KORONAVİRÜS (COVİD-19) SALGINI NEDENİYLE OKUL SINIFI ORTAMLARININ EV TABANLI SINIF ORTAMLARINA DÖNÜŞÜMÜ

dc.contributor.authorGüneş, Elif
dc.contributor.authorÜnal, Bülent
dc.contributor.authorMemikoğlu, İpek
dc.contributor.otherInterior Architecture and Environmental Design
dc.contributor.otherIndustrial Design
dc.date.accessioned2024-09-10T21:38:28Z
dc.date.available2024-09-10T21:38:28Z
dc.date.issued2021
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractÖzellikle küçük çocuklar için eğitim alanları, okul öncesi ve ilkokulun en küçük çocuklar içinkullandıkları ve anında tanıdıkları ilk halka açık yerler olduğu için mekânsal algılarında en büyüketkiye sahip mekânlardır. Okul binalarında renk, aydınlatma, akustik, havalandırma ve sıcaklık gibifiziksel mimari parametreler, öğrenci ve öğretmenlerin davranışları, refahları ve kazanımlarıüzerinde önemli etkilere sahiptir. Günümüz COVID-19 salgın koşullarında sınıf ortamlarınınbilgisayar ekranlarına dönüşmesi ile fiziksel eğitim ortamları aniden bilgisayar ekranlarınataşınmış ve eğitim alanlarındaki sınıf ortamları, evin herhangi bir alanına taşınmıştır. Yani, uzaktaneğitim süreci ile öğrencilerin eğitim ortamı değişim yaşamıştır. Eğitim mekânlarında çocuklarınkonsantrasyonu, üretkenliği ve refahı açısından alınması gereken önemli tasarım kararları varken,bu durum bilgisayar ekranının başrol oynadığı evde yeni oluşturulan sınıflarda da geçerlidir. Buçalışmanın amacı, bu ev eğitim ortamlarının fiziksel mimari ve tasarım parametreleri açısındanampirik ve teorik kanıtlar ışığında nasıl yaratılması gerektiğine dair bilgi sağlamaktır. Bu amacaulaşmak için bu araştırmanın temel yöntemi evde oluşturulabilecek eğitim ortamları için birmodel sunmaktır.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.35826/ijoess.2896
dc.identifier.endpage422en_US
dc.identifier.issn2146-1961
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage405en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35826/ijoess.2896
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7508
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKORONAVİRÜS (COVİD-19) SALGINI NEDENİYLE OKUL SINIFI ORTAMLARININ EV TABANLI SINIF ORTAMLARINA DÖNÜŞÜMÜen_US
dc.typeReviewen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication7e48c45a-fa4d-4616-809e-0bbecd3dcc6b
relation.isAuthorOfPublication86334d56-dd53-4777-a5e7-cab2501bbb20
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery7e48c45a-fa4d-4616-809e-0bbecd3dcc6b
relation.isOrgUnitOfPublication4655bfd7-34bf-42d6-aeea-39f55557214b
relation.isOrgUnitOfPublication41af84bf-86b1-4b57-bac4-7fdf6b3096de
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery4655bfd7-34bf-42d6-aeea-39f55557214b

Files

Collections