Bilgi ve iletişim teknolojileri ile ters tedarik zinciri yönetimi geliştirilmesi
Loading...
Date
2015
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
A SCM system having RSCM capabilities is modeled giving special focus on the usage of ICT. Three different RSCM processes (Customer Return, Out-of-product Return and Repair and Non-Repair Situation Return) are modeled separately using sequence diagram of UML and ICT usage is analyzed in each one to improve the process. These modeled processes are compared with the RSCM model of a company to determine its applicability in real life. The aim of the study is to show how the RSCM processes can be improved by efficient usage of ICT. Companies that can achieve this can gain competitive advantages over their competitors. This study is important to alleviate the lack of studies in this field and may help to companies having intension to improve their RSCM.
TTZY kabiliyetine sahip olan bir TZY sistemi BİT kullanımına özel odak verilerek modellenmiştir. 3 farklı TTZY süreçleri (müşteri iadesi, kullanımı bitmiş ürün iadesi ve onarım ve onarılamama durum iadesi) BMD(Birleşik Modelleme Dili)'nin sıra diyagramı kullanılarak ayrı ayrı modellenmiştir ve BİT kullanımı süreci geliştirmek için her birinde analiz edilmiştir. Bu modellenen süreçler, gerçek hayatta uygulanabilirliğini tespit etmek amacıyla bir şirketin TTZY modeli ile kıyaslanmıştır. Bu çalışmanın amacı TTZY süreçlerinin BİT'in etkin kullanımı ile iyileştirilebileceğini göstermektir. Bunu başarabilen şirketler rakipleri karşısında rekabet avantajları elde edebilir. Bu çalışma, bu alandaki boşluğu doldurmak açısından önemlidir ve kendi TTZY geliştirmek niyetinde olan şirketlere yardımcı olabilir.
TTZY kabiliyetine sahip olan bir TZY sistemi BİT kullanımına özel odak verilerek modellenmiştir. 3 farklı TTZY süreçleri (müşteri iadesi, kullanımı bitmiş ürün iadesi ve onarım ve onarılamama durum iadesi) BMD(Birleşik Modelleme Dili)'nin sıra diyagramı kullanılarak ayrı ayrı modellenmiştir ve BİT kullanımı süreci geliştirmek için her birinde analiz edilmiştir. Bu modellenen süreçler, gerçek hayatta uygulanabilirliğini tespit etmek amacıyla bir şirketin TTZY modeli ile kıyaslanmıştır. Bu çalışmanın amacı TTZY süreçlerinin BİT'in etkin kullanımı ile iyileştirilebileceğini göstermektir. Bunu başarabilen şirketler rakipleri karşısında rekabet avantajları elde edebilir. Bu çalışma, bu alandaki boşluğu doldurmak açısından önemlidir ve kendi TTZY geliştirmek niyetinde olan şirketlere yardımcı olabilir.
Description
Keywords
Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol, Bilişim sistemleri, Computer Engineering and Computer Science and Control, Information systems, Birleştirilmiş modelleme dili, Unified modelling language
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
0
End Page
79