Dijital Pazarlama Araçlarından Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye'yi Tercihleri Üzerine Etkisi

dc.contributor.advisor Üner, Mehmet Mithat
dc.contributor.author Güner, Saime Şanlı
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:46:42Z
dc.date.available 2024-07-07T12:46:42Z
dc.date.issued 2022
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / İşletme Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırma, İngiltere, Almanya ve Rusya'da yaşayan sosyal medya kullanan ve seyahat etme niyeti olan bireylere ana dillerinde sorular yöneltilerek seyahat ile ilgili sosyal medyanın; faklı kültürel bakış açılarına sahip turizm tüketicilerinin tercihleri üzerindeki etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada kullanılan ölçekler sırasıyla; topluluk deneyimi (faydacı, hazsal, sosyallik ve kullanılabilirlik deneyimi), tüketici bağlılığı (bilişsel, duygusal ve davranışsal bağlılık), topluluk kimliği, sosyal medya kullanımına yönelik tutum ve seyahat katılımında oluşmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 25.0 ve Smart PLS 3.0 programı ile analiz edilmiştir. Veriler değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotlar (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma) kullanılmıştır. Karşılaştırma testleri ve frekans analizi yapılmıştır. Ayrıca uyarlanan ölçeğe ilişkin güvenirlik ve yapı geçerliliği için açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Kavramsal model Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) ile değerlendirilmiş ve araştırma hipotezleri test edilmiştir. Bu araştırma ile geliştirilen ve test edilen kav(ramsal modelle elde edilen analiz sonuçlarını değerlendirdiğimizde; sosyal ağlar aracılığıyla tüketicilerle kurulan interaktif iletişim sonucunda oluşan topluluk deneyiminin, seyahat katılımının ve topluluk kimliğinin tüketici bağlılığı üzerinde bir etkisi olduğu, bununla birlikte topluluk deneyiminin topluluk kimliği üzerinde pozitif bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Sosyal medya kullanımına yönelik tutumun ve seyahat katılımının, topluluk deneyimi üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu görülmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre, sosyal medyanın; faklı kültürel bakış açılarına sahip turizm tüketicilerinin davranışları üzerindeki etkisi olduğu söylenebilir.
dc.description.abstract In this research, questions have been directed to the individuals who live in the UK, Germany, and Russia and who use social media and have the intention of travelling, in their mother tongues, with the aim of impact of social media on the preference of tourism consumers that have different cultural viewpoints. The scales used in this study respectively consist of community experience (utilitarian, hedonic, sociability, and usage experience), consumer engagement (cognitive, emotional, and behavioral), community identity, attitude toward social media use and travel participation. The data obtained in the research is analyzed with SPSS 25.0 and Smart PLS 3.0 software. While evaluating the data, complementary statistical methods (number, percentage, average, standard deviation) have been used. Comparison tests and frequency analysis were conducted. Besides, explanatory factor analysis and affirmative factor analysis were conducted for reliability related to the adapted scale and the structure validity. The conceptual model was evaluated with the 'Structural Equation Model' and research hypotheses were tested. When we evaluate the analysis results obtained with the conceptual model developed, it has been determined that the community experience, travel participation and community identity resulting from interactive communication with consumers through social networks have a effect on consumer loyalty. It has been determined that social media contributes to consumer loyalty through these factors. However, it was determined that the interactive communication of consumers in social networking environments has a positive effect on the community identity of the community experience. Attitudes towards social media use and travel participation seem to have a significant impact on community experience. İt could be said that social media has an effect on the behaviors of tourism consumers who have different cultural viewpoints. en
dc.identifier.endpage 237
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5090
dc.identifier.yoktezid 739189
dc.institutionauthor Üner, Mehmet Mithat
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Nicel araştırma
dc.subject Pazarlama araştırması
dc.subject Turist niyetleri
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Turizm
dc.subject Quantitative research en_US
dc.subject Marketing research en_US
dc.subject Turizm işletmeciliği
dc.subject Tourist intention en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Turizm işletmeleri
dc.subject Tourism business en_US
dc.subject Tourism businesses en_US
dc.subject Yapısal Eşitlik Modeli
dc.subject Structural Equation Model en_US
dc.title Dijital Pazarlama Araçlarından Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye'yi Tercihleri Üzerine Etkisi
dc.title The Impact of Social Media as a Digital Marketing Tool on Foreign Tourists' Choice of Turkey en_US
dc.type Doctoral Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
739189 Dijital pazarlama araçlarından sosyal medyanın yabancı turistlerin türkiye'yi tercihleri üzerine etkisi.pdf
Size:
7.06 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections