Bilgi ve iletişim teknolojileri ile ters tedarik zinciri yönetimi geliştirilmesi

dc.contributor.advisorKoyuncu, Murat
dc.contributor.authorKoyuncu, Murat
dc.contributor.otherInformation Systems Engineering
dc.date.accessioned2024-07-07T12:41:48Z
dc.date.available2024-07-07T12:41:48Z
dc.date.issued2015
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractA SCM system having RSCM capabilities is modeled giving special focus on the usage of ICT. Three different RSCM processes (Customer Return, Out-of-product Return and Repair and Non-Repair Situation Return) are modeled separately using sequence diagram of UML and ICT usage is analyzed in each one to improve the process. These modeled processes are compared with the RSCM model of a company to determine its applicability in real life. The aim of the study is to show how the RSCM processes can be improved by efficient usage of ICT. Companies that can achieve this can gain competitive advantages over their competitors. This study is important to alleviate the lack of studies in this field and may help to companies having intension to improve their RSCM.
dc.description.abstractTTZY kabiliyetine sahip olan bir TZY sistemi BİT kullanımına özel odak verilerek modellenmiştir. 3 farklı TTZY süreçleri (müşteri iadesi, kullanımı bitmiş ürün iadesi ve onarım ve onarılamama durum iadesi) BMD(Birleşik Modelleme Dili)'nin sıra diyagramı kullanılarak ayrı ayrı modellenmiştir ve BİT kullanımı süreci geliştirmek için her birinde analiz edilmiştir. Bu modellenen süreçler, gerçek hayatta uygulanabilirliğini tespit etmek amacıyla bir şirketin TTZY modeli ile kıyaslanmıştır. Bu çalışmanın amacı TTZY süreçlerinin BİT'in etkin kullanımı ile iyileştirilebileceğini göstermektir. Bunu başarabilen şirketler rakipleri karşısında rekabet avantajları elde edebilir. Bu çalışma, bu alandaki boşluğu doldurmak açısından önemlidir ve kendi TTZY geliştirmek niyetinde olan şirketlere yardımcı olabilir.en
dc.identifier.endpage79
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4536
dc.identifier.yoktezid420376
dc.language.isoen
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subjectBilişim sistemleri
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectInformation systemsen_US
dc.subjectBirleştirilmiş modelleme dili
dc.subjectUnified modelling languageen_US
dc.titleBilgi ve iletişim teknolojileri ile ters tedarik zinciri yönetimi geliştirilmesi
dc.titleImproving reverse supply chain management with information and communication technologiesen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication948643aa-7723-4c65-8da8-fcc884405cd1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery948643aa-7723-4c65-8da8-fcc884405cd1
relation.isOrgUnitOfPublicationcf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverycf0fb36c-0500-438e-b4cc-ad1d4ef25579

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
420376 Improving reverse supply chain management.pdf
Size:
1.21 MB
Format:
Adobe Portable Document Format