Katılım Bankalarında Bireysel Pazarlama Faaliyetleri ve Tüketicilerin Katılım Bankaları Tercihinde Etkili Olan Faktörler

dc.contributor.advisor Hacıhasanoğlu, Bilge
dc.contributor.author Uslucan, Emre
dc.contributor.other Department of Business
dc.contributor.other 17. Graduate School of Social Sciences
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-08T09:42:20Z
dc.date.available 2024-07-08T09:42:20Z
dc.date.issued 2013
dc.description.abstract Dünyada giderek artan küreselleşme, yerel pazarları daha fazla rekabete açık hale getirmiş bunun yanında bilgi teknolojileri ile birlikte daha da bilinçlenen tüketiciler de her bir işletme ve sektörün müşteri odaklı bireysel pazarlama yaklaşımını benimsemeye zorlamıştır. Bu sektörlerden biri de bankacılık sektörü olup, faizsiz bankacılık prensibini benimseyen katılım bankaları, dünyada genel geçerli klasik bankacılık sistemi ile rekabet edebilmek için de bireysel pazarlama uygulamalarına ihtiyaç duymuştur. Ancak sistemin farklı oluşu, elbette katılım bankalarının da çok daha farklı bireysel pazarlama yaklaşımı benimsemesini gerektirmiştir. Bankacılık sisteminin iktisadi ve iktisadi olmayan her alandaki etkisi dikkate alındığında etkili bir pazarlama yaklaşımı, katılım bankaları için büyük önem arz etmektedir. Bu amaçla bu çalışmada katılım bankalarının bireysel pazarlama stratejileri ve uygulamaları, müşteri kitlesinin özellikleri ve rekabet koşulları dahilinde analiz edilmiştir. Sonuçlar göstermektedir ki, katılım bankaları, bireysel pazarlama faaliyetlerini hedef pazarın özelliklerine ve müşteri gruplarının farklı tercihlerine göre revize ederek rekabet avantajı yaratabilecektir. En önemlisi de din vb. nedenlerden çok, getiri olanakları nedeniyle katılım bankaları tercih edilmektedir. Türkiye?deki katılım bankalarının ise bireysel pazarlama yaklaşımında, rekabet koşullarının zorlaması nedeniyle, bireysel pazarlama stratejilerini dünyadaki emsallerine göre daha başarılı yürüttüğü sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: 1. Bireysel Pazarlama 2. Katılım Bankacılığı 3. Faizsiz Bankacılık 4. Küreselleşme
dc.description.abstract The increase in the globalization has also increased the competition in the markets at local and also international level. Moreover, the Information Technologies have made the consumers more aware and knowledgeable about the economy and products and services. Therefore, many enterprises have started to adopt customer oriented marketing approach in order to deal with the increase in competition and provide the customer satisfaction. One of the sectors that have been heavilty influenced by the results of globalization and other factors has been te banking sector. In the sector, the İslamic banks that have applied the interest-free principle into the banking products and services have more needed the customer oriented marketing in order to deal with high level of competition resulting from conventinoal banking system. The different approach to the banking system also has required the Islamic banks to apply different and unconventional marketing strategies. Once the influences of the banking and financial system upon the economic and non-economic all areas is considered, the marketing strategies and success of those strategies are highly significant for the Islamic banks. Therefore, in this work study the customer oriented marketing strategies and applications are analyzed based on the characteristics of the target customer groups and competition in the sector. The findings reveal that the Islamic banks could generate competitive advantage by revising their marketing strategies and adjusting those strategies for the specific target market features and customer characteristics. Most importantly, the customers do not prefer the interest-free banking because of the religion factor but because of return opportunities and profitability. In the case of Turkish banking sector, it is found out that Turkish interest free banking system is more successful in the implementation of customer oriented marketing than its World examples do. Key Words: 1. Customer Oriented Marketing 2. Participation Banking 3. Interest-Free Banking 4. Globalization en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/6064
dc.language.iso tr
dc.subject Bankacılık
dc.subject Bankacılık sektörü
dc.subject Bankalar
dc.subject Bireysel pazarlama
dc.subject Faizsiz bankacılık
dc.subject Banking en_US
dc.subject Banking sector en_US
dc.subject Katılım bankacılığı
dc.subject Banks en_US
dc.subject Küreselleşme
dc.subject Individual marketing en_US
dc.subject Interest-free banking en_US
dc.subject Müşteri tercihleri
dc.subject Participation banking en_US
dc.subject Globalization en_US
dc.subject Pazarlama
dc.subject Customer preferences en_US
dc.subject Rekabet
dc.subject Marketing en_US
dc.subject Competition en_US
dc.subject Tüketici tercihleri
dc.subject Consumer preferences en_US
dc.title Katılım Bankalarında Bireysel Pazarlama Faaliyetleri ve Tüketicilerin Katılım Bankaları Tercihinde Etkili Olan Faktörler
dc.title Retail Marketing Activities in Participation Banks and Factors Affecting Consumers Choice of the Participation Banks en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Hacıhasanoğlu, Bilge
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
gdc.description.endpage 94
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 336373
relation.isAuthorOfPublication b4a834a1-6e6e-4419-8e85-6ee400db48b8
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b4a834a1-6e6e-4419-8e85-6ee400db48b8
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication d645dd03-576f-4ff8-85a8-61290a248097
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
336373 Katılım bankalarında bireysel pazarlama faaliyetleri.pdf
Size:
1.95 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections