılık Sektörünün Kurumsallaşması Üzerine Niteliksel Bir Analiz

dc.contributor.author Gökoğlu, Mustafa
dc.contributor.author Kırkbeşoğlu, Erdem
dc.contributor.author Tuzlukaya, Şule
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:31:40Z
dc.date.available 2024-10-06T11:31:40Z
dc.date.issued 2015
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ,BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, retorik stratejilerinin kurumsallaşma sürecindeki rolünü ve etkinliğini sınamaktır. Retorik stratejileri belirli sosyal olguların toplum içerisinde kurumsallaşması açısından bir süreklilik sergilemekte ve Pathos, Logos ve Ethos şeklinde sınıflandırılmaktadır (Aristotle, 1991). Bu açıdan bakıldığında toplumun önemli kesimlerini temsil eden kurumsal aktörler kullandıkları söylem yoluyla etkili metinler üretmekte ve savundukları sosyal olgulara dair düşüncelerin yayılımını sağlamaktadırlar. Çalışmada kurumsallaşmanın hangi retoriksel stratejiler eşliğinde gerçekleştiğini sınamak adına sigorta endüstrisi araştırma kapsamına alınmıştır. Farklı bağlamlarda farklı retoriklerin daha baskın olabileceği düşüncesine uygun olarak, çalışma sonucu ortaya konan bulgular, Türkiye'de sigortacılık sektöründeki kurumsallaşma sürecinin Pathos, Ethos ve Logos stratejileri şeklinde ardışık bir sıralamayı izlediğine işaret etmiştir en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 282 en_US
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.issue 3 en_US
dc.identifier.startpage 261 en_US
dc.identifier.trdizinid 195222
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/195222/kurumsallasma-surecinde-retorik-stratejilerinin-rolu-turkiyede-sigortacilik-sektorunun-kurumsallasmasi-uzerine-niteliksel-bir-analiz
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9808
dc.identifier.volume 7 en_US
dc.institutionauthor Tuzlukaya, Şule
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.title Kurumsallaşma Sürecinde Retorik Stratejilerinin Rolü: Türkiye'de Sigortacılık Sektörünün Kurumsallaşması Üzerine Niteliksel Bir Analiz en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 7c50d932-f103-40f2-936a-ae38e522568a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 7c50d932-f103-40f2-936a-ae38e522568a
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections